K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-05-2013, 11:14   #21
58hb
Føler sig hjemme på K10
 
58hbs avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
58hb er ny på vejen
Så er min anke vedr. afslag på FTP (§17) sendt afsted..

Tusinde tak for jeres hjælp til udformningen af min anke.
Dejligt at I tog jer tid til det.

Nu er anken sendt afsted pr. e-mail - jeg har sikret mig at gøre opmærksom på en kvittering for modtagelse af min e-mail og modtagelsen af anken.

Så nu kan jeg tillade mig at holde weekend

"Anke vedrørende afslag på ansøgning om førtidspension jour.nr. ...

På baggrund af pensionsudvalget afgørelse af den 4. april 2013, om afslag på min ansøgning om førtidspension på det foreliggende grundlag, ønsker jeg hermed at anke denne afgørelse med følgende indsigelser:

Der skrives i afgørelsen, at man ikke finder det dokumenteret at arbejdsevnen er nedsat til det ubetydelige.

Dette finder jeg ikke grundlag for at påstå, idet den, af kommunen, udpegede psykiater .. , i sin speciallægeerklæring klarlægger under ”Behandlingsmuligheder og prognose” at:
”Der vurderes ikke at være behov for socialpsykiatrisk indsats, og behandlingsmulighederne vurderes således udtømte. Tilstanden vurderes varig, med dårlig prognose, hvad angår arbejdsmæssige muligheder. Der vurderes ikke at eksistere skånehensyn m.h.p. bedre tilknytningsevne til arbejdsmarkedet, og patientens arbejdsevne vurderes varigt nedsat til det ubetydelige.”

Ligeledes beskriver egen læge, speciallæger og lægekonsulent, lidelserne som stationære og varige – flere i forværring, hvilket lægekonsulenten også gør yderst opmærksom på i sit resume med følgende: ”Sagsakterne redegør for betydelige ændringer af funktionsniveauet fra 2010 og frem til nu (dec. 2012), hvor der inden for alle problemfelter ses væsentlige forværringer”.

I afslaget noteres det ydermere, at arbejdsevnen ikke er tilstrækkeligt afklaret, dette stiller jeg mig uforstående overfor, idet jeg mener, at nedenstående beskriver arbejdsevnens afklaring ganske klart:

Det høje fravær i praktikken skyldtes, at jeg ikke – i kraft af mine helbredsmæssige tilstande – var i stand til at møde op de pågældende timer. Jeg mødte op efter bedste evne, og pressede mig selv dertil, hvor overskuddet var lig nul. Jeg kunne ikke præstere mere og jeg har gjort alt jeg overhovedet kan.
Den 28. september 2011 bliver praktikken derfor nedsat til 6 timer ugentligt efter aftale med egen læge, grundet forværring af KOL, rygsmerter og psykiske problemstillinger. Dette bedrer dog ikke min tilstand, hvorfor praktikken afbrydes af virksomheds-konsulenten.
Det skal i øvrigt bemærkes, at jeg i hele praktikperioden har været tilknyttet en fast mentor på praktikstedet.

I virksomhedskonsulentens udtalelse lægges der i sammenfatningen vægt på, at der ikke ses udviklingsmuligheder, og grundet den meget lave arbejdsevne ses det ikke relevant at afprøve andre områder, ligesom det ikke har været muligt for virksomhedskonsulenten at udpege andre arbejdsområder, hvor det kunne forventes, at undertegnede ville kunne yde mere.

Sagsbehandler .. skriver ligeledes i ressourceprofilen, at der ikke kan peges på ressourcer eller udviklingsmuligheder, der vil kunne bringe undertegnede til selvforsørgelse, hvad enten det er med eller uden støtte.

Psykiater .. skriver d. 11. januar 2012 at det ikke ses realistisk at undertegnede deltager i aktivering, herunder virksomhedspraktik idet skånehensynene er for betydelige.

Fra .. rygcenter foreligger det fra 2010 desuden, at ryglidelserne er livslange, og at det ikke ses realistisk at mildne smertepåvirkningen.

Da diagnoserne er varige og flere med forværring, kan det vel næppe skønnes at min arbejdsevne d.d. er forbedret.

På baggrund af ovenstående, mener jeg ikke, at der er grundlag for et afslag på min ansøgning.

Jeg gør opmærksom på at Pensionsudvalgets afgørelse er dateret den 4. april 2013, er poststemplet den 5. april 2013 og modtaget af mig på adressen den 6. april 2013.


Med venlig hilsen"
58hb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2013, 11:59   #22
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Krydser fingre for dig.. *S*
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
får jeg besked ? Bodil Hjælp til Forum Brug 2 01-11-2011 22:36
Dejlig besked Sommerfugl Spørgsmål ang fleksjob 3 05-07-2009 21:59
Frygtelig besked Suncil Dit og Dat 7 14-05-2009 08:08
Privat Besked Hejdien De Unge 12 23-09-2007 13:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension