K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2015, 15:04   #1
sakaas
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
sakaas er ny på vejen
A kasse og flexjob

Jeg står i den situation, at min socialrådgiver har sendt min sag videre med henblik på flexjob.

Mit spørgsmål er så, om medlemskab af a kasse har betydning for flexydelsen hvis det kommer der til.

jeg har gået sygemeldt i 1.5 år og er jo ikke dagpenge berigtiget alligevel.

Spørger jeg kommunen siger de at det ikke har betydning. Fagforeningen siger det har. Så vidt jeg har kunne finde ud af har det kun betydning hvis man vil med i flex efterlønsordning !!!

Er jeg forkert på den ?
sakaas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2015, 21:10   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sakaas Se meddelelser
Jeg står i den situation, at min socialrådgiver har sendt min sag videre med henblik på flexjob.

Mit spørgsmål er så, om medlemskab af a kasse har betydning for flexydelsen hvis det kommer der til.

jeg har gået sygemeldt i 1.5 år og er jo ikke dagpenge berigtiget alligevel.

Spørger jeg kommunen siger de at det ikke har betydning. Fagforeningen siger det har. Så vidt jeg har kunne finde ud af har det kun betydning hvis man vil med i flex efterlønsordning !!!

Er jeg forkert på den ?
BLIV i a-kasse og evt. fagforening indtil du er godkendt til fleks..) Derefter dropper du a-kassen der ikke bruges som flekser ved ledighed ( men kan evt forblive i fagforeningen)

Hvis du via a-kassen har indbetalt til efterløn, så overtager kommunen til den tid dine indbetalinger.. Så hedder det bare ikke mere efterløn, men fleksydelse.. Der er ingen forskel på de 2 ting når du kommer til den alder
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2015, 21:49   #3
sakaas
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
sakaas er ny på vejen
Jeg er ikke med i efterlønsordningen.
Så er fordelen vel væk med akassen.

Kan man så ikke ligeså godt melde sig ud af akassen nu ?
sakaas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2015, 22:05   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sakaas Se meddelelser
Jeg er ikke med i efterlønsordningen.
Så er fordelen vel væk med akassen.

Kan man så ikke ligeså godt melde sig ud af akassen nu ?
Tja.. Det er jo et valg.. Men ville bestemt vente til fleksen er afgjort.. Og det er det alle på vej, altid bliver rådet til.. Og ikke kun af mig
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2015, 22:23   #5
sakaas
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
sakaas er ny på vejen
Ok. Det må jeg lige tænke over...

Tak for hjælpen
sakaas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2015, 22:57   #6
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Bliv

i fagforeningen.......og vent med at melde dig ud af A-kassen indtil du er blevet godkendt til fleksjob.

Tag en snak med dem på fagforeningen... der er noget med, at man kan få sat sig bidrag ned hvis man er under en vis indkomst.

Når du bliver fleksjobber... og kommer i arbejde kan du jo få bøvl på arbejdsstedet som alle andre kan... og så det godt med en fagforening.

Jeg selv er fleksjobber og stadig medlem af fagforeningen... og der har jeg så også en ulykkelsforsikring.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2015, 00:19   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Problemet med at melde sig ud af a-kassen inden du bliver fleksjobvisiteret ja det er hvis du så ikke bliver det...der vil du kunne få brug for a-kassen...

Fagforeningen bør man altid blive i...de vil kunne hjælpe dig hvis og når du bliver fleksjobvisiteret og finder et job...

Så meld dig kun ud af a-kassen hvis du er 100 % sikker på at du bliver fleksjobvisiteret...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2015, 09:07   #8
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Nåh ja.. Der er så også lige det at fradraget for A-kasse er øget til 6000 kr/år i 2015.. Ifht. 2014 hvor det kun var 3000 kr/år
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2015, 09:50   #9
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Problemet med at melde sig ud af a-kassen inden du bliver fleksjobvisiteret ja det er hvis du så ikke bliver det...der vil du kunne få brug for a-kassen...

Fagforeningen bør man altid blive i...de vil kunne hjælpe dig hvis og når du bliver fleksjobvisiteret og finder et job...

Så meld dig kun ud af a-kassen hvis du er 100 % sikker på at du bliver fleksjobvisiteret...
Men selvom man ikke kan blive fleksjobvisiteret betyder det ikke nødvendigvis at man kan få dagpenge fra akassen. Det kræver at man kan arbejde 30 t/uge som minimum, så hvis man er 100% sikker på aldrig at komme til det, kan jeg ikke se fidusen i at betale til den.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension