K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-10-2009, 20:58   #1
Heeman
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
Heeman er ny på vejen
adhd

findes der folk med adhd på førtidspension. jeg skal selv til at søge om det. har en status erklæring fra en læge af. som jeg fik lavet forrige år. hvor der står jeg ik er i stand til være på arbejdsmarkedet ?
Heeman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2009, 21:53   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uha, næsten umuligt at svare på, for ADHD kommer i SÅ mange afskygninger. Nogle er virkelig plaget af diagnosen, mens andre sagtens kan klare et arbejde eller et fleksjob.

Så svaret er, jo, der findes folk der får førtidspension pga ADHD, men det er sjældent diagnosen står alene...

Håber vi har nogle ADHD'ere herinde der kan fortælle mere. Selv har jeg 'kun' ADHD træk.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 08:44   #3
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Hejsa

Jeg har selv ADHD, men er ikke førtidspensionist. Jeg vil bare fortælle at jeg gennem ADHD-foreningen har mødt, et par stykker som er det, så de er der. På hvilket grundlag de har fået det, ved jeg desværre ikke. På foreningens forum kan du måske få kontakt med nogen.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 12:48   #4
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Hej
Ja jeg er så førtidspensionist og ADHDer.- DESVÆRRE!
Jeg ved godt en pension ser ud som lykken, når man står i tumult med kommunen.- Jeg havde da samme mening da det var mig!

Men jeg er så ked af min pension i dag! Det har givet mig en depression Før troede( mente) jeg, at jeg sagtens kunne arbejde, bare ikke når jeg skulle have et liv ved siden af.

Efter jeg er kommet på pension ser jeg det helt anderledes! Jeg er blevet 'valgt fra'. Ingen kunne bruge mig- selv ikke engang da der blev råbt efter arbejdskraft, kunne jeg bruges.

Jeg føler mig tom. Intet og stå op til (Jo det har jeg jo, min familie, men alligevel)

Jeg har den samme dag- hver dag! Ikke weekend, ferier osv...

Føler mig som en zombie! Det her er bestemt ikke lykken!

_____________________________

En pension er sidste udvej, og det forstår jeg så godt! Det er ikke sjovt...- det er altså ikke kun kommunen grådighed, det er faktisk også for vores egen skyld!

Du skal i stedet ta' alt den hjælp du kan få! ( og bruge)

Der er mange muligheder fx:

Mentor( En der hjælper dig på arbejdet- giver dig ekstra instrukser, hjælper dig med og huske din arb gang, strukturerer din hverdag mm osv)

Hjemmevejleder ( hjælper dig med og holde styr på dit hjem, så der er mere ro til arbejde)

Fleksjob

Hjælpemidler ( ting der gør dit arbejde nemmere- fx en elektronisk 'dims' der holder styr på de ting du skal)

Mulighederne er enorme.

Håber du finder en løsning der passer dig

supercarla
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2009, 15:37   #5
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
lidt funny.
jeg er ikke ADHD men derimod piskesmældsramt... og det er "sjovt" nok samme følelse af tomhed om du vil, jeg føler.
altså ja... der er blevet det lille land med fred og ro, fra evindelige uopfindsomme, kurser og andre prøvelser som man bliver INDKALDT TIL (ikke inviteret)... næ næææ.der var trusler om alt, såfremt du ikke mødte op.!.... men når man så ellers prøver og ligge alt det fra sig et øjeblik.... HOOOOLD da K.... hvor er det mærkeligt tomt.. man er blevet næsten indentitetsløs.. jeg må indrømme "jeg var meget mit job" ...som cabby... snakkede med 30-40 mennesker hverdag, var igang i 10-12 timer... nu... tjaaaa,, nu skal jeg passe meget på ikke og lave nat til dag og vise versa.... det er nærmest blevet et projekt og få handlet ... jeg vil påstå jeg laver ikke 10% af det jeg nåede og få lavet efter fyraften førhen.... og hvad var det nu jeg ville med denne svada... nååå jo... FØRTIDSPENSION ... er faktisk blevet til et job i sig selv ... nemlig og prøve og forblive menneske... for det må vel vores fælles føderet... men i guder hvor er det ikke nemt ...
dette var ikke for og "læse" mig selv... blot et lille suplement, til super C. som har beskrevet det så ganske udmærket herover
mvh eders ace dk
ps nu med dobbelt hastighed til samme pris..
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ADHD og hva så ? Erfurt Spørgsmål ang fleksjob 3 15-11-2011 16:14
ADHD KatrineB Dit og Dat 5 31-08-2010 11:23
Ung ADHD'er Mbp At søge førtidspension 16 29-11-2009 13:50
ADHD Enteneller Alt det andet 5 13-03-2009 23:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension