K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2012, 10:17   #1
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
kommunen kan ikke finde praktik plads

Hej alle


Jeg vil gerne høre jeres mening om dette.....

I Dec 11 blev mine sygedagpenge forlænget frem til Sep. 12 fordi jeg skal i en 3 arbejdsprøvning. ( har været sygemeld siden sep 08)

I miden af Jan. var jeg til en samtale med en jobkonculent ang. dette.

Jeg sender hende en mail i sidste uge, da jeg ikke har hørt noget.

Hun skriver tilbage, at hun ikke har fundet noget endnu, at det ikke er nemt at finde noget, men at hun går vidre med det i dennne her uge......


I min ressurceprofil skriver en af kommunens lægekonsulenter, at jeg ikke vil få det bedre og min arbejdsevne er fysisk nedsat og at arbejdstiden skal reduceres ned og han mener ikke at det er nødvendig med flere arbejdsprøvninger..... men nu skal jeg så ud i nr 2 efter han har skrevet dette og nu tænker jeg hvad skal det være til for, at bruge en masse penge på dette
når man i sidste ende ved hvor det ender......

jeg vil meget gerne ud at arbejde og yde min del til samfundet i et flexjob hvorfor så ikke gi mig det

skulle lige dele mine tanker og ha' luft og gerne jeres mening om dette !!!!???

God weekend
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 10:43   #2
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Ette74

Tak for din sjove og gode appelsin

Når der er skrevet flg. i din RP:
Citat:
en af kommunens lægekonsulenter, at jeg ikke vil få det bedre og min arbejdsevne er fysisk nedsat og at arbejdstiden skal reduceres ned og han mener ikke at det er nødvendig med flere arbejdsprøvninger.
har du så på skrift fået din SB samlede socialfaglige vurdering af RP, herunder også hvad lægekonsulent har skrevt, og hvordan SB har medtaget denne vurdering, som en del af helheden.

Også god weekend til dig

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 10:47   #3
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Da jeg skulle ud i mine 3 arbejdsprøvninger, havde jeg ikke tålmodighed til at sidde og se tiden gå uden jobkonsulent kunne finde noget. Så jeg valgte at snakke med jobkonsulent om muligheden for selv at finde noget. Den var hun helt med på når bare mine skånehensyn var opfyldt....Så jeg satte mig og skrev en lille mail til nogle forskellige kontorer, hvor jeg beskrev mig selv og mine hensyn. Og samtidig tilbød jeg mig selv som gratis arbejdskraft....Med det samme fik jeg svar tilbage fra det ene sted. De var interesseret. Jobkonsulent og jeg tog ud og så stedet og snakkede med dem. Jeg startede 14 dage senere ca - da der var kommet hæve sænke bord og speciel stol til mig.

Måske det kan være en mulighed for dig? Det er jo ikke oceaner af tid du har...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 11:30   #4
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
De gange jeg har skulle arbejds prøves har socialrådgiveren fra pensan rådet mig til selv at finde et sted, både for at spare tid, men bestemt også for at sikre os at det var et sted der kunne finde ud af at komme med en ordentlig redegørelse når forløbet skulle indgå i den endelige vurdering.

Første gang var i en anden funktion på det hospital jeg var ansat, men sygemeldt og opsagt, jeg sagde at jeg lige så godt kunne lave et eller andet, så det var meget let at overtale dem.
Anden gang var samme sted, og det gjorde det jo noget lettere at måle hvad jeg kunne i forhold til gangen før.

Så min anbefalig, og sagsbehandleren vil sikkert også blive glad, er at du forsøger så godt du kan at finde en selv.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 13:40   #5
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
ette74

Jeg har også selv fundet mine arbejdsprøvninger tiden går ellers bare hurtigt med ingen ting. Hvis du vil have et råd med på vejen husk klart og tydeligt at få dine skånehensyn beskrevet over for kommende arbejdsgiver.

Mvh Bobbi
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2012, 17:43   #6
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Ok takker for jeres svar.....jeg begynder selv at finde et sted og giver kommunen besked om det....;O)
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2012, 18:15   #7
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Held og lykke til dig. Håber ikke du bliver kørt helt i sænk.

Jeg nåede kun 1 arbejdsprøvning i mit foløb, men ventede i 1½ år på at jobkonsulenten skulle finde denne arbejdsprøvning, hvilket var en STOR opgave grundet alle mine skånehensyn.

Jeg valgte IKKE at være aktiv søgende efter en arbejdsprøvning p.gr.a. ovennævnte og fordi hvis der skulle komme gener under arbejdsprøvningen, på trods af at skånehensynene er taget kunne de få ordene i papirene vendt så det var min egen fejl.

En af mine sygdomme som der ellers skulle være taget skånehensyn til i arbejdsprøvningen, brød ud igen - værre end ellers. Dette betød, at da kommunen ville have jobkonsulenten til at finde en ny arbejdsprøvning, sagde han NEJ flere gange. Til sidst gav kommunen op og lod mig gå. 2 år senere blev jeg tilkendt pension.
__________________
__________________________________________
endelig FØRTIDSPENSIONIST
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2012, 09:21   #8
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hobby4me Se meddelelser
Held og lykke til dig. Håber ikke du bliver kørt helt i sænk.

Jeg nåede kun 1 arbejdsprøvning i mit foløb, men ventede i 1½ år på at jobkonsulenten skulle finde denne arbejdsprøvning, hvilket var en STOR opgave grundet alle mine skånehensyn.

Jeg valgte IKKE at være aktiv søgende efter en arbejdsprøvning p.gr.a. ovennævnte og fordi hvis der skulle komme gener under arbejdsprøvningen, på trods af at skånehensynene er taget kunne de få ordene i papirene vendt så det var min egen fejl.

En af mine sygdomme som der ellers skulle være taget skånehensyn til i arbejdsprøvningen, brød ud igen - værre end ellers. Dette betød, at da kommunen ville have jobkonsulenten til at finde en ny arbejdsprøvning, sagde han NEJ flere gange. Til sidst gav kommunen op og lod mig gå. 2 år senere blev jeg tilkendt pension.

Det er lige dette problem kommunen har med mig nu, de kan ikke finde et arbejde hvor de kan tilgode alle mine skånehensyn..... mere end det jeg allerede har været i.... men min sagsbehandler mener hvis vi bare finder det rigtige så skal jeg nok komme op på fundtid igen ...hmmmm
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så var der praktik plads til mig KatrineB Din historie 13 12-06-2012 18:39
panik mangler praktik plads i det vestjyske..... ette74 Alt det andet 2 01-03-2012 11:20
Når kommunen ikke kan finde et fleksjob sporup Spørgsmål ang fleksjob 6 25-07-2011 10:18
Borger fik ret – det vil kommunen ikke finde sig i buster Politik og Samfund 8 06-01-2011 18:30
Kan ikke finde §§§§ Stenbuk55 Alt det andet 4 07-01-2010 01:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension