K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2012, 11:31   #11
adams
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2012
Indlæg: 11
Styrke: 13
adams er ny på vejen
lum

tak for et godt inlæg, jammen jeg vakler jo lidt her og der om hva jeg skal i dag er landbruget ikke som det var for 12 år siden tro mig. morten korks,dage er talte som det ser ud nu er det hård kost med mange gentagelser og montom arbejde.
jeg har aldrik kunnet gennemfører en uddanelse eller skole fordi min koncentration smutter lynhurtig. er jeg på skolebænkensidder jeg og lure ud af vinduet og får intet lært. men jeg er sådan set ledig så står bare og skal gribe i det med kommunen hvis det bliver enden på det.
adams er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 14:41   #12
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej adams.. sikke en historie..jeg er selv uddannet i landbruget og arbejde i faget i mange år..fik så problemmer m.benet og blev tilkendt fleksjob..idag fp pga arbejdsulykke.. vil bare sige det kan lade sig gøre at være i landbrugsstilling .m fleksjob..jeg kunne ikke trives indendøre - kontor osv..jeg ville få pip - ik ondt ment..jeg kan selvfølgelig ikke sige om du kan få det..man kan også søge hjælpemidler til traktor osv hvis du får det..


fp 2o10
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 14:41   #13
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
lad mig være helt ærlig, du vejer rigeligt, så med dårlige knæ vil du få af vide du ikke kan stadfæstes før du har tabt dig, der er en del her som fejler alt muligt som ikke vil hjælpe med vægt tab og aligevel tager kommunen fat i deres vægt.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 14:44   #14
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg havde landscentret i århus - skejby til at hjælpe mig..de har forskelliuge siddende der som også er inde i tingene...
fp 2010
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 18:51   #15
adams
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2012
Indlæg: 11
Styrke: 13
adams er ny på vejen
lyder bare godt

kunne virkelig ikke se mig selv indedøre stribe. jeg vil gerne værer i landbruget og ved jeg kan bruges. det er nok en god ide og snakke lidt med dem i aarhus de kan værer gode og spørge til råds.
Så lige en ting ang min vægt ja jeg skal smide små 50 kilo så jeg normal vægtig, Det er min drøm og ville gører alt for det er også igang med vægttab. men det ændre ikke ved min sag ang hukommelsen koncentration og mine færdigheder. Har kronisk hovedpine og andre små skavanker skal lige siges jeg er ikke en der pyldrer, men men men der ingen facitliste på det her og det lige med hva sagsbehandler jeg får og hvordan det hele kommer til og forløbe..
adams er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 19:44   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg tror du skal tænke dig rigtig godt om.
Bl.a. fordi der er en ny reform på vej, hvor det nok ikke ligefrem bliver nemmere, at få fleks, eller noget andet for dens sags skyld.

Du vil jo nok kunne få sygedagpenge i et år eller to, men derefter er der en meget stor risiko for, at du ryger på kontanthjælp.

Hvis du overhovedet har andre muligheder, f.eks. at søge andet arbejde indenfor et andet område, så synes jeg, at du skal prøve det først.

Da jeg sygemeldte mig for 17 år siden havde jeg aldrig forestillet mig, at der skulle gå 15 år før jeg blev tilkendt førtidspension.

Efter 13 års sygemelding, de sidste 11 på kontanthjælp, blev jeg visiteret til fleks.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 19:52   #17
adams
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2012
Indlæg: 11
Styrke: 13
adams er ny på vejen
vovse

jeg er nok klar over det ikke er lykken med fp eller flex for alle men jeg kan se det ville rigtig godt for mig med de behov jeg har. jeg må erkende hva jeg er og hva jeg kan. Det er sku lang tid du er blevet syltet det ville jeg aldrig komme til så havde jeg fundet en løsning. ikke fordi jeg er inde i alle love og regler men har en i nærmeste famillie der er SR Jeg er da spændt på det hele men som jeg kan hører fra en SR fra min fagforening siger han af min sag ikke lyder helt a h til.
adams er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 23:41   #18
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
adams det lyder lidt som om du ikke aner hvor umuligt det er at få flex??? og som om du tænker du bare lige kan gå ned på kommunen og få flex. men du får nok et chok når du finder ud af du vil blive modarbejdet og trukket rundt i manegen de næste mange år OGSÅ selvom du kender en sagsbehandler, min søster er jurist det rager da kommunen de gør hvad der passer dem. ALT for at spare penge. regn med du skal være mere død end levende for at få hjælp..
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 23:56   #19
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
adams det lyder lidt som om du ikke aner hvor umuligt det er at få flex??? og som om du tænker du bare lige kan gå ned på kommunen og få flex. men du får nok et chok når du finder ud af du vil blive modarbejdet og trukket rundt i manegen de næste mange år OGSÅ selvom du kender en sagsbehandler, min søster er jurist det rager da kommunen de gør hvad der passer dem. ALT for at spare penge. regn med du skal være mere død end levende for at få hjælp..
Det passer ikke.
Adams lægger jo ikke skjul på at han slet ikke aner noget om systemet, det er fair nok.
Det er ikke umuligt at få fleksjob, hvis det er det man reelt kan klare. Herinde sidder mange med svære sager, fordi det er det K10 er beregnet til. Men for ligeså mange forløber afklaringen okay.
Adams, tag at gå op til din læge og forklar hvordan sagerne står, og lyt til din krop og hvad du kan klare. Du lyder som en der knokler på, men du skal ikke klare et arbejdsliv på trods hele tiden, så tror jeg du knækker sammen. Måske kan en omskoling være en mulighed, men snak med læge og evt. en jobkonsulent på kommunens jobcenter.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2012, 12:19   #20
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Du spørger, om det ikke er rigtigt gjort af dig at søge fleks.

Til det er der kun at sige: du kan ikke som sådan søge fleks.

En fleksjobbevilling er noget, der gives efter det ligger fast, at:

1) din tilstand er stationær og kan ikke forbedres.
2) alle tiltag mod at forsøge at ændre/bedre din tilstand er afprøvet og forkastet som ikke-virksomme
3) din sag er nøje beskrevet og alle relevante lægepapirer og -undersøgelser er på plads
4) du er blevet arbejdsprøvet, ofte i andet erhverv end det du er uddannet indenfor.
Mange bliver arbejdsprøvet mere end 1 gang.

Du får ikke fleks på nuværende tidspunkt, så meget kan jeg godt være ærlig og sige.
Der er mulighed for, at du vil kunne fungere fint indenfor et andet erhverv end det, du er i pt. Hvad du har lyst til spiller
ingen rolle i kommunens bog - kan du være selvforsørgende er det alt, de har brug for at vide.

At du synes, det ville være fint for dig at komme i fleksjob og arbejde mindre, spiller ingen rolle.

Du kommer ikke udenom en sygemelding. En længere en af slagsen.
Der er givet gode svar her i tråden hvor du også kan læse, at mange har været år undervejs til en fleksjobbevilling.
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på forlængelse af sdp ,kan ikke rigtig finde rundt. arh Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 28-09-2012 09:05
søge flex empowerment Spørgsmål ang fleksjob 11 06-08-2010 09:47
Så fik jeg det gjort! nilla Dit og Dat 9 25-06-2010 09:39
“Hvis man er rigtig, rigtig syg, kommer man ikke til at deltage i en aktivering” Razmo Politik og Samfund 2 29-05-2009 13:08
Kan jeg søge ftp mens jeg har flex? kmthorup Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 19-11-2008 13:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension