K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-05-2013, 17:26   #61
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Puha, saa er det imorgen der er fristen..
Er simpelthen saa stresset af hele situationen.. Og af deres inkompetente maade at behandle min sag paa.. Mest af alt, saa tror jeg faktisk ikke engang de overholder fristen, og giver mig svar.. Hvad goer man saa? Jeg har overvejet at skrive et personligt brev til borgmesteren.. Er sikker paa han ikke engang ved hvordan de behandler saadanne sager.. :/ Da han viede min mand og jeg sidste aar havde vi en personlig snak, og han var yderst chokeret over at jeg nu havde vaeret parkeret paa KH i over 7 aar paa davaerende tidspunkt..

Har I erfaringer med at tage kontakt til borgmesteren i FTP sager hvor kommunen koerer rundt med en?

Jeg har svaert ved at gennemskue hvad konsekvenserne egentlig er for kommunen naar det er dem som ikke overholder love og regler, for folk paa KH er det jo kontant afregning ved kasse 1.. Det ved vi jo.. Men de overholdt ikke de 10 dage mht aktindsigt, jobcentrets kom faktisk en hel maaned efter.. Derefter havde de 4 uger at reagere paa min anke over afslag paa FTP, den overskred de med en uge.. Og vendte da tilbage med datoen SENEST 24 maj.. Som jo er imorgen... Jeg tvivler paa at der sker noget....

Knus og krams til alle...
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2013, 10:12   #62
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Slet ingen som har erfaringer med at sende en borgmester et brev?

Saa fik jeg en opringing fra S.S. fra handicap og psykiatri.. De har valgt at fastholde deres afslag paa FTP og jeg vil imorgen faa et brev herpaa, samt at sagen overgaar til ankenaevnet.. Jeg vil tro det er det som herinde bliver kaldt BAN?

Jeg spurgte hende om hvad proceduren saa er der, og hun sagde at det maatte jeg vente med at finde ud af til jeg fik brev af dem.. Men det kan jeg simpelthen ikke.. Jeg fatter ikke i mit hoved hvordan de kan tage to maaneder om at komme til samme konklusion, og goere nogen indsats for at oplyse mig.. :/

Er der nogen som kender proceduren fremover nu?
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2013, 12:47   #63
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja de skal sende sagen til BAN = beskæftigelsesankenævnet....

De skriver så til dig når de modtager sagen....og der vil det være en god ide at få aktindsigt så du ved hvad kommunen har sendt med der ud...

Det tager så noget tid og så træffe de en afgørelse,...

Med hensyn til borgmesteren....tja hvad vil du vide...

Det er ham man klager til når det er over selve sagsbehandlingen man vil klage...

Nogle borgmestre er hurtige og ret gode til at få rettet op på sagsbehandlingen....andre er nogle idioter som bare vil holde hånden over deres ansatte...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2013, 13:04   #64
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja de skal sende sagen til BAN = beskæftigelsesankenævnet....

De skriver så til dig når de modtager sagen....og der vil det være en god ide at få aktindsigt så du ved hvad kommunen har sendt med der ud...

Det tager så noget tid og så træffe de en afgørelse,...

Med hensyn til borgmesteren....tja hvad vil du vide...

Det er ham man klager til når det er over selve sagsbehandlingen man vil klage...

Nogle borgmestre er hurtige og ret gode til at få rettet op på sagsbehandlingen....andre er nogle idioter som bare vil holde hånden over deres ansatte...
Tak for svar Webmaster..

I forvejen saa undrer jeg mig jo helt vildt over deres sagsbehandling, den maade som det er koert paa, som jeg ogsaa har skrevet tidligere.. Det er jo snart et aar siden at min SBH ville lade mig overgaa til FTP, men visitationsteamet ville ikke lade sagen gaa videre fra min SBH og jobcentret pga. min "lave" alder.. (Det har jeg paa baandet samtale, var aarsagen)

- Det visitationsteam er to personer som herefter er gengangere i pensionsteamet ved handicap og psykiatri bestaaende af 3 personer hvoraf den sidste er politiker og formand for sundhedsudvalget, hvilket jeg finder kritisabelt.. (Altsaa at de to af dem er gengangere, naar de nu ikke ville lade §18 fra SBH gaa igennem, saa er det jo allerede besluttet paa forhaand at de ej heller vil lade en §17 gaa igennem trods opfordring fra SBH)

Derudover er pensionsteamets begrundelse ikke korrekt efter min overbevisning da de har baseret den paa aeldre oplysninger og ser bort fra nyere, baade laegepapirer (fra samme instans som de begrunder deres afslag paa) samt arbejdsproevning..

Fristerne er ikke blevet overholdt bl.a. tog de en maaned om at fremsende mig aktindsigt, samt min anke af foerste afslag paa FTP overskred de med en uge.. Saa er der den aabenlyse rod i sagsbehandlingen ogsaa.. Forkludring af datoer, mange endda etc..

Hvad kan en borgmester goere ved det? Kan han gaa ind og omstoede deres beslutning, eller kan han blot loefte en pegefinger?
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...

Sidst redigeret af SmallAngel; 24-05-2013 kl. 13:08.
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2013, 14:29   #65
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
nej han kan ikke ændre deres tidligere beslutninger....men han kan sørge for at de ansatte retter ind og holder sig til de regler som der findes...

Klager over afgørelser skal altid igennem BAN eller det sociale nævn....alt efter hvad det er for en afgørelse...

Hvis de har afgjort en sag ud fra gamle oplysninger....ja så skal man selvfølgelig klage over dette til BAN og oplyse dem om de nye oplysninger man mener skal med i vurderingen...

Men selve sagsbehandlingen...altså hvordan de snakker til dig...hvis de gør noget forkert i forhold til sagsbehandlingen....ja så er det borgmesteren der skal få dem rettet ind...

Hvis det er konkrete afgørelser i din sag....så er det BAN og/eller det sociale nævn du skal klage til....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2013, 18:13   #66
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
nej han kan ikke ændre deres tidligere beslutninger....men han kan sørge for at de ansatte retter ind og holder sig til de regler som der findes...

Klager over afgørelser skal altid igennem BAN eller det sociale nævn....alt efter hvad det er for en afgørelse...

Hvis de har afgjort en sag ud fra gamle oplysninger....ja så skal man selvfølgelig klage over dette til BAN og oplyse dem om de nye oplysninger man mener skal med i vurderingen...

Men selve sagsbehandlingen...altså hvordan de snakker til dig...hvis de gør noget forkert i forhold til sagsbehandlingen....ja så er det borgmesteren der skal få dem rettet ind...

Hvis det er konkrete afgørelser i din sag....så er det BAN og/eller det sociale nævn du skal klage til....
Okay, mange tak..

Mht. klage til BAN over hvad de ikke har taget med i betragtning til min sag, det har jeg jo beskrevet i min anke, sender de ikke den med, eller kan kommunen godt finde paa kun at give deres materiale videre?

Jeg udskriver endnu en aktindsigt og afleverer mandag dernede..
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2013, 19:09   #67
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af SmallAngel Se meddelelser
Mht. klage til BAN over hvad de ikke har taget med i betragtning til min sag, det har jeg jo beskrevet i min anke, sender de ikke den med, eller kan kommunen godt finde paa kun at give deres materiale videre?
De bør sende det hele med, om de så gør det er en halt anden sag, og det er netop derfor det er vigtigt, at du beder om aktindsigt hos BAN når sagen er landet hos dem.
Så kan du tjekke, om kommunen har sendt alt med.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2013, 19:40   #68
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er set før at de netop ikke sender alt med...derfor aktindsigt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2013, 20:51   #69
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Er det saa akt-indsigt hos BAN eller hos Kommunen?
__________________
Bare fordi enhver er sig selv nærmest, behøver man ikke skide på dem som står lidt længere væk...
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2013, 20:56   #70
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
De bør sende det hele med, om de så gør det er en halt anden sag, og det er netop derfor det er vigtigt, at du beder om aktindsigt hos BAN når sagen er landet hos dem.
Så kan du tjekke, om kommunen har sendt alt med.
Som skrevet af Vovse...hos BAN..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjaelp arbejdsevnevurderingsjournal SlucajX Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-02-2012 13:58
hjaelp dreamz786 Din historie 2 18-04-2010 21:58
Hjaelp til ans. Ftp Emine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 14-04-2010 14:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension