K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-07-2010, 21:13   #1
jegharadhd
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2010
Lokation: Jylland
Indlæg: 15
Styrke: 14
jegharadhd er ny på vejen
Revalidering og flexjob

Er sygemeldt og har fået konstateret ADHD og er i udredning hos Århus kommune.

Har et par spørgsmål.

Kan jeg blive revalideret og evt. få lov til at uddanne mig og også få flexjob ?

Eller står de to ting hver for sig, således at jeg kan enten det ene eller andet ?

Hilsen
jegharadhd
jegharadhd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2010, 22:54   #2
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jegharadhd Se meddelelser
Er sygemeldt og har fået konstateret ADHD og er i udredning hos Århus kommune.

Har et par spørgsmål.

Kan jeg blive revalideret og evt. få lov til at uddanne mig og også få flexjob ?

Eller står de to ting hver for sig, således at jeg kan enten det ene eller andet ?

Hilsen
jegharadhd
De to ting står hver for sig desværre. Når/hvis du bliver visiteret til flexjob kan du få 6 ugers kursus (men det er svært at finde indenfor tidsrammen)
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2010, 21:55   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til.....

Kære Jegharadhd.

Til din information: http://www.k10.dk/showthread.php?t=13508
og lidt om SPS Specialpædagogisk støtte: http://www.dukh.dk/radgivning/netrad...earchterm=None

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 09-07-2010 kl. 23:37.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-07-2010, 02:06   #4
jegharadhd
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2010
Lokation: Jylland
Indlæg: 15
Styrke: 14
jegharadhd er ny på vejen
Tak for svar, orker pt. ikke at tjekke alverdens ting/link.

Så jeg vil lige omformulerer mig.

Jeg vil gerne have et flexjob.

Jeg har umiddelbart ikke meget lyst til at vende tilbage til nogle af mine tidligere job/jobfunktioner jeg har haft pga. dårlige oplevelser med disse job.

Så jeg tænker, ender det med at jeg bliver tilbudt flexjob, har jeg så mulighed for at tage noget uddannelse/kurser/opkvalificering osv. Tænker ikke på en længere varende uddannelse max. noget der vare 2 år.

/jegharadhd.
jegharadhd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2010, 10:44   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jegharadhd Se meddelelser

Så jeg tænker, ender det med at jeg bliver tilbudt flexjob, har jeg så mulighed for at tage noget uddannelse/kurser/opkvalificering osv. Tænker ikke på en længere varende uddannelse max. noget der vare 2 år.

/jegharadhd.

Du har (hvis du bliver visiteret som fleksjobber) ret til 6 ugers kursus/uddannelse: http://www.ams.dk/Ams/Vejviser-for-b...spx?sc_lang=da

Hvis du kommer i job er det bedst, det skal ske i samråd med arbejdsgiver og jobkonsulenten, om du kan klare at blive opkvalificeret til at varetage en jobfunktion på arbejdspladsen. Skånehensyn skal overholdes. Jobcentret her går ikke ind og betaler for kursus/uddanelse (så vidt jeg ved). Jeg er selv under uddannelse for tiden samtidig med, at jeg er i fleksjob (Min arbejdsplads betaler uddannelsen).
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2010, 17:27   #6
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Det kan også ske, dog ikke ofte, at man kan komme på revalidering, efter at man er bevilliget fleksjob.
Men det kræver, at du rent fysisk ikke er i stand til at udfører det du gjorde tidligere og at det vil forbedre dine muligheder for at få et fleksjob.
Dårlige oplevelser tidligere er i sig selv ikke nok.
Enhver arbejdsplads er jo ny, og der kan også være dårlige oplevelser i et nyt fag. Så det skal være dit helbred som siger det er nødvendigt.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2010, 01:37   #7
jegharadhd
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2010
Lokation: Jylland
Indlæg: 15
Styrke: 14
jegharadhd er ny på vejen
Fair nok at det ikke er nok med dårlige oplevelser.

Kan se at jeg ikke får mig formuleret helt ok lige for tiden, så jeg prøver lige igen

De job jeg igennem årene har haft har været fysisk krævende og disse job mener jeg ikke selv jeg kan vende tilbage til pga. fysiske skavanker.

Note.
Har knogleskørhed, er hybermobil og har døjet med min ryg i over 15 år (facet syndrom).

Har haft et par sælger job, som har været de bedste job jeg har haft, men disse job er meget stressende og jeg føler mig hele tiden presset, og dette er ikke godt for mig.

Note.
Jeg kommer nemt til at føle mig presset selv med små ting/forhold, og dette har jeg svært ved at håndterer.

Så umiddelbart kan jeg ikke se at jeg kan vende tilbage til disse job/jobfunktioner.


/jegharadhd.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Det kan også ske, dog ikke ofte, at man kan komme på revalidering, efter at man er bevilliget fleksjob.
Men det kræver, at du rent fysisk ikke er i stand til at udfører det du gjorde tidligere og at det vil forbedre dine muligheder for at få et fleksjob.
Dårlige oplevelser tidligere er i sig selv ikke nok.
Enhver arbejdsplads er jo ny, og der kan også være dårlige oplevelser i et nyt fag. Så det skal være dit helbred som siger det er nødvendigt.
jegharadhd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2010, 12:57   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja, du kan godt blive revalideret til et fleksjob, det ved jeg nogle stykker her fra siden er blevet.

MEN! normen er altså at man bliver revalideret til et helt normalt job på helt normale vilkår, så vær opmærksom inden du skriver under på en evt revaliderings kontrakt. Og så er der naturligvis barrieren der hedder kommunen, det jo ikke sikkert de syntes det er nogen god ide men nu var det jo så ikke det du spurte om, du spurte om det er muligt at få revalidering til et fleksjob, og der er svaret altså ja det er muligt.

Du nævner en udd der varer 2 år, et rigtig godt udgangspunkt *ss* da det hedder at man kan få reva til noget der varer mindst 18 måneder og max 5 år, hvor de fleste kommuner faktisk siger max 3 år, dog skal du være klar over at det er så godt som umuligt at få revalidering under en udd hvor selve udd´en kræver egenbetaling (dem der ikke er offentligt støttet)

Om man først skal visiteret til fleks før man kan blive revalideret, eller om man kan revalideres direkte til en fleksvisitation, ved jeg faktisk ikke, men som jeg har kunnet forstå på mindst en anden her fra kan man godt revalideres til en fleksvisitation, men det kræver naturligvis at ens papirer er i orden, i forhold til lægeudtalelser osv *ss*
Men det kan vi jo håbe en anden kan svare dig på, for jeg ved det reelt ikke.

Jeg sys nu du formulere dig meget klart og tydeligt, men sys til gengæld du har fået svar i øst og vest, frem for det du spørger om.... folk er åbenbart meget fokuseret på om du er berettiget til fleks, frem for at svare på det du spørger om, og det mener jeg altså så ikke er vores opgave at undersøge, men din kommunes.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering/flexjob Nisiku Spørgsmål ang fleksjob 11 27-09-2013 15:47
Fra flexjob til revalidering? sabina_bjerre Spørgsmål ang fleksjob 1 19-10-2012 15:13
Revalidering/flexjob? Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 0 29-08-2011 09:34
Revalidering/Flexjob Mcavforfanden Spørgsmål ang fleksjob 6 20-02-2011 13:47
flexjob og revalidering fairlady Spørgsmål ang fleksjob 3 18-10-2009 22:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension