K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2012, 12:20   #1
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Hartmanns? Hjælp!

Hej søde mennesker.

Er netop blevet ringet op af JC Musvågevej, som booker mig til et forløb hos Hartmanns i forbindelse med en arbejdsprøvning i 6 uger.

Kender intet til Hartmanns!
Hvordan er de?
Er der noget, jeg skal være opmærksom på?
Hvad kan jeg "forlange"?

Fik at vide af Musvågevej at jeg skulle starte med 25 timer om ugen! Er helt fra den, det er mange timer for mig! I min revalidering kom jeg kun op på 17/timer om ugen i et forløb over 18 måneder.

Det skal lige nævnes, at jeg - under mit første møde på Musvågevej - fik at vide, at jeg skulle til en tværfaglig udredning i et forløb på 6 uger. Dette kan ikke lade sig gøre, da jeg er uden forsørgelse.

Er lidt nede over det, havde ligesom "psyket" mig selv op til den tværfaglige udredning, og nu er det så noget helt andet.

Håber I kan hjælpe mig herinde, gerne med gode råd omkring en arbejdsprøvning og de spørgsmål, jeg stiller omkring Hartmanns.

Kh
Mumrik

p.s. fik også at vide af Musvågevej, at de ville bede egen læge om en erklæring, hvorfor det? Har gået hos psykiater gennem de sidste 2½ år, og har derfor ikke været i kontakt med egen læge særlig meget vedr. mit sygdomsforløb. Kun i forbindelse med b12 indsprøjtninger, blodtryk og blodprøver.
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 13:49   #2
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Hej søde mennesker.

Er netop blevet ringet op af JC Musvågevej, som booker mig til et forløb hos Hartmanns i forbindelse med en arbejdsprøvning i 6 uger.

Kender intet til Hartmanns!
Hvordan er de?
Er der noget, jeg skal være opmærksom på?
Hvad kan jeg "forlange"?

Fik at vide af Musvågevej at jeg skulle starte med 25 timer om ugen! Er helt fra den, det er mange timer for mig! I min revalidering kom jeg kun op på 17/timer om ugen i et forløb over 18 måneder.

Det skal lige nævnes, at jeg - under mit første møde på Musvågevej - fik at vide, at jeg skulle til en tværfaglig udredning i et forløb på 6 uger. Dette kan ikke lade sig gøre, da jeg er uden forsørgelse.

Er lidt nede over det, havde ligesom "psyket" mig selv op til den tværfaglige udredning, og nu er det så noget helt andet.

Håber I kan hjælpe mig herinde, gerne med gode råd omkring en arbejdsprøvning og de spørgsmål, jeg stiller omkring Hartmanns.

Kh
Mumrik

p.s. fik også at vide af Musvågevej, at de ville bede egen læge om en erklæring, hvorfor det? Har gået hos psykiater gennem de sidste 2½ år, og har derfor ikke været i kontakt med egen læge særlig meget vedr. mit sygdomsforløb. Kun i forbindelse med b12 indsprøjtninger, blodtryk og blodprøver.
Prøv at søge på K10 og se hvad andre skriver om hartmanns.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 14:09   #3
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Kommunen booker altid 25 timer hos de andre aktører - det er vist noget med tilskudsregler (!) - og så får man dispensation for at være der færre timer.
Så når du kommer til det første møde på Hartmanns, så siger du, at det ikke er muligt for dig at være der 25 timer om ugen.
Du fortæller, at du gennem de 18 måneder kom op på 17 timer.
Hvis du for nyligt stoppede på 17 timer, er det måske fint at komme 17 timer hos Hartmanns, men er det længe siden, så vil jeg foreslå dig, at I lægger en plan om, at du starter på færre timer, og så evaluerer efter en eller to uger, hvor du så kan gå lidt op i tid. Læg en plan som du syntes virker realistisk - I kan til enhver tid ændre på den hvis I har skudt ved siden af.

Det er fint at de indhenter erklæring fra egen læge, men de skal have fra psykiateren også, hvis det er længe siden. Hvornår har de sidst fået derfra? Er det længe siden, så skal du ringe til din sagsbehandler og sige, at når de indhenter fra egen læge, så bør de også indhente fra psykiater, da det er mere relevant.
Sæt dig og lav en liste med dine spørgsmål inden du ringer til sagsbehandleren.

Hvad er formålet med arbejdsprøvningen?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 14:22   #4
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
For mit vedkommende var mit bekendtskab med Hartmanns i Næstved, noget negativt, tvang folk til fuldstændig absurde jobsøgninger, det eneste der foregik var jobsøgning på nettet, og så belæring om hvad man "bare" skulle gøre, for at få job. En ren og skær kaffeklub, hvor der intet fornuftigt foregik...

Håber bestemt ikke det er det du bliver sendt af sted til.....
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 14:24   #5
pinocchio
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
pinocchio er ny på vejen
Du skal ikke forvente det store fra Hartmanns. Jeg har gået der og fik absolut intet ud af det - lige bort set fra køreturen
Jeg måtte hjælpe jobkonsulenten med at søge på internettet og vente i flere minutter på, at han fik skrevet i en eller anden form for status, hvilket foregik hver gang, jeg var der, og adskillige gange i den time jeg var til "møde". Det var så latterligt. Jobkonsulenten vidste hverken for eller bag. Jeg søgte endda en jobkonsulentstilling, men fik afslag og hvorfor? Fordi jeg var/er fleksjobber, og alt for højtuddannet til et job hos Hartmanns. Det var den besked, jeg fik. Så held og lykke, men jeg tror desværre ikke, det er bedre andre steder. Søg selv et job. Jeg ved, det er svært, men det er den absolut eneste måde, du kan finde et job på. Eksterne aktører finder det sjældent for dig. Du skal selv i arbejdstøjet.
pinocchio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 14:50   #6
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Dagen efter at jeg blev visiteret til flexjob i 2008 kom jeg til Hartmanns i Fredericia.. 15 timer om ugen..

Vi skrev en hulens masse ansøgninger - der var nogle stk som også fik et job ud af det...
Holdt en masse pauser... snakkede ... hyggeklub..

Sommetider var jeg der i 10 min og så sagde jeg farvel .. andre dage var jeg der i de 3 timer som var normen pr dag..

Ham der var tilknyttet som "jobkonsulent" var ok... men jeg tror at ventede på at de 3 timer blev overstået og at vi forlod stedet.. for det var en hønsegård....
Meget af tiden sag han inde på kontoret og vi var ved PCen... og vi skulle finde min. et sted om dagen, hvor han skulle ringe hen og evt sørge for at de fik en ansøgning eller et besøg...

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 14:57   #7
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Som jeg forstår det, så skal Mumrik ikke til Hartmans i aktivering og søge jobs. Der er, som jeg læser det, tale om en arbejdsprøvning, og der er stor forskel.
Hvad er korrekt, Mumrik?


Citat:
Oprindeligt indsendt af pinocchio Se meddelelser
Jeg søgte endda en jobkonsulentstilling, men fik afslag og hvorfor? Fordi jeg var/er fleksjobber, og alt for højtuddannet til et job hos Hartmanns.
Hehehehe
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 16:37   #8
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Kommunen booker altid 25 timer hos de andre aktører - det er vist noget med tilskudsregler (!) - og så får man dispensation for at være der færre timer.
Så når du kommer til det første møde på Hartmanns, så siger du, at det ikke er muligt for dig at være der 25 timer om ugen.
Du fortæller, at du gennem de 18 måneder kom op på 17 timer.
Hvis du for nyligt stoppede på 17 timer, er det måske fint at komme 17 timer hos Hartmanns, men er det længe siden, så vil jeg foreslå dig, at I lægger en plan om, at du starter på færre timer, og så evaluerer efter en eller to uger, hvor du så kan gå lidt op i tid. Læg en plan som du syntes virker realistisk - I kan til enhver tid ændre på den hvis I har skudt ved siden af.

Det er fint at de indhenter erklæring fra egen læge, men de skal have fra psykiateren også, hvis det er længe siden. Hvornår har de sidst fået derfra? Er det længe siden, så skal du ringe til din sagsbehandler og sige, at når de indhenter fra egen læge, så bør de også indhente fra psykiater, da det er mere relevant.
Sæt dig og lav en liste med dine spørgsmål inden du ringer til sagsbehandleren.

Hvad er formålet med arbejdsprøvningen?
Jeg fik at vide, at fremmødet skulle være på 25 timer om ugen! Selvom jeg fortalte, at jeg i min revalidering kom op 17 timer, og det til sidst var hårdt.

Jeg tror ikke, jeg "tør" at sige til Hartmanns, at 25 timer er for meget. Tænker mere hvis det skader min sag og jeg kommer til at fremstå som ikke samarbejdsvillig.

Der ligger en statusattest fra psykiater fra den 11.11.11, som bl.a. siger "der tegner sig nu et billede af varigt nedsat funktionsevne". Er stoppet hos denne psykiater, da det er mit pensionsselskab, der har betalt for sessionerne. Har gået hos ham 2½ år. Er startet hos ny psykiater, hvor jeg har været én gang med ny tid primo marts. Har ikke konsulteret min egen læge, siden jeg startede hos psykiater. Men egen læge kender selvfølgelig min sygdomshistorie, men absolut ikke i detaljer.

Arbejdsprøvningen er med henblik på fleksjob.

Kh
Mumrik

Citat:
Oprindeligt indsendt af Te-pigen Se meddelelser
For mit vedkommende var mit bekendtskab med Hartmanns i Næstved, noget negativt, tvang folk til fuldstændig absurde jobsøgninger, det eneste der foregik var jobsøgning på nettet, og så belæring om hvad man "bare" skulle gøre, for at få job. En ren og skær kaffeklub, hvor der intet fornuftigt foregik...

Håber bestemt ikke det er det du bliver sendt af sted til.....
Kære te-pige

Det er i forbindelse med en arbejdsprøvning, jeg skal til Hartmanns og ikke jobsøgning.

Kh
Mumrik

Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Som jeg forstår det, så skal Mumrik ikke til Hartmans i aktivering og søge jobs. Der er, som jeg læser det, tale om en arbejdsprøvning, og der er stor forskel.
Hvad er korrekt, Mumrik?




Hehehehe
Det er en arbejdsprøvning

Citat:
Oprindeligt indsendt af pinocchio Se meddelelser
Du skal ikke forvente det store fra Hartmanns. Jeg har gået der og fik absolut intet ud af det - lige bort set fra køreturen
Jeg måtte hjælpe jobkonsulenten med at søge på internettet og vente i flere minutter på, at han fik skrevet i en eller anden form for status, hvilket foregik hver gang, jeg var der, og adskillige gange i den time jeg var til "møde". Det var så latterligt. Jobkonsulenten vidste hverken for eller bag. Jeg søgte endda en jobkonsulentstilling, men fik afslag og hvorfor? Fordi jeg var/er fleksjobber, og alt for højtuddannet til et job hos Hartmanns. Det var den besked, jeg fik. Så held og lykke, men jeg tror desværre ikke, det er bedre andre steder. Søg selv et job. Jeg ved, det er svært, men det er den absolut eneste måde, du kan finde et job på. Eksterne aktører finder det sjældent for dig. Du skal selv i arbejdstøjet.
Hehe, ja det er ikke sådan, at være for højtuddannet

Det er ikke en jobsøgning, men en arbejdsprøvning mhp. fleksjob.

Kh
Mumrik

Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Dagen efter at jeg blev visiteret til flexjob i 2008 kom jeg til Hartmanns i Fredericia.. 15 timer om ugen..

Vi skrev en hulens masse ansøgninger - der var nogle stk som også fik et job ud af det...
Holdt en masse pauser... snakkede ... hyggeklub..

Sommetider var jeg der i 10 min og så sagde jeg farvel .. andre dage var jeg der i de 3 timer som var normen pr dag..

Ham der var tilknyttet som "jobkonsulent" var ok... men jeg tror at ventede på at de 3 timer blev overstået og at vi forlod stedet.. for det var en hønsegård....
Meget af tiden sag han inde på kontoret og vi var ved PCen... og vi skulle finde min. et sted om dagen, hvor han skulle ringe hen og evt sørge for at de fik en ansøgning eller et besøg...

Knus Lone
Kære Lone.

Det er en arbejdsprøvning mhp. fleksjob, jeg skal i, så intet med jobsøgning endnu

Kh
Mumrik
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 20:52   #9
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ekseleven Se meddelelser
Prøv at søge på K10 og se hvad andre skriver om hartmanns.


Ekseleven
Har prøvet at søge, men finder ikke så meget om dem. De indlæg der er, er også med nogle år på bagen, og meget kan jo ha' ændre sig
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 09:59   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal altid være ærlig, derfor vil det skabe problemer hvis du ikke påtaler timeantal.

Det er en arbejdsprøvning af arbejdsevne, ovenikøbet til fleksjob, hvor din arbejdsevne skal være nedsat med 50% hvorfor 25timer er helt galt.

Hvis din tilstan ikke er stationær, dvs uden behandlingsmuligheder der kan BEDRE din arbejdsevne, er arbejdsprøvning IKKE gældende i sidste ende.

Dette kan din læge/speciallægen udrede.

Din job-plan eller lignende(visitationsdokumenter) skal stå begrundelser.
Hvis der står afklaring af arbejdsevne, må udgangspunktet være sidst fundne.
Man skal jo netop IKKE starte forfra hver gang, men finde ud af arbejdsevne/timer, varigt!

Det gælder om at vise det man kan, fremlægge lægedokumenter og lign. der kan finde rette afklaring.
hvis du viser mere end du realt kan, vil det blot blive brugt imod dig senere.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Private aktøre (Hartmanns) Hejdien Er det overhovdet til at få fleksjob? 6 10-01-2008 03:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension