K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2011, 11:47   #51
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
De fleste som kæmper med kroniske smerter har vel, at en eller anden grund, prøvet at tage en større dosis, måske en enkelt dag eller i en kort periode, og derfor ved den enkelte nogenlunde hvordan reaktionen på mere medicin er, nogle (bl.a. mig selv) bliver trætte og bims i knolden, andre oplever ikke bedre effekt ved øget dosis.

I en arb.prøvning kan det, efter min mening, være en god idé at øge medicinen i en kort periode, men udelukkende fordi, at det så er prøvet og effekten dokumenteret i dagbogen.

Der kan selvfølgelig være lidelser og typer af medicin, hvor man ikke "bare" ændrer i dosis uden at snakke med lægen om det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 07:25   #52
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Så er der lidt nyt i min sag.

Er snart færdig i min arbejdsprøvning og er endt ud på 10 t/u effektiv tid, den er ikke blevet højere i takt med jeg er øget i timer.

Sb vil indstille mig til pension, selvom hun ikke er sikker på den går igennem.

Siger at hvis jeg søger flex direkte, kan det nemt ende med et afslag, men ved afslag på pension, står jeg til flex.

Der skal lige pådateres på ressourceprofilen, indhentes notater fra lægerne og så en tur til lægekonsulenten.

2. gang inden for 5 mdr., min sag skal omkring lægekonsulenten, der dengang skrev en klokkeklar melding. ( håber ikke de betaler for hver enkel sag der er afsted, hænger ikke sammen med vi er en fattig kommune.)

Dejligt at kunne se frem til lidt ro omkring det hele...måske.

God dag til alle.

Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 10:17   #53
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja det lyder da fornuftigt, og til at du mindst bliver fleksvisiteret.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 21:43   #54
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Ja lige præcis jasch, det burde jeg blive.
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 23:34   #55
Pernile
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2011
Indlæg: 43
Styrke: 13
Pernile er ny på vejen
Cool arbejdsprøvning

Er den noget der kan forklare hvad skal men gøre og hvordan når men er på arb.prøvning om man skal møde hver gang også når man har skidt og bliver i alle de timer f.eks. 6/7 timer hvor effektive timer er mellem 2 timer? Det er så hård når man har mange smerter. Hvad siger man til det?
Jeg har det på den møde at jeg bliver næsten mundlam og kan ikke finde ord at snakke med personalet ligesom lille barn og bliver irriteret på mig selv bagefter og det er bare fordi jeg kan ikke koncentrere mig


Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Hvad betyder det med flere fremmødte timer end effektive.

At du bare skal møde op, og være der uden at lave noget eller ???

Er dælme osse noget spændt på, hvordan min arbejdsprøvning bliver strikket sammen, hvor mange timer og hvor henne og hvad skal jeg lave hmm......

Jeg er nu mest bange for, det bliver noget dum i arbejde halløj, hvor man bare føler sig udnyttet og total nedværdiget.
Pernile er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 07:08   #56
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Det kommer helt an på hvilket syn din kommune har på den sag.

Jeg må ikke gå hjem, har en seng til rådighed, som jeg kan bruge som jeg vil.
Men kan man ikke holde det ud, er der vel ingen der kan tvinge en til at blive. Jeg fik at vide jeg ikke kunne afklares, hvis jeg ikke var der de timer jeg skulle.

Men har hørt om flere her, der møder op på arbejdspladsen og går hjem når de ikke kan holde til mere.

Er dine skånehensyn overholdt?
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 17:22   #57
Pernile
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2011
Indlæg: 43
Styrke: 13
Pernile er ny på vejen
der er næsten ikke så meget man skal lave hvor jeg synes nogle gange er svært at sige fra. Jeg skal dække bord til kaffe kl 10 til 8 beboer hvor personalet læser dagens aviser så er det lidt gymnastik hvor jeg ikke med hver gang (jeg går og lægge lidt på madrassen) så er det frokostbord der skal dækkes hvor efter jeg holder frokostpause og går efter lidt på madrasen at ligge. Så efter er kaffe pause man læser nogle bøger til dem eller sættes noget gamle film på dvd så er dagen slut. Så der er ikke så meget besværlig at lave noget.
Jeg er lidt i tvivl om hvornår skal man sige fra man har smerter hedetid



Citat:
Oprindeligt indsendt af Trunten Se meddelelser
Det kommer helt an på hvilket syn din kommune har på den sag.

Jeg må ikke gå hjem, har en seng til rådighed, som jeg kan bruge som jeg vil.
Men kan man ikke holde det ud, er der vel ingen der kan tvinge en til at blive. Jeg fik at vide jeg ikke kunne afklares, hvis jeg ikke var der de timer jeg skulle.

Men har hørt om flere her, der møder op på arbejdspladsen og går hjem når de ikke kan holde til mere.

Er dine skånehensyn overholdt?
Pernile er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2011, 11:53   #58
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Lige en lille opdatering herfra.

Sb. skriver min arbejdsevne er nedsat til det ubetydelige, det samme gør lægekonsulenten.

Undrer mig.... når man nu har vidst længe, at det ikke står helt så godt til som man kunne ønske sig....at jeg kan blive så ked af at læse det. Modtog brev igår, men har først åbnet idag, kan næsten ikke holde ud at læse det der skrives om mig.

Øv hvor er der mange blandede følelser...

God weekend.
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2011, 12:24   #59
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Tror godt jeg kan følge dig, det må være hårdt at læse disse ting om en selv, på trods af man godt ved hvordan det står til.

Det slår bare hårdere når man ser det på skrift, så er det endegyldigt.

Krydser finger for at din pension går igennem, vi andre har desværre lang vej igen, hvis noget skal lykkes.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 09:41   #60
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Bare du er sikker på, at du ikke vil have fleksjob?

Ellers er jeg glad for at læse at din afklaring, trods alt er endt på fornuftig vis.

held og lykke med indstillingen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning, fordel eller ulempe? elm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 20-03-2012 12:01
arbejdsprøvning og antal før fleks eller FP MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 22-01-2012 22:57
Praktik eller arbejdsprøvning johnkjaer Alt det andet 23 27-06-2011 14:08
Arbejdsprøvning eller Ergoterapeut Nillan Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 01-11-2009 17:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension