K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2011, 22:19   #11
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
ok ja, og jeg elsker fodbad, men det er mit kredsløb som er som det er .
Min far har haft de same problemer.

Men fks. nu sidder jeg med bare foder og slet ikke fryser.
Men jeg skal have temp. i rumet på minimum 23 grader ellers går den ikke.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 22:20   #12
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jeg er meget afhæning af mine kornpuder, som kommer i microovnen i 3 min, og derefter ind under tæppet eller dynen til fusserne

Især at stoppe dem ind under dynen inden man skal sove er et hit!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 22:24   #13
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Jeg er meget afhæning af mine kornpuder, som kommer i microovnen i 3 min, og derefter ind under tæppet eller dynen til fusserne

Især at stoppe dem ind under dynen inden man skal sove er et hit!
Interessant , er det noget som man kan lave selv? Dufter de af korn disse varme pudder.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 22:28   #14
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Mener at du kan købe de der korn i en helsekostbutik.. og så selv sy en pude eller lign til dem.. men tit kan du få dem på tilbud .. mener at jeg har set dem i Føtex..

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 22:39   #15
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Aha, så har jeg noget at se frem til i næste uge
http://silverfern.dk/hotties
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 22:41   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg har selv en pude med ærter, der skal i mikroovnen ca 2 min. inden den bruges, men det er kun til infitrationer af en art.

Ellers render jeg er i bare tæer det meste af året, he, he.

Jeg sveder bare jeg ser en cykel foran mig, så herhjemme udluftes konstant, men f... jeg er træt af de myg der kommer forbi mig ris gardin...
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 22:43   #17
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg har købet nogle korndimser til både fødder og hænder, som også skal i microen.. hos oriflame
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 07:01   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Jeg er meget afhæning af mine kornpuder, som kommer i microovnen i 3 min, og derefter ind under tæppet eller dynen til fusserne

Især at stoppe dem ind under dynen inden man skal sove er et hit!
Jeg har 2 som er købt i Netto for nogle år siden, den ene ligger i fryseren, så den kan bruges til forstuvede fødder m.m., den anden ligger under min seng, og skal vist snart i brug.

I mine er der boghvedeskaller, men andet kan vist også bruges.

Hvis man har problemer med kolde fødder er det ikke altid nok med varme fodbade o.l., problemet er der jo ligeså snart man kommer ud i det kolde vejr igen, derfor er strømper med uld i en god løsning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 07:26   #19
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det i hvert fald vigtigt IKKE at svede fødderne.

Jeg er barfods-menneske, dog kun i sommermånederne, for samtidig døjer jeg med konstant at have kolde fødder og fingre (også på de varme sommer dage) Det er så slemt at selv om at vi har gulvvarme, og har det okay varmt i soveværelset, fryser jeg mine tær om natten om vinteren.

Så nu hvor vi ikke har råd til varme (læs her er ca 18.5 grader indendørs) er det temmelig koldt for mine stakkels fusser.

Lidt i sjov sagde jeg sidste år til min mor at jeg ønsker mig baby-sove-futter, sådan nogle hun i sin tid havde købt til min datter (som altså er 8) til at have på om vinteren når hun sov udenfor i barnevognen.
Og hvad gør min skønne mor?? jo hun gik da i Jysk og købte sådan et par dun-futter i voksenstørrelse og gav mig dem i hentedagsgave (den dag de hentede mig på børnehjemmet) og jeg ELSKER! dem, de er smadder lækre, fordi jeg af mig selv sparker dem af hvis jeg får det for varmt med dem på om natten, og så virker de i løbet af få minutter.
Desværre er de ikke særlig effektive over for et is koldt gulv (som vi har i huset nu) for de er altså beregnet til at sove med, og ikke som hjemme-futter, så der er ikke en sål i der beskytter mod kulde nede fra, og tage et par strømper på ned i futterne får bare fødderne til at svede, og så er det da først man kommer til at fryse tæerne.

Men jeg overvejer MEGET kraftigt at ønske mig et par mere (havde jeg de ca 50 kr de koster havde jeg selv købt dem) og så tage et stykke uld gulvtæppe og lime fast under bunden, og der ved have mig et par hjemme-futter, der er effektive hvad varme angår, OG effektive i forhold til et koldt gulv.

Den der med uldsokker, den holder ikke her, jeg har til dags dato kun oplevet uld virke 2 steder, den ene er uldgulvtæppe som sål i mine gummigsjokker (det er altså også temmelig effektivt især sammen med svedtransporterende strømper, en meget kold vinter, jeg har før sagtens kunne holde varmen 5 timer ude i frost på den maner, hvor jeg stod stille meget af tiden) OG en kaninulds strikketrøje jeg har, min alm uld strikketrøje varmer ikke mere eller bedre end min alm bomulds strikketrøje.

For at få/holde varmen skal man bruge isolering, dvs stillestående luft, hvilket er grunden til at mane ikke oplever særlig meget virkning af alm uldsokker, for de er ikke særlig isolerende (slet ikke når de er jokket godt til og godt gennem vaskede) det er dun-sokkerne til gengæld, der er MEGET stillestående luft = meget isolering, jo mere "puff" jo bedre, til gengæld har de så den temmelig store ulempe at dunene under foden jokkes flade og der ved så ikke virker særlig effektivt under foden, men kun oven på foden, yder mere har de sjældent en særlig stærk sål, og skal derfor skiftes tit, fordi der slides hul i dem, hvilket er grunden til at jeg selv, kraftigt, overvejer gulvtæppe løsningen, dog ved jeg fra erfaring at jo mere ren uld gulvtæppe stykket er af jo bedre, og meget gerne noget stift noget af slagsen så det ikke bare lige klasker sammen
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 08:13   #20
susa71
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2011
Lokation: nordjylland
Indlæg: 147
Styrke: 14
susa71 er ny på vejen
jeg strikkede engang disse dejlige futsko.. jeh brugte dobbelt garn, den ene i uld og en anden billig stærk garn.. de er bare gode. falder ik af.. uundværlige for mine fødder. (jeg har reynalds fænomen) fryser meget fingre og tæer...
OPSKRIFT:

Strik lette tøfler
Skønne sutsko - lige til at stikke i på en kold dag

TØFFEL
Størrelse: 35/37 - 38/40 - 41/43
Fodens længde: 22 - 24 - 27 cm.
Materialer og strikkefasthed: Drops Fabel fra Garnstudio: 100 gr i alle str f.nr 903, gul/rosa mix.
Pinde nr 4,5 - eller det p.nr, du skal bruge for at få 18 m x 23 p glatstrik med 2 tråde på 10 x 10 cm.



Retstrik: Strik ret både frem og tilbage på p.

Der strikkes frem og tilbage på p fra tåen mod hælen, og sutskoene syes sammen midt ovenpå foden.
Slå 13-15-17 m op på p 4,5 med 2 tråde Fabel (lad trådenderne være ca 30 cm lange, disse bruges til at sy tøflen sammen med bagefter).

UDTAGNINGSTIPS

Der tages ud fra retsiden med omslag. På næste p strikkes omslaget drejet vrang, dvs: Strik i bagerste m-bue i stedet for i forreste så der ikke bliver hul.

Sæt 1 mærke i den 4.-5.-5.m og 1 mærke i den 10.-11.-13. m. Strik glatstrik - samtidig tages der 1 m ud på hver side af de 2 mærker – se udtagninsgstips til højre herfor. Gentag udtagningen på hver 2. p totalt 6 gange = 37-39-41 m. Husk strikkefastheden!

Strik videre til arb måler 9-10-11 cm.
Næste p strikkes således: 9-10-10 m retstrik – se forkl over, 19-19-21 m glatstrik og 9-10-10 m retstrik. Fortsæt således til arb måler 22-24-27 cm. Luk af.

Montering: Træk tåen sammen og sy sømmen midt ovenpå foden indenfor ½ m frem til der hvor det retstrikkede starter. Sy sammen midt bagpå yderst i kanten så der ikke bliver en tyk søm.
__________________
Hej Er FP pr 1 Juli 2011
susa71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
TIP handsker til "kolde fingre" mm shylock Hjælpemidler til handicappede 13 06-10-2010 13:32
Kolde ministre: Her er ingen fattige StonesTM Politik og Samfund 3 07-12-2009 21:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension