K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2013, 02:23   #21
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Haltefanden Se meddelelser
Tusind tak for det hurtige svar Web - der faldt lige en gigantisk sten fra min venindes hjerte! Der stod også i mailen at hun skulle til møde d. 19/4 og udfylde rehabiliteringsskema såfremt den skulle benyttes så vi ved jo godt hvor det her er på vej hen. Hvor er det fantastisk med jer søde K10'ere der kan hjælpe os i den her jungle!
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis de på mødet d. 19/4 vil have din veninde med til, at udfylde et rehabiliteringsskema i stedet for en rp, så tag det roligt, lad være med, at kaste jer ud i en større diskussion om det.

På vej derfra kan i evt. aflevere et brev ved skranken (mod kvittering naturligvis) hvori i klager over, at de bruger en rehabiliteringsskema i stedet for en rp, med begrundelse i ansøgningstidspunktet.
Klagen kan i evt. forfatte hjemmefra, bare så'n for en sikkerheds skyld.

Så har i dokumentation for, at i har gjort opmærksom på det.

Og ellers venter i bare på, at afgørelsen kommer, og hvis den er lavet efter de nye regler, så er det "blot" at anke.

Jeg mener slet ikke det er nødvendigt at spilde sagsbehandlerens og egen tid på dette møde, der som formuleret udelukkende handler om at udfylde et unødvendigt rehabiliteringsskema, så jeg ville da påpege i en høflig returmail, at "da sagen er indgivet rettidigt før årsskiftet, skal den behandles efter de 'gamle' regler, og at et sådan skema-udfyldningsmøde derfor er tidsspilde, og at man hellere ser tiden brugt på konkret sagsbehandling efter de gældende regler, f.eks udfyldning af en Ressourceprofil."

Der er ingen - absolut INGEN - grund til at gøre andet.

Og stiltiende at medvirke til at udfylde et sådant skema, er at danse efter manipulatorernes fløjte, og hælder kun vand på deres mølle, ifht at sagsMIShandle, udstede tåbelige og fejlagtige ordrer, og tager blot en kostbar time eller mere fra den korrekte sagsbehandling.

Din, eller en anden værdig trængendes.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2013, 08:03   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Jeg mener slet ikke det er nødvendigt at spilde sagsbehandlerens og egen tid på dette møde, der som formuleret udelukkende handler om at udfylde et unødvendigt rehabiliteringsskema, så jeg ville da påpege i en høflig returmail, at "da sagen er indgivet rettidigt før årsskiftet, skal den behandles efter de 'gamle' regler, og at et sådan skema-udfyldningsmøde derfor er tidsspilde, og at man hellere ser tiden brugt på konkret sagsbehandling efter de gældende regler, f.eks udfyldning af en Ressourceprofil."

Der er ingen - absolut INGEN - grund til at gøre andet.

Og stiltiende at medvirke til at udfylde et sådant skema, er at danse efter manipulatorernes fløjte, og hælder kun vand på deres mølle, ifht at sagsMIShandle, udstede tåbelige og fejlagtige ordrer, og tager blot en kostbar time eller mere fra den korrekte sagsbehandling.

Din, eller en anden værdig trængendes.
Jeg er jo sådan set helt enig med dig, men jeg ved selv hvor svært det kan være, at sige fra i situationen.

Men har man modet/overskuddet til det, så kan jeg kun anbefale din fremgangsmåde.

Til de knap så hårdkogte vil jeg stadig mene, at den fremgangsmåde jeg har beskrevet, er ok.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2013, 10:25   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Mødet kan jo udemærkedet bruges til at opdatere Ressourceprofil, og få styr på div dokumenter.

Ressourceprofilen SKAL opdateres, og div dokumenter, vedlagt i grundlag.

Det er en god ide at lave en bilagsliste over div læger og afprøvningsforløb, som forlanges vedlagt/brugt i sagen.

Kommunen har PLIGT til at bruge, alt der forelægger ved ansøgningstidspunktet, dvs slut dec.2012.

På baggrund opdateres Ressourceprofil, i SAMARBEJDE, og borger PARTSHØRRES, skriftlig efterfølgende.

Det er nok vigtig at din veninde IKKE tager til nogen møder alene, når der allerede er tegn på fuskerier, fra kommunes side.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2013, 11:52   #24
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Enig Vovse og Popiae

mødet kan bruges konstruktivt, sålænge man pr. mail gør opmærksom på, at det er dét man kommer for.

Vovse - dejligt at få at vide man er lidt 'hårdkogt' - har sovet aldeles usselt i nat (se hvornår jeg skrev), så føler mig mere som et maajet blødkogt æg lige nu ;-)
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2013, 21:56   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Vovse - dejligt at få at vide man er lidt 'hårdkogt' - har sovet aldeles usselt i nat (se hvornår jeg skrev), så føler mig mere som et maajet blødkogt æg lige nu ;-)
Føler med dig.

Det var nu ikke kun dig jeg tænkte på, men når jeg tænker tilbage på min egen kamp, så kan jeg godt huske hvordan det var inden jeg fandt ind på K10.
Div. sb'eres ondskabsfuldheder havde virkelig fået mig til, at tvivle på ca. alting, og dengang var jeg sandelig ikke et hårdkogt æg.

Efterhånden som jeg kom lidt ind i love og §'er kom der andre boller på suppen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
FP - svarfrist overskredet igen Julcas At søge førtidspension 6 27-06-2013 11:01
tidsfrist overskredet= ingen konsekvens? Tzari Alt det andet 4 24-11-2012 00:05
Hvordan er proceduren (overskredet svarfrist) superhoax Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 15-06-2010 16:56
Sagsbehandlingstid overskredet med 5 år jonas At søge førtidspension 6 30-09-2009 09:11
Behandlingsfrist? mortiltre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 23-11-2006 10:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension