K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2011, 18:26   #21
Dinky67
Elsker at være her på K10
 
Dinky67s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2010
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 63
Styrke: 14
Dinky67 er ny på vejen
Har du mulighed for at ringe til en advokat og få bistand.. ?
Dinky67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 23:23   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
I mit tidligere indlæg har jeg ikke taget højde for din alder, beklager den er smuttet.

Som tingene ser ud for dig, så synes jeg, at du skal kæmpe med både næb og kløer for en førtidspension.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 10:46   #23
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Ja vovse, det kan du tro jeg vil.Hvis jeg kunne arbejde ville det være dejligt med et flexjob.Flere penge, kontakt til andre osv.
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 11:02   #24
smit46
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2010
Indlæg: 13
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
smit46 er ny på vejen
Jeg vil mene man burde gå til Ekstra Bladet med mange af de sager og afslag, de fleste kommuner tænker åbenbart i økonomi idag, sagsbehandlerne er presset oppefra, osv osv, hvor syg skal man egentelig være for at være bevilget et flexjob eller en pension, nogen gange så ser det ud som om det er helt forskelligt fra kommune til kommune, og har man lidt knald i bøtten så er det langt nemmere at få en pension end hvis man er slidt ned
smit46 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 22:07   #25
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Ja,smit46, du har ret, at der skulle lidt mere offentlig omtale.Men man er i en meget sårbar situation, og føler sig jaget.
Hvis der skal skrives til aviser, skal det ikke komme fra os der sidder i situationen.
Men vi har haft nogle studerende (socialrådgivere) der gerne ville høre vores mening om sagsbehandling.
Da jeg startede dette cirkus, vidste jeg ikke hvad jeg gik indtil.Godt for det!!!
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 23:04   #26
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af smit46 Se meddelelser
og har man lidt knald i bøtten så er det langt nemmere at få en pension end hvis man er slidt ned
Kære Isabel.

Jeg håber det bedste for dig og din kamp mod pension. Hvor er det godt du har fået udsat høringen; din sag er for vigtig til at den bliver hastet igennem!

Håber du har nogen tæt på dig til at støtte dig gennem dit arbejde med rp... du har støtte her på K10, benyt dig af den store viden og empati du kan få her!



Jeg ønsker på ingen måde ikke at stjæle din tråd.. men bliver altså nød til at reagere mod smit46 svar til dig.

Kære smit.
Jeg er en af mange brugere i dette forum som har det du kalder "lidt knald i bøtten" og jeg føler mig ærlig talt ramt af din påstand.
I 15 år har jeg været i klørene på "det sociale system"; i starten pga fysisk nedslidning, men nu efter alle disse år har jeg så fået "knald i bøtten"-diagnose oven i.... og det er på ingen måde blevet langt nemmere;
hverken at få pension eller for mig og min familie

Jeg vil håbe for dig at din kamp for at opnå det du mener er løsningen for dig, for at få en tålelig hverdag; må gå glat igennem systemet.

Jeg er selv ivrig bruger af humor og ironi.. måske jeg har misforstået din humor,hvis det er tilfældet så beklager jeg mit sure opstød.
Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 20:55   #27
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Vi har alle forskellige sygdomme, men tilfælles er vi syge.
Ingen sygdom er mere legitim end en anden.Det var til dig Bella.
Og tak til alle for al den opbakning.

Min sagsbehandler ringede og fortalte mig at der var kommet afslag på jobcenterets indstilling til flexjob.

Hun sagde at så måtte jeg søge en § 17.Men er det ikke de samme der skal tage stilling til det??

Er jeg nu havnet der " for syg til fleksjob, men for rask til pension.
Hvordan søger jeg en § 17.Burde min sagsbehandler ikke hjælpe med en § 18?
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 21:07   #28
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja det er hullet

Men det var godt nok en mærkelig udmeldning din sagsbehandler er kommet med

hvad var begrundelse for afslag på flex?
du skal huske pension der skal din arbejdsevne være ubetydelige
så hvis du har fået afslag på flex, hvordan en i h.....
kan hun så anbefale dig en §17

hvilken ydelse er du på?

men hvor ser du dig selv
i flexjob eller på pension

mange spørgsmål
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 21:27   #29
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Isabel Se meddelelser
Vi har alle forskellige sygdomme, men tilfælles er vi syge.
Ingen sygdom er mere legitim end en anden.Det var til dig Bella.
Og tak til alle for al den opbakning.

Min sagsbehandler ringede og fortalte mig at der var kommet afslag på jobcenterets indstilling til flexjob.

Hun sagde at så måtte jeg søge en § 17.Men er det ikke de samme der skal tage stilling til det??

Er jeg nu havnet der " for syg til fleksjob, men for rask til pension.
Hvordan søger jeg en § 17.Burde min sagsbehandler ikke hjælpe med en § 18?
Jeg håber du selv har fået afslaget? Ellers sørg for at få den på skrift! Det er nemlig dér de SKAL beskrive BEGRUNDELSEN for, hvorfor de giver afslag på fleksjob. (mente ikke der var noget, der hed indstilling til fleksjob?? hmm)

Og ja hvis begrundelsen er f.eks. at du er for "syg" til fleksjob, jamen så hedder det pension.... (efter helsingør dommen som er en uskreven lov, og den lov SKAL kommunen følge - det er i forbindelse med ordene "for syg til fleksjob, men for rask til pension"...)

Og du har ret til at klage over en afgørelse... (det har man 4 uger til), så få fat i den skriftligt.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 21:35   #30
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Jeg ønsker ikke fleksjob, da jeg ikke magter at arbejde.
Både læger og arbejdspraktik, to stede,r peger på pension.
Jeg blev så paf at jeg ikke spurte efter grunden. Men får papirerne tilsendt i morgen eller lørdag.

Jeg kan være på dagpenge indtil næste torsdag.
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fu** en dag først er man helt nede i kælderen.. maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 17-09-2011 14:47
Forvirrede og nede Smidt Din historie 87 19-08-2010 16:22
nede igen DRAGEN Dit og Dat 10 01-02-2009 12:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension