K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-03-2013, 00:01   #1
Trut
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: Åbenrå
Alder: 57
Indlæg: 3
Styrke: 0
Trut er ny på vejen
Fastholdt på kontanthjælp

Jeg har læst og læst herinde og kan se en masse gode råd og information, så nu prøver jeg lige og se om der er nogen af jer, der kan vejlede mig, da jeg efterhånden ikke rigtigt ved hvad jeg skal gøre mere.

Jeg har været syg i 8 år nu. Først med fuld løn 1 år, så på sygedagpenge og nu på kontanthjælp.
Det har taget en del år at finde ud af hvad jeg fejler men de sidste 2 år, har jeg haft de diagnoser jeg nu har.

Mit store problem er at jeg bliver ved og ved og ved med at være i venteposition ved kommunen.
Da jeg desværre bliver dårligere og dårligere, bliver kommunen ved med at ville afvente til min sygdomme er stationære og udtømt for behandlingsmuligheder.

Men hvor længe kan de da blive ved med det?

Eftersom jeg har Morbus Bechterew, psoriasisgigt, ledegigt, hybermobilitet og sekundær sjøgren bliver det jo ikke bedre men kun værre hen af vejen. Og så er det jeg tænker, der bliver måske (heldigvis) ved at være behandlingsmuligheder, der kan lindre smerter men som jeg kan forstå på lægerne bliver jeg jo ikke stationær, da det vil blive værre.

Jeg har selv haft et stort håb om engang at kunne vende tilbage på arbejdsmarkedet, om ikke andet så i flex men eftersom jeg ikke kan komme op på timer nok, bliver min sagsbehandler ved med at sige, ”vi må se hvordan det går, hvis du prøver den og den medicin”.
Jeg tror ikke mere på jeg selv kommer i arbejde igen, men jeg kan jo heller ikke blive hængende hvor jeg er i evig tid.. Eller kan jeg

Er der noget jeg selv kan gøre?

Det er for uholdbart det her og der bliver ved med at komme nye ”defekter” til, så føler aldrig det får en ende

Så er der nogen af jer der har et godt råd, så er jeg mere end almindeligt taknemlig
Trut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2013, 00:10   #2
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
har du aldrig prøvet at søge pension på det foreliggende grundlag ? Så tvinger man jo lidt kommunen til at tage stilling.
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2013, 00:34   #3
Trut
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: Åbenrå
Alder: 57
Indlæg: 3
Styrke: 0
Trut er ny på vejen
Nej det har jeg ikke.
Min sagsbehandler sagde at hun selvfølgelig ikke kunne nægte mig at søge det men at det var spild af tid, så jeg gik ud fra det var den holdning der var/er til jeg stadigt ikke er stationær.
Trut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2013, 05:49   #4
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Hej Trut

Er din sagsbehandler kun fokuseret på den medicinske behandling?

Har du været i arbejdsprøvning? Det ville kunne afklare hvor du står i forhold til arbejdsmarkedet, og hvad du har af skånehensyn osv.

Det er den eneste måde at komme videre. Det er rigtig hårdt, men det vil også give dig selv en afklaring og beroligelse af hvor du står i livet og i forhold til din sygdom.

Du kan bede om at blive afprøvet i forhold til om du er berettiget til fleksjob, hvis det er dit ønske.

VH Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2013, 10:14   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Dine sygdomme er KRONISKE, med stor sandsynlighed også med forværring over tid.

At der fortsat er behandlingsmuligheder er et, men de behandlingsmuligheder gør dig IKKE rask!

Hold fast i dette.

Du bliver aldrig stationær i din tilstand, men du bliver heller aldrig, mere rask!"

Derudover vil div behandling, medføre andre problemer, da det jo er medicin med store bivirkninger, dels her og nu, og dels på sigt.

Ofte vil du være sårbar, ift smitte, da den medicin der hjælper, også fjerner dit imunforsvar, til stor fare for liv og helbred.

Be evt din speciallæge om at præcisere dette!

PS. Skulle du senere komme i en mere stabil preiode, eller der kommer ny effektiv medicin, kan du til hver en tid, be om ny afprøvning af arbejdsevne, med henblik på evt fleksjob, selvom du er tilkendt førtidspension.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 20-03-2013 kl. 10:18.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2013, 12:04   #6
Trut
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: Åbenrå
Alder: 57
Indlæg: 3
Styrke: 0
Trut er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frida Se meddelelser
Hej Trut

Er din sagsbehandler kun fokuseret på den medicinske behandling?

Har du været i arbejdsprøvning? Det ville kunne afklare hvor du står i forhold til arbejdsmarkedet, og hvad du har af skånehensyn osv.

Det er den eneste måde at komme videre. Det er rigtig hårdt, men det vil også give dig selv en afklaring og beroligelse af hvor du står i livet og i forhold til din sygdom.

Du kan bede om at blive afprøvet i forhold til om du er berettiget til fleksjob, hvis det er dit ønske.

VH Frida

Ja, jeg tror min sagsbehandler er mest fokuseret på hvad medicinen evt. kan gøre, så jeg ikke har så mange smerter og jeg derfor kan yde mere.

Jeg har været i 3 arb. prøvninger. Den første mente de gav et forkert svar pga for meget sygdom og de 2 andre nåede jeg ikke op på nok timer for evt. fleksjob.
De vil ikke afprøve mig mere, før jeg er kommet i en ny behandling igen.
Det har de sagt hver eneste gang jeg har skulle prøve ny medicin.

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Dine sygdomme er KRONISKE, med stor sandsynlighed også med forværring over tid.

At der fortsat er behandlingsmuligheder er et, men de behandlingsmuligheder gør dig IKKE rask!

Hold fast i dette.

Du bliver aldrig stationær i din tilstand, men du bliver heller aldrig, mere rask!"

Derudover vil div behandling, medføre andre problemer, da det jo er medicin med store bivirkninger, dels her og nu, og dels på sigt.

Ofte vil du være sårbar, ift smitte, da den medicin der hjælper, også fjerner dit imunforsvar, til stor fare for liv og helbred.

Be evt din speciallæge om at præcisere dette!

PS. Skulle du senere komme i en mere stabil preiode, eller der kommer ny effektiv medicin, kan du til hver en tid, be om ny afprøvning af arbejdsevne, med henblik på evt fleksjob, selvom du er tilkendt førtidspension.

VH Popiae
Du har fuldstændigt ret. Jeg kan jo også sagtens selv se, at jeg får flere og flere skavanker efterhånden.


Min læge har præsiseret at jeg aldrig bliver bedre men at de selvfølgelig stadigt forsøger at smertelindre mig.

Tror desværre mit største problem er, lægekonsulenten mener at jo bedre smertedækket jeg er, jo mere burde jeg kunne yde.
Hvilket jeg selvfølgelig også kan men regningen kommer jo bagefter.

Jeg tåler desværre også de biologiske behandlinger meget dårligt, så jeg bliver lige sat lidt længere tilbage, hver gang de kraftige bivirkninger indhenter mig.

Jeg tror jeg bliver nød til at øve mig i at blive lidt mere bestemt, da jeg nok desværre lader mig spise af med, hvad de mener jeg burde kunne.
Trut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2013, 13:39   #7
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Hej Trut

Jeg har selv været ti år i systemet og er endnu ikke afklaret. Jeg troede ikke jeg kunne blive chokeret mere, men det er jeg virkelig over den behandling du får.

De vil ikke udrede dig yderligere, fordi du er igang med at afprøve hvilken medicin der hjælper dig bedst.
Ok, det forstår jeg, det er selvfølgelig vigtigt, at du har det "optimalt", både i din hverdag og især hvis du skal arbejdsprøves.

Som jeg hører dit indlæg, så lyder det ikke som om den sb har noget begreb om hvad hun har med at gøre, med en som dig, der har så mange diagnoser. Og hvad de personlige omkostninger er.

Det vigtigste er, at du ved hvad der skal foregå fremadrettet, en jobplan, dine rettigheder, dit liv, din fremtid, forsørgelsesgrundlag.
Uvished og stress forværrer tit ens smerter, og det er sb desværre alt for leveringsdygtige i.

Jeg synes det er letkøbt at sb sætter hælene i, og ikke kan give andet svar end at afprøve diverse præparater.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal råde dig.

Er der andre, der har et forslag.

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2013, 13:40   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er jo din nuværende situation, der er afgørende og ikke om hvad der kan ske på sigt. Mange mennesker kan jo forvente diverse sygdomme med alderen. Men er du parat til at søge en §17 på det foreliggende grundlag, så gør det endelig. Skal et evt afslag ankes, vil flere personer få kigget på sagen. Go on.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2013, 13:59   #9
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Hej, hvad er det for time antal din SB mener du skal op på, så du kan få fleksjob?
I dag, efter den nye reform er det jo netop ned til 1-2 timer om ugen at man kan få fleksjob, så det lyder ikke som en SB der er på din siden, desværre
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2013, 09:48   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er meget svært for udenforstående at forstå konsekvenserne af denne form for sygdom.
Forstår du den helt selv?

Du bør nemlig forklare, helst skriftlig til din sagsbehandler;

At du altid vil være i en eller anden form for behandling, enten direkte for sygdom, eller div bivirkninger, og smertestillende.

At de smertstillende medicin, IKKE hjælper på evt temperatur forhøjelse, træthed oa., og skal tages med omhu, da det kan forværre/skjule andre problemer med sygdommene.

Be evt om skriftlig kommentarer til dette.
Helst skal det udmunde i, at der bliver indhendtet en speciallægeerklæring fra din speciallæge, der forklarer nærmere.

Du kan evt også indhendte dokumentation fra gigtforeningen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslaget på førtidspension blev fastholdt. ljutic05 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 24-11-2010 13:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension