K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2015, 08:02   #1
dippegalant
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2015
Indlæg: 28
Styrke: 10
dippegalant er ny på vejen
Afgørelser på baggrund af IT-fejl ved kommunen

Hej,

Jeg er i den situation at jeg er udsat for noget ganske groteskt.

Jeg blev sygemeldt tilbage i starten af august måned og i oktober får jeg at vide, at mine sygedagpenge vil udløbe pr. 28.02.15. Dette har jeg på skrift.

Den 06.02.15 får jeg brev om at mine sygedagpenge er udløbet pr. 31.01.15 og at den tidligere besked skyldtes en fejl i kommunens IT-system. Jeg får bekræftet at mine sygedagpenge ikke kan ophøre uden at jeg er blevet hørt og får så at vide, at fristen er udløbet, for jeg skulle have ansøgt om forlængelse senest d. 31.01.15, hvor jeg altså på ingen måde var klar over at mine sygedagpenge er udløbet. Kommunen fastholder at jeg ikke har ret til forlængelse med denne begrundelse.

Jeg har tænkt mig at klage, men vil høre om andre har hørt om lignende afgørelser med tilbagevirkende kraft, hvor man så fanges af kommunens fejl i en situation, hvor man intet selv har kunnet gøre for at undgå dette og i så tilfælde om nogen har nogle gode råd i den henseende?

På forhånd tak

dippe
dippegalant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2015, 09:37   #2
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Ja du skal

have klaget.

Kan ikke hjælpe dig med et svar, Men håber at du får medhold.

Ellers kan det se sort ud for borgerne hvis kommunerne kan begynde at lave sådan en fejl og der ikke er en konsenkvens af det.

Så klag og helst idag...
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2015, 09:39   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Få fat i din fagforening.

Alternativt bør du klage.

det må IKKE komme dig til last, at kommunen laver fejl!(Forvaltningsloven).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2015, 09:51   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.797
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er en ulovlig afgørelse..

Kære dippegalant

... som du naturligvis klager over.

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...rtsh%C3%B8ring

Svarfrist og partshøring

Her ser du netop en "skal" lov der helt bevidst ikke overholdes med den konsekvens at nu skal du klage og tiden går og går.

Så havner din sag ved Ankestyrelsen, som ikke har lovbundne ("kan" love)sagsbehandlingsfrister men servicefrister som pt er oppe på 8 12 måneder.

Når en sag havner ved Ankestyrelsen skal man også her søge om aktindsigt, fordi du skal sikre dig at alle oplysninger kommunen har tilsendt Ankestyrelsen er korrekte og fyldelsesgørende.

Vigtige oplysninger har med at forsvinde på løjerlig vis.

En aktindsigt har en "skal" lovbunden frist på 10 kalenderdage, til du skal have modtaget dit materiale.

Lad os høre nærmere om udviklingen.

Hilsen Peter

PS

"KAN" og "SKAL"er der nogen reel forskel?

Praksisnyt fra DUKH: nr. 42 - nov 2014

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...l-bestemmelser

Sidst redigeret af phhmw; 10-02-2015 kl. 09:56.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 10-02-2015, 10:22   #5
dippegalant
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2015
Indlæg: 28
Styrke: 10
dippegalant er ny på vejen
@ Alle

Jeps, jeg har tænkt mig at klage. Jeg skal lige have den endelige afgørelse fra kommunen på skrift, hvor de afviser at høre mig. Det fik jeg blot at vide på et møde og bad naturligvis om dette på skrift.

Og I kan tro, at I får info.

Jeg er ikke medlem af fagforening længere, da jeg desværre har haft store sundhedsøkonomiske omkostninger og ikke har kunnet oppebære et fagforeningsmedlemsskab undervejs.

Jeg takker for links og venlige opfordringer, I har allerede hjulpet meget.

Tak for svarene!

Mvh

dippe

-------------

Opdatering: Jeg har talt med den sociale retshjælp i Aarhus og de går ind i sagen. De synes også det lyder meget groteskt og vil gerne køre sagen for mig...

Sidst redigeret af dippegalant; 10-02-2015 kl. 10:41. Årsag: Opdatering
dippegalant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2015, 10:37   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dippegalant Se meddelelser
Jeps, jeg har tænkt mig at klage. Jeg skal lige have den endelige afgørelse fra kommunen på skrift, hvor de afviser at høre mig. Det fik jeg blot at vide på et møde og bad naturligvis om dette på skrift.

Og I kan tro, at I får info.

Jeg er ikke medlem af fagforening længere, da jeg desværre har haft store sundhedsøkonomiske omkostninger og ikke har kunnet oppebære et fagforeningsmedlemsskab undervejs.

Jeg takker for links og venlige opfordringer, I har allerede hjulpet meget.

Tak for svarene!

Mvh

dippe
Hvis du har brug for hjælp til klagen har Elmer og Partner gratis retshjælp på torsdag. Hvis altså du har mulighed for at møde op inde i Borgergade i København.

link: http://www.elmer-adv.dk/elmer-partne...2015-kl-16-18/

mvh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2015, 10:44   #7
dippegalant
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2015
Indlæg: 28
Styrke: 10
dippegalant er ny på vejen
@ Akvamarin

@ Akvamarin

Tak for tippet, men den sociale retshjælp i Aarhus er gået ind i sagen. Og så ligger København ret langt væk fra Aarhus... :-)

Mvh

dippe
dippegalant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2015, 11:07   #8
dippegalant
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2015
Indlæg: 28
Styrke: 10
dippegalant er ny på vejen
@ Alle

Opdatering:

Jeg blev ringet op af min sagsbehandlers chef i går, fordi jeg har forklaret at jeg ville klage over sygedagpengesagen. Jeg forklarede hende at jeg helst ville klare tingene på et møde og ikke over telefonen, samt at den sociale retshjælp i Aarhus var gået ind i sagen og de kunne forvente en henvendelse fra dem.

Pludseligt kunne jeg godt få mine sygedagpenge alligevel, frem til den senere opfølgningsdato. Jeg kunne også få et møde med hende personligt, hvor mine bekymringer for min sagsbehandling kunne fremlægges. Jeg skulle nu også høres om forlængelse af sygedagpenge - men først efter at de har holdt et møde i næste uge, hvor de diskuterer forlængelsesmuligheder.

Dette har jeg nu fået på skrift via e-boks, så det er fint nok.

Hun beklagede også at jeg havde fået så kort svartid, samt at tonen i brevet var meget aggressiv. Det har jeg ligeledes bedt om at få på skrift og det regner jeg så med at modtage på et tidspunkt (jeg har svær depression, ptsd, asperger og schizotypi, ligesom jeg har en udtalelse fra kommunens egen psykiater der udtaler at der skal tages særligt hensyn til mig og at jeg er meget skrøbelig) og det var hun lidt uforstående overfor at jeg gerne ville have på skrift, men når man får selvmordstanker og lignende efter det pludselige pres, så tror jeg det er fornuftigt at kunne dokumentere at kommunen godt var klar over at de opførte sig urimeligt i den henseende. Det kan i hvert fald ikke skade.

Nu er vi så der, hvor jeg afventer sagsakterne og resultatet af kommunens interne møde i næste uge.

Men kommunen kan tilsyneladende reagere MEGET hurtigt, når andre fagpersoner pludseligt gerne vil træde ind i sagen. Bare utroligt at man skal udsættes for så groteske ting FØR de vælger at reagere.
dippegalant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2015, 12:28   #9
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Godt du har fået sygedagpengene igen og de kigger mere villigt på din sag.
Utroligt hvad der kan ske når de mærker et muligt sagsanlæg ånde dem i nakken.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2015, 13:52   #10
dippegalant
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2015
Indlæg: 28
Styrke: 10
dippegalant er ny på vejen
@ Akvamarin

@ Akvamarin

Ja, det er virkeligt underligt, så hurtigt de så kunne bevæge sig og hvor "fleksible" de pludseligt blev. Nu må vi så se om det er en reel fleksibel tilgang til min sag, eller om de stadig sylter mig/træffer afgørelser hen over hovedet på mig.

I den sammenhæng har jeg nu også modtaget undskyldningen for både afgørelsen, den manglende klagemulighed, tonen i brevet, samt tidspunktet for udsendelsen af brevet (sent fredag eftermiddag) på skrift fra forvaltningen. Det er jo også med til at fortælle mig, at jeg ikke var helt tosset over at reagere skarpt på det hele.

Jeg er ret sikker på at de magiske ord her var "social retshjælp" og dem havde jeg slet ikke vidst eksisterede, hvis ikke det var for andres links herinde...

Mvh

dippe
dippegalant er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension