K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-07-2012, 08:56   #31
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser

men åbenbart er det blevet sådan at en flekjobber som arbejder 20 effektive timer
har en mindre værdi end en rask på 20 timer.

det synes jeg er meget vigtigere end lige hvad der stå på ens lønseddel
Ja, det kunne jo være at den der i flex job lagde 20timer ufaglært fik mere i løn end den kloge der kun kan lægge 3 timer.Men de ville måske være lige smadret rasten af dagen begge to

Jeg tænker også at den veluddannet flexer der er så klog som du skriver også har en masse andre hendninger/hendsyn og ikke kun at tiden er nedsat tid,er det så pengene hvert.
Det er virkelig svært at lave noget retfærdigt,på det her feldt nogle vil altid føle sig snyt.
Men jeg syntes det burte vare til at kunne overleve lige nu er der flexer uden indkomst,kontanthjælp ledighedsydelse og med og uden tilskud/pensioner
Det er urimeligt at et ægteskab eller uddannelse skal kunne give så meget forskelds behandling.

Men kan faktisk også resikere i dag at ende som udlært i et eller andet at ende i et ufaglært job,så vil man få laveste lønnen jo.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 04-07-2012 kl. 09:01.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 09:12   #32
MichaelH
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 53
Styrke: 0
MichaelH er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Der er altså grænse for hvor meget du kan få i tilskud på flexjob, uanset om du tjener 200.000, 500.000 eller en million, derfor jo højere løninger, jo mere tjener staten faktisk tilbage i skat, fordi større dele af lønen ikke vil være dækket af tilskud.

Vi kan vel godt blive enig om at tilskud fra staten er en form for overførselsindkomst.
Hvad vi nok ikke bliver enig om at hvor meget denne støtte skal være på.

I min verden er der altså noget totalt ravruskende galt når dette tilskud overstiger hvad en rask person kan tjene ved 37 times arbejde.

Fakta:
Max beløber for tilskud til arbejdsgiver for en medarbejder på flexjob årligt/time.

Maksimum for beregning af løntilskud
Kr. årligt / kr. time: 466.594 / 242,50

Ved 1/2 tilskud
Kr. årligt / kr. time: 233.297 / 121,25

Ved 2/3 tilskud
Kr. årligt / kr. time: 311.063 / 161,67


Jeg tror det der gør ekstra ondt i denne debat er bevistheden om at det var den daværende social demokratiske regering i 1998 der indførte flexloven, som afløser for 50/50 reglen, med disse i mine øjne horrible tilskud. At den borglige regering så valgte at frede ordingen kan undre mig. Mange har nok ved sidste valg stemt på rød blok for at få bedre forhold, at blive slagtet af sine egne gør ekstra ondt.

ægte sodalitet er når alle er med til at vi får et mere retfærdig samfund, dette har rød blok fået øjene op for og er derfor i sin gode ret til at lave noget om de selv startede med at lave.
Disse ekstra penge der nu findes via besparelse på på flex job ordningen går nu til at give et løft til FTP på gammel ordning (før 2003) samt at ophæve ægtefælle indkomst beregning.
Jeg ved godt der er en udpræget holdning blandt dem som er på overførselsindkomster (tilskud/ftp/kontanthjælp + dem jeg har glemt) at de rige skal betale, men det er bare ikke ægte fælles sodalitet !

Jeg er taknemlig for min ftp pension, men ville jeg have haft et flexjob ville min holdning være den samme som nu. også selv om det havde skadet mig selv økonomisk, for i det brede samfundsmæssige perspektiv var det en ordning som er asocial overfor andre overførsels indkomster.

Sidst redigeret af MichaelH; 04-07-2012 kl. 09:37.
MichaelH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 09:14   #33
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
syntes du ¨å også det er rimeligt, at pensionen bliver sat ned.

tror hvis du selv satte alt din energi til på, at arbejde nogle få timer vil du også gerne belønnes, mange flekser har intet socialt liv efter arbejde de bruger alt deres energi på, at arbejde de få timer de kan så skal skal de vel også have en belønding for det de for jo ikke de tilæg en pensionist for.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 09:33   #34
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Ja, det kunne jo være at den der i flex job lagde 20timer ufaglært fik mere i løn end den kloge der kun kan lægge 3 timer.Men de ville måske være lige smadret rasten af dagen begge to

Jeg tænker også at den veluddannet flexer der er så klog som du skriver også har en masse andre hendninger/hendsyn og ikke kun at tiden er nedsat tid,er det så pengene hvert.
Det er virkelig svært at lave noget retfærdigt,på det her feldt nogle vil altid føle sig snyt.
Men jeg syntes det burte vare til at kunne overleve lige nu er der flexer uden indkomst,kontanthjælp ledighedsydelse og med og uden tilskud/pensioner
Det er urimeligt at et ægteskab eller uddannelse skal kunne give så meget forskelds behandling.

Men kan faktisk også resikere i dag at ende som udlært i et eller andet at ende i et ufaglært job,så vil man få laveste lønnen jo.
det er så lavet om i den nye reform, så man altid er sikret 60 procent af dagpengene som det mindste.
samt alle har ret til at få behandlet deres sag

jeg har været uden en krone i 2 år og kommunen har ingen pligt til at afklare min sag på nogen måde. efter de gamle regler
så det er virkelig op ad bakke

som loven er skrevet i den nye reform
jo færre timer du kan arbejde, jo mindre i løn
alså hvis man er visiteret til 2-10 timer om ugen
så skal arbejdesgiveren kun betale for de timer
resten skal bliver suppleret op

så siger Mette F til alle fleksjobber, hvis i arbejder flere timer får i mere i løn

ergo hvis man er visiteret til 15 timer. så følger rådet fra Mette F og kæmper sig op på 20 timer om ugen.
så kan kommunen gå ind og sige man har fået en bedre arbejdsevne og kan derved faktisk miste sin fleksbeviling efter de nye regler


så skulle man også lave en pension om, så dem der har det dårligst skal have mere.
hvis man bor på bosted og ikke kan klare sig i eget hjem
de skulle have mere i pension

dem der har fået en pension pågrund af angst, skulle have mindre i pension end en med smerter end rygproblmer

så havde folk nok været sur over det


helt det samme er sket med fleks bare omvendt, jo mere syg du er jo lavere løn
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 10:14   #35
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg er skuffet over jer der er imod fleksjob i den form som den er idag.....

tror ikke i selv har været i det...det er det bedste der findes et fleksjob..man ka yde noget på den måde ens sygdom afgør..man føler sig noget værd og føler man gir lidt igen

jeg fik ikke den højeste løn - men var virkelig glad for det..glad for der blev taget de hensyn man havde behov for..

de 3 procent har gjort det er blevet ødelagt for 97 procent..det er ikke fair..

jeg ved godt der skal spares..men så må man lave et mere fair loft.måske 35ooo kr for de mere højt lønnet.noget i den stil..bare et foreslag - måske 4o.ooo

jeg tænker også at hvis de er sådan efter fleksjobberne - hvad sker der så ikke når de skal efter kontanthjælpsmodtagerne..det blir ikke sjov

nu skal vi alle huske at det er ok at ha hver sin mening og det skal man respektere - selv om man ikke er enig..jeg respektere fuld ud LUM..michaelh og de andre der ikke har samme mening..det ka vi være lige gode venner for

stribe førtidspensionist

man ka jo altid diskutere hvornår nok er nok...det blir der aldrig enighed om...om det drejer sig om fleksjob.kontanthjælp og ftp pension...det er ikke et let område..der er ligeså mange meninger som der er mennesker..og hvornår er hvad fair

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 10:34   #36
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Jamen, sådan en uenighed der er.

Men vil da tro at arbejdsgiverne ville juble, hvis fleksjobbere bare skulle have en løn der svarer til ftp.

Sikke en masse de kunne spare, så kunne fleksjobberne rigtig blive løntrykkere.

Så flere job til fleksjobberne, og flere arbejdsløse.

Ja, så er den eneste konkurrence til jobbene østarbejderne.


Mvh. Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012

Sidst redigeret af joka; 04-07-2012 kl. 10:41. Årsag: Indført lidt mere
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 10:42   #37
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Økonomisk set, så har de jo været snedige nok, for de har hapset pengene (435 mio kr) fra satspuljen til reformen af fleksjob, penge der igen går fra de aller svageste (narkomaner, hjemløse og psykisk syge), som i forvejen ikke har for meget.

Selv er jeg lidt ligeglad med økonomien i det, men jeg synes det er synd for de mennesker det rammer. Uanset hvem man er, eller om man er enig eller ej, så kan det bestemt ikke være sjovt at gå markant ned i løn....

Men ok, det hele er også gået skævt, fordi deres førtids - og fleks reformer 2003, som sædvanligt fejlede, og der kom 55.000 ekstra på overførselsindkomst de slet ikke havde regnet med. Det er det faktum vi bøder for nu på alle niveauer - lige fra lægevagten der ikke længere kommer ud til de syge om aftenen til sindssyge priser på busbilletten, og det faktum, at vi ikke har råd til flere på de højere overførselsindkomster i fremtiden.

I mine øjne er det deres egne fejlberegninger der har gjort, at vi nu sidder i suppedasen. For at klandre almindelige mennesker, vil jeg altså ikke. De følger jo bare de regler politikerne lægger for dagen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 11:50   #38
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser

jeg har været uden en krone i 2 år og kommunen har ingen pligt til at afklare min sag på nogen måde. efter de gamle regler
så det er virkelig op ad bakke
Det er jo ikke rigtigt, du kan altid bede din kommune/dit jobcenter om at blive afklaret i forhold til fleksjob (arbejdsevne). Eller i forhold til FP.

Og du kan også altid søge en FP på en §17.1.2 og på den måde få en afklaring.
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 11:54   #39
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
MAJA


er du sikker på man ka søge ftp efter paragraf 17 efter 1 jan....

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 11:58   #40
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der er da også adskillige personer på førtidspension, der har en lang eller mellemlang uddannelse. Hvor er retfærdigheden i, at disse personer ikke kompenseres efter deres uddannelse i fpudbetalingen. Der bør absolut være et lighedsprincep mellem fleksere og fpere. Den ene gruppe skal ikke forgyldes og den anden det modsatte. Samfundet har ikke råd til at give fperne mere, så fordel overførslerne til grupperne på en ligelig måde. Selvfølgelig sørgeligt, at det bliver mindre til flekserne og ikke mere til fperne.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
At 'overleve' på kontanthjælp uden gældstiftelse Gekko Alt det andet 54 11-06-2012 10:06
Kan man selv vælge? SansPareil At søge førtidspension 2 21-03-2012 12:58
Jobfirmaet HKI får ros på www.hki.dk af sig selv ekseleven Politik og Samfund 0 20-12-2011 14:16
Skleroseramt kan ikke overleve fuldtidsjob Webmaster K10 Nyheder 0 25-05-2011 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension