K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-12-2011, 07:42   #551
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Min psykiater vil give mig en sygemelding hvis det ikke går og jeg kan mærke at det bliver rigtigt svært med denne arb. prøvning. Der er helt klart noget om at "kroppen kan huske" som min psykolog engang sagde.

Problemet er at jeg selv gik i arbejdsprøvning i 2008. I 2007 havde en psykiater sagt at jeg ikke burde/måtte jobprøves og den skulle man nok have holdt ved. Dette var dog en psykiater via en speciallægeerklæring og problemet var så at jeg først kom til psykiater igen i 2009 da jeg røg ned med nakken efter første arb. prøvning.

Er det din egen psykiater CLM der bla. har "kontra-incideret" din arb. prøvning ?

Jeg ved ikke hvad der sker hvis jeg må ud i en sygemelding, jeg skal jo have afklaret min sag så jeg kan få mit fremtidige forsørgelsesgrundlag på plads.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 13:03   #552
CLM
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2011
Indlæg: 51
Styrke: 13
CLM er ny på vejen
Det var i første omgang en psykiater via speciallægeerklæring der konstaterede at arb.evnen var permanent ubetydelig og arbejdsprøvning kontraindiceret.
Kommunen stoppede arb.prøvningen på det grundlag.
MEN kommunens psykolog-konsulent udtalte at prognosen for "den slags lidelser" er usikker - uden at kende mig eller mit sygdomsforløb. Det blev så konklusionen på arb.prøvningen: for syg til flex og afklaring men usikker prognose - ØV!

Min sb gik dog med til at spørge min behandlende psykiater og denne var 100% enig i speciallægeerklæringen.
Så var der ligesom to mod én og herefter gik det fremad mod ftp.
CLM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2012, 22:06   #553
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tror lige at jeg vil søge et par råd i min sag, måske er der nogle af jer der kan huske denne;-)

Jeg var jo i arbejdsprøvning nr. 2 på et center i januar, dette som foranlediget af pensionsnævnet ved afslaget i maj 2011. Det gik dog som forventet, ad h... til for mit ved kommende, gentagne angst anfald, selvom jeg tog afsted, når jeg burde blive hjemme.

Stedet var ved at stoppe arbejdsprøvningen allerede i 3 uge, jeg stoppede den dog selv i 5 uge. Der kom en super rapport ud af det i feb/marts 2012, til min fordel.

Min "nye" sbér sendte rapporten over lægekonsulenten, han havde ikke noget at bemærke. I den forgangne uge var jeg til møde med min sbér incl.min bisidder. Nåede at bryde sammen et par gange, der er hårdt at forklare sig igen og igen, selvom hun også lige "ville se mig". Hun var god og engageret trods kun hende 6 mdr. i kommunen.

Hun ville vende min sag med special indsatsen for at se om der manglede noget, det kunne måske være noget opdateret lægeligt, sagde hun endnu en special lægeerklæring f.eks. da det andet jo stammer tilbage fra forrige år inden jeg blev indstillet første gang.

Samtidig lagde hun dog også vægt på at min sag nu har så mange papirer at en §17 og kunne være aktuel !!

Inden jeg spørger til jeres råd, vil jeg fortælle, at BAN i deres bekræftelse af afslag på min første ansøgning om ftp. skrev at de også pegede på behandlingsmuligeder. Dette i form af angst afd. ved Bispebjerg H. Jeg formoder at de taler om Liason, som bl.a. er for psykiske patienter med fysiske smerter, som de mener er relateret til fysiske sygdomme. Folk med helbreds angst og lign.

Jeg blev rædselsslagen da jeg fik deres afslag og skrev til min psykiater om at få en indstilling dertil. Han mente dog ikke dette ville være besværligt, men mener heller ikke at jeg passer til liason. Dette da jeg ved at mine fysiske smerter er psykisk relateret.

Nå men der sker så det at jeg får ny sagsbehandler og hun har åbenbart ikke set afslaget fra BAN, men spørger blot om jeg har fået det, det har jeg jo og de vedholder kommunens afslag, desværre skriver jeg.

I mit nylige møde med min nye sagsbehandler, hvor jeg også har min bisidder med taler vi om min situation mm., hun spørger til hvordan jeg har det, min bisidder er med, men det er hårdt at blive spurgt om en så sprødt spørgsmål. Tillige vil hun gerne vide alverdens om hvorfor jeg ikke kan arbejde, hvordan jeg færdes osv.

Jeg har alt i alt et godt indtryk af min sagsbehandler. Vi aftaler at hun skal have min sag over special indsatsen og se hvad der kan mange i forhold til ny indstilling til ftp. måske noget lægeligt da det sidste efterhånden er forældet med 2 år på bagen. !! Hun mener dog også at min sag efterhånden også kunne være stærk nok til en §17. Dog skulle den nok lige vendes med special indsatsen først.!!

I dag sender jeg så min sber en mail, da jeg ved hun havde møde med special indsatsen igår omkring en anden sag, men lige ville vende min med dem. Jeg rykker hende fordi hun går på sommerferie i næste uge og min forsikring gerne vil have status.

Min sbér svare at hun ikke har fået talt med SI om min sag og at hun desværre også må meddele mig at hun har fået nyt job og stopper derfor omg...

Tik tak..

Hvad gør jeg nu? Søger jeg en §17 og tager den derfra, jeg kan jo altid gå tilbage til en §18.. Eller tager jeg fat i jobcenter chefen og forfølger min sag?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 29-06-2012 kl. 22:11.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 10:27   #554
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
tjaaa når de gentagne gange fortæller dig at din sag er dokumenteret til en § 17, så mener de vel at du selv skal søge den.

- ellers var hun vel længe gået igang med en § 18
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 14:09   #555
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
HEJ ENTELLER

NU har jeg de sidste 2 dage siddet og læst alle de her sider og troede jeg til sidst skulle læse at nu havde du fået din førtidspension....
og så er du ikke færdig..

jeg mangler ord..tænk systemet vil være det bekendt at køre folk rundt så længe - og med alle de forskellige mennesker..det er fa.... uhyggeligt..jeg er skræmt over at det her ka foregå i danmark...med vores velfærdssystem..

jeg er chokket over det og ville ønske jeg ku give dig din førtidspension og ro...
jeg ville ønske jeg ku gøre noget,men jeg ville følge din sag og håber snart det får en ende

stribe førtidspensionist 2o1o
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 14:30   #556
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
tjaaa når de gentagne gange fortæller dig at din sag er dokumenteret til en § 17, så mener de vel at du selv skal søge den.

- ellers var hun vel længe gået igang med en § 18
Men hvis en sag er dokumenteret til en § 17
så kan en sagsbehandler jo bare indstille til en §18

så det er en gang fis for at sige det lige ud
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2012, 20:14   #557
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Min 13 årige datter har på fb lige skrevet bare som sådan uden noget og uden at hun kender til mig her eller min sag overhovedet:

"Hvis du ikke kan hvad du vil..
Må du gøre hvad du kan!"

Det er jo min signatur her!! Vildt.

Nå men jeg er jo nok lidt høj, for jeg gider ikke være nede mere pga. min sag. Er sku træt af gentagne gange at skifte sagbehandlere, at udefra at høre hvor syg man skal være for at få ftp. Øv bøv...

Men hvor er det godt at man også kan køre sin sag her.

Helt oprørt skriver man også pbere med sine venner herinde og de er fuldstændig nede på jorden og ser klart i forhold til hvad man skal gøre. Altid når det er bål og brand i min sag så flejner jeg og kaster æg efter den. Men jeg mander mig op og har også gjort det denne gang¨ikke mindst takket være jer.

Jeg har skrevet til en kontakt for jobcenterchefen om det at blive cuttet og skal have ny sbér og forlanger det prompte, samtidig med at jeg forlanger forelæggelse af min sag for special indsatsen snarest.

Jeg havde tillige sendt min mail cc til job center chefen, der fik jeg så en retur mail - hun er stoppet ved kommunen, tjaa hvem er ikke det efterhånden.

Forstår ikke at sagsbehandler stop og rotation i kommunerne ikke kommer frem i pressen??

Mht. min sag, så forfølger jeg en §18 igen igen...

Stribe, tak fordi du læste med, det kræver sit;-)

Det skal i øvrigt nævnes at læge konsulenten på min sag er Anders Ottar Jensen og han har generelt støttet op omkring min sag. Senest har han nævnt at den skal afgøres på social fagligt grundlag, da der ikke er udsigt til bedring omkring mit helbred..
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 30-06-2012 kl. 20:58.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension