K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-05-2012, 18:14   #1
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Arbejdsprøvning

Hvordan kan antal effektive timer måles, når baggrunden er stress/psykisk?

Historie:

Har fået 6 ugers arbejdsprøvning (startede i mandags) i et - for mig - nyt fag (selvvalgt).

Arbejder 4 x 3 timer/ugen. Onsdag fri.

Jobkonsulent mener, at jeg skal starte med 3 timer pr. dag. Altså 12 timer om ugen.

Jeg mener selv, at jeg vil kunne klare omkring 12 timer om ugen med skånehensyn, men kan allerede nu mærke, at jeg får det decideret dårligt ved tanken om, at jeg allerede i næste uge skal skrues yderligere op i timer, ved 1 time mere pr. dag (siger jobkonsulenten).

Og eftersom arbejdsprøvningen kun varer 6 uger, skal det jo gå "hurtigt" med at prøve at komme op i tid. Det stresser mig!

Min mentor på arbejdspladsen mener, at det er hende og jeg, der sammen skal finde ud af, hvad der er bedst for mig mht. antal timer og skånebehov. Er det rigtigt?

Kan man overhovedet måle en reel abejdseffektivitet med min baggrund (altså psykisk)?
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 23:18   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er stedet der har dig i arbejdsprøvning, der kan/skal svare på dette.

Det er jo deres ansvar at have taget dig i afklaringsforløb, hvorfor de også må have nogle tanker om, hvordan man udregner dette!

PS. Er imod at alm. mennesker uden relevant uddanelse skal vurdere syge/handicappede mennesker!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 07:41   #3
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Det kan godt være svært, fordi man ikke altid kan se på folk, hvornår deres stress tærskel er nået. Så jeg vil næsten sige, det vigtigste er at lære sin egen grænse at kende og så holde sig til den. Og det er drønhamrende svært, jeg ved det! Skriv dagbog hver dag, bare kort, om hvordan du har det. Og vær så ærlig som muligt overfor dig selv, arbejdsstedet og jobkonsulenten.

Hvis du kan mærke, at en øget arbejdstid gør dig syg, så må du gå hjem før tid, husk at notere det i dagbogen. Det vigtigste er, at du ikke overskrider dine grænser, for det vil give et forkert billede.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 11:58   #4
HvadNuLilleDu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 115
Styrke: 13
HvadNuLilleDu er ny på vejen
håber ikke det gør noget jeg lige hopper med her, jeg er nu for 4 gang i arbejdsprøvning, har pt 4 timer på 4 dage, kan mærke jeg ligger ligt på kanten til at vippe over til at få det dårligt, er et sted jeg trives og klare mit arbejde rigtig godt de er glade for mig og jeg er glad for at være der, men hvordan dælen kommer jeg vidre, er på 8 uge der ude nu og vi havde håbet jeg kunne få flex job men, der sker ikke en skid ved kommunen jeg har siden 2008, er virkelig stresset over ikke at vide hvad jeg har at forvente og ikke at have nogle rettigheder. det hjælper så heller ikke at man er op kontant hjælp hvor man ikke har råd til noget og kunne man spare lidt op må man ikke bruge dem for man må ikke eje noget, vil bare gerne have lov at føle jeg har et normal liv som andre bare på nedsat tid fordi jeg ikke kan holde til 37 timer på normale vilkår.
HvadNuLilleDu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 14:05   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af HvadNuLilleDu Se meddelelser
håber ikke det gør noget jeg lige hopper med her, jeg er nu for 4 gang i arbejdsprøvning, har pt 4 timer på 4 dage, kan mærke jeg ligger ligt på kanten til at vippe over til at få det dårligt, er et sted jeg trives og klare mit arbejde rigtig godt de er glade for mig og jeg er glad for at være der, men hvordan dælen kommer jeg vidre, er på 8 uge der ude nu og vi havde håbet jeg kunne få flex job men, der sker ikke en skid ved kommunen jeg har siden 2008, er virkelig stresset over ikke at vide hvad jeg har at forvente og ikke at have nogle rettigheder. det hjælper så heller ikke at man er op kontant hjælp hvor man ikke har råd til noget og kunne man spare lidt op må man ikke bruge dem for man må ikke eje noget, vil bare gerne have lov at føle jeg har et normal liv som andre bare på nedsat tid fordi jeg ikke kan holde til 37 timer på normale vilkår.
øv når jeg ser folk er ude i 4 arbejdesprøvning
for hvad er formålet?

du skal have lægepapir på din helhedsmæssig situation er stationær og uden yderligere behandlingsmuligheder. først her vil man kunne bruge en arbejdsprøvning til at vurdere din arbejdsevne.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 14:08   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
angående timetal og skånebehov er det et samarbejde mellem jobkonsulenten sagsbehandler og de personer som er på en arbejdsplads eller et reva center
som til sammen skal vurdere hvad man kan og ikke kan.

og igen først når ens helhedsmæssig situation er stationær og uden yderligere behandlingsmuligheder
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 20:34   #7
HvadNuLilleDu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 115
Styrke: 13
HvadNuLilleDu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
angående timetal og skånebehov er det et samarbejde mellem jobkonsulenten sagsbehandler og de personer som er på en arbejdsplads eller et reva center
som til sammen skal vurdere hvad man kan og ikke kan.

og igen først når ens helhedsmæssig situation er stationær og uden yderligere behandlingsmuligheder
De er ikke engang kommet så langt endnu, her i sidste uge da jeg ringede til den der har det overordnede ansvar for min sag viste hun ikke engang jeg var i afklaring med henblik på flexjob.

Det virker som om de overhovedet ikke taler sammen inde ved kommunen, det var først da jeg blev smidt over til sådan en ekstern udbyder jeg følte der begyndte at ske lidt, de er også rystet over at min sag ikke er længer fremme end den er.
HvadNuLilleDu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 21:00   #8
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Ang vurdering af timetal ved psykiske lidelser prøv at se min tråd :

http://www.k10.dk/showthread.php?t=22345
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 22:33   #9
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Chas Se meddelelser
Ang vurdering af timetal ved psykiske lidelser prøv at se min tråd :

http://www.k10.dk/showthread.php?t=22345
Tak Chas, genialt! Og tak til jer andre, som også er kommet med input!

Hvor mange uger er din arbejdsprøvning Chas?
Jeg er i arbejdsprøvning i en institution og der kan man jo ikke rigtigt "måle" koncentrationsevnen, som man kan ved fx papir-/kontorarbejde?
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 20:48   #10
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Min arbejdsprøvning var oprindeligt på 12 uger, men er blevet stoppet efter jeg har været der 7 uger pga psyk mener det forværrer mit helbred

Jeg mener godt man kan vurdere koncentrationsevne selvm det ikke er papirarbejde. Mærk på dig selv hvornår dit hovede er "fyldt" og du er nødt til at have en pause. Læg også mærke til om du let bliver distraheret. Det er også rigtig vigtigt du får beskrevet hvordan du har det EFTER du har været på arbejde.

Husk at skrive dagbog! Der ligger flere gode skemaer under nyttige links (mener jeg?)

Til sidst : Lad være med at se på det slut timetal de har sat som mål - du skal KUN vise hvad du KAN og ikke hvad kommunen gerne vil have du kan. For mig gik det helt galt i 1. arbejdsprøvning fordi start timetallet var sat fr højt (15 timer) og det stressede mig usandsynligt meget at jeg vidste jeg skulle stige med 3 timer hver 14. dag!!! Endte med at jeg fik et totalt sammenbrud og sad og tudede ude på lageret..
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension