K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2008, 17:57   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Vi er altså ved at bevæge os temmelig langt væk fra udgangspunktet i denne tråd... (siger lige undskyld til Jamen.)

Det burde vel være kommunen, da det er kommunen, der har "glemt" det.

Men tal med fagforeningen. Andre fleksere kan jo komme i samme situation, og fagforeningen vil måske gerne vide, at kommunen "går bag ryggen" på dem og "glemmer" at inddrage dem. Og DET er vigtigt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2008, 00:32   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
[QUOTE]
Citat:
Oprindeligt indsendt af jamen Se meddelelser
Jeg har været i fleksjob i over 1 år, men det kan ikke lade sig gøre at arbejde som fleksjobaftalen foreskriver, med de skånebehov der er.Det betyder at jeg får voldsomme smerter, og må sygemelde mig. Jeg har en aftale om at arbejde 17 timer ugentlig, hvilket jeg gør i dagtimerne.

Jamen jeg vil lige prøve at få din tråd ind på rette vej igen

Hvis ikke det kan lade sig gøre at arbejde som fleksjobaftalen foreskriver men at det forværre dine smerter, så skal der gøres noget ved det, jeg vil foreslå dig at du skriver til din jobkonsulent og påpeger problemerne og samtidig skal du sende en kopi til din sagsbehandler så der ikke er nogen tvivl.

Derefter skal du bede om en samtale hvor i kan finde ud af hvordan i evt kan tilrettelægge jobbet sådan at disse smerter kan forhindres ..

Det kan jo være noget ganske enkelt der skal til som feks en ugentlig fridag eller noget andet simpelt, der er det med fleksjob og syge mennesker at tingene forandre sig , og det er derfor vi har jobkonsulenter som skal og bør følge op på hvordan det går ...

Er du i fagforening ? ellers vil jeg anbefale dig at melde dig ind i en med det samme, lige som jeg kun kan anbefale dig at skrive jobdagbog sådan at du kan komme lidt på forkant med det hele og dokumentere hvordan dine dage på jobbet går...-


Jeg ved godt at den danske stand af jobkonsulenter er det mest charmerede men ikke desmindre kan du få god hjælp senere hen i forløbet ved at være fremsynet og skrive alt ned i den jobdagbog og evt sende den til din jobkonsulent efter en måned ...

Lige som du viser for kommunen hvis jobbet går galt at du har gjort alt hvad du kunne for at få det til at køre og at det er kommunen der har svigtet deres tilsynspligt (på den måde kan de ikke komme og sige til dig at du mister jobbet pga dig selv hvis det skulle komme derud )

Altså skriv til din jobkonsulent at det ikke går godt og at smerterene forværres og du gerne vil have noget opfølgning mhp at få det hele til at køre bedre , skriv i brevet at det også er sendt til din sagsbehandler...

Citat:
der er desuden engang imellem møder om aftenen som jeg deltager i, og som jeg beregner som arbejdstid også, men det er min chef ikke enig i, da han så mener at jeg er for dyr at have? Jeg har længe haft lyst til at stoppe, men har ikke lyst til at gå ledig, men vil gerne have et arbejde hvor mine skånebehov respekteres, og kan lade sig gøre. Er de 17 timer ugentlig ikke den reelle arbejdstid incl. møder?
Også dette skal du have med til jobkonsulenten og sagsbehandleren , pointere at du er sat til 17 timer men at arbejdsgiverne forventer at du deltager i møder om aften ...

Nu ved jeg ikke hvor tit de møder er, men kunne man feks forestille sig at det var en gang om hver tredje måned i forbindelse med noget der på virkede jobbet og altså derfor var en nødvendighed ja så kan jeg godt forestille mig at både fagforening og kommune ville syntes det var rimeligt (det ville vi vel alle ) men er det i større skala ...

Hvorimod hvis det er ofte, så er det en anden sag, jeg har selv været i fleksjob hvor der var redaktions møder en eller to gange om måneden , og der var det vigtigt for både arbejdsgiver og jeg at jeg deltog , mange gange var jeg bare så smadret bagefter at jeg ikke magtede at møde dagen efter , så havde mødet varet to timer ja så mødte jeg ind to timer senere ...

Og var jeg ikke helt smadret ja så kom jeg til sædvanlig tid men kunne så spare mine timer sammen til en fridag i ny og næ....

Mange gange er man jo selv interesseret i det der foregår til de møder men det skal være inde for rimlighedens grænser og ellers må man finde ud af at man møder senere eller tager en fridag dagen efter...

At din arbejdsgiver så mener at han ikke kan betale sig for ham at have dig ansat, ja det må være hans problem der er jo en aftale om 17 timer og det er vigtigt at vi som flekser finder den rette balance mellem at være fleksible og holde på vores ret...

Du ved hvad det er for møder hvor tit de er og om det har gavn i forhold til dit job, men du ved også hvad det koster dig af smerter osv..

Derfor igen , jobdagbog, kontakt kommune og sørg for at være i fagforening da du jo har de samme rettigheder som alle andre på arbejdsmarkedet og alle andre får altså en eller anden form for kompensation for arbejds relateret møder ....

Håber det jeg skriver er til at forstå (er ikke lige på toppen) men har du brug for mere uddybede forklaring eller fatter du nada af det jeg skriver så må du skrive igen , og så giver jeg det et forsøg mere
  Besvar med citat
Gammel 15-11-2008, 01:18   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Den ultrakorte version er, at arbejdsgiveren betaler for de timer, du kan arbejde effektivt, og resten betaler kommunen (op til de 37 timer).

Arbejdsgiveren betaler altså for 12,5 timers arbejde pr. uge - effektiv arbejdsindsats... eller for 18,5 timers effektivt arbejde (afhængig af helbredet).

Skal der ændres i de aftaler, der blev indgået i ansættelsesbeviset, så skal kommune, arbejdsgiver, fagforening og ud lave en NY ansættelsesaftale.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2008, 02:22   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Zuza ups he he du har sq lige tabt mig her (eller jeg har tabt mig selv) men den fattede jeg ikke meget af ??

(enten er jeg for træt eller også er den for kort )

Men lige kort , nej man behøver ikke en ny ansættelse aftale,man kan regulere i den gamle bare det bliver skrevet ned og dokumenteret ...

Men det er jo netop derfor vi har de dejlige jobkonsulenter og det er derfor der skal være opfølgning på fleksjob, ting har det med at forandre sig når man er syg...

Jeg var ansat i 20 timer , men til sidst kunne jeg ikke klare mere end 18 timer, jobkonsulenten sagde god for det til min chef og til mig, men glemte at skrive det ned, og da jeg stoppede i jobbet stod der stadig 20 timer og arbejdsgiver og jeg stod til skide balle for sådan noget måtte man sørme ikke gøre selv ....

(og jeg havde heldigvis mail hvori det fremgik at jobkonsulent udmærket godt viste hvad der foregik )

Men min pointe er at selv om man er visiteret til et antal timer så kan man godt give en hånd med hvis der er brug for det, enten i bytte for en fridag eller hvis man bare har en god dag...

Men det gælder jo kun hvis man har det godt og så læge det ikke bliver kontinuerligt , og det er jo en anden situation end det her ...

Og nu vil jeg gå i seng inden jeg og du forvirre mig endnu mere
  Besvar med citat
Gammel 15-11-2008, 13:43   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, klokken var vist mange, da jeg skrev det.

Ja, du har ret... ikke en ny ansættelsesaftale, blot rettelse/tilføjelse.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob på 25 timer? Mani Spørgsmål ang fleksjob 8 02-02-2012 22:33
Fleksjob 20 timer supersus Spørgsmål ang fleksjob 19 10-01-2012 12:48
Fleksjob på 12 timer Anne-Britt Spørgsmål ang fleksjob 26 01-11-2009 20:36
Fleksjob med fx 28 timer? Xeva Spørgsmål ang fleksjob 10 27-01-2009 12:37
Fleksjob og timer ? Henrik Spørgsmål ang fleksjob 36 09-12-2005 12:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension