K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2013, 13:02   #21
Fam.Andersen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2013
Indlæg: 10
Styrke: 11
Fam.Andersen er ny på vejen
Forstår ikke helt dette systen....

Har lige læst andet steds herinde at man IKKE KUNNE oprette cvr nummer som flexjobber, men kun kunne forsætte hvis man havde haft det i 24 måneder aktivt inden for de sidste 30 måneder (tror jeg det var), og at man kunne opfylde kravene for Flex, dvs at man ikke arbejde flere timer end man var visiteret til.
Men nu virker det til herinde at man godt kan, og at noget har det på skrift, hvad er korrekt

Mig og min mand står lige nu i den kattepine, at jeg er førtidspensionist og han er i flexjob (16-18 timer, 66%), men hans job er gået i hårdknude, så det ryger nok, og med de nye regler bliver det meget svært at finde noget nyt. Så vi har leget med tanke om at starte op selv. Men men.... Hvis jeg opretter selvskabet, er det så indtægten, eller overskuddet der indgår i beregningen af min pension (firmaet er et transportfirma, dvs der er rigtig mange udgifter, før der tjenes penge til løn og overskud). Og kan jeg ansætte min man i flexjob (plus en medarbejder mere, for at få økonomi i en bil), når jeg lige har oprettet cvr. nummeret (p.s. det er min mand der står med køretilladelserne)
Håber der er noget der kan svare, for når jeg ringer på kommunen, for jeg nyt svar hver gang, og det kan jeg ikke bruge til så meget ...
Fam.Andersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 13:46   #22
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fam.Andersen Se meddelelser
Har lige læst andet steds herinde at man IKKE KUNNE oprette cvr nummer som flexjobber, men kun kunne forsætte hvis man havde haft det i 24 måneder aktivt inden for de sidste 30 måneder (tror jeg det var), og at man kunne opfylde kravene for Flex, dvs at man ikke arbejde flere timer end man var visiteret til.
Men nu virker det til herinde at man godt kan, og at noget har det på skrift, hvad er korrekt

Mig og min mand står lige nu i den kattepine, at jeg er førtidspensionist og han er i flexjob (16-18 timer, 66%), men hans job er gået i hårdknude, så det ryger nok, og med de nye regler bliver det meget svært at finde noget nyt. Så vi har leget med tanke om at starte op selv. Men men.... Hvis jeg opretter selvskabet, er det så indtægten, eller overskuddet der indgår i beregningen af min pension (firmaet er et transportfirma, dvs der er rigtig mange udgifter, før der tjenes penge til løn og overskud). Og kan jeg ansætte min man i flexjob (plus en medarbejder mere, for at få økonomi i en bil), når jeg lige har oprettet cvr. nummeret (p.s. det er min mand der står med køretilladelserne)
Håber der er noget der kan svare, for når jeg ringer på kommunen, for jeg nyt svar hver gang, og det kan jeg ikke bruge til så meget ...
Jeg kan se at du er ny herinde ;-) Derfor har du nok ikke bemærket at dette er en halvandet år gammel tråd..

Hvad der er skrevet tidligere, er jo før reformen som trådte i kraft 1. jan 2013.

Men NEJ. En fleksjobber kan ikke starte virksomhed op.. Havde han/hun været selvstændig INDEN fleksen, så kunne man fortsætte på specielle vilkår..

Og JA. Du kan som udgangspunkt godt ansætte din mand i et oprettet firma, men I skal tænke jer grundigt om inden. Der er mange forhindringer ;-)
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 16:18   #23
Fam.Andersen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2013
Indlæg: 10
Styrke: 11
Fam.Andersen er ny på vejen
Svar til mik16

Jo mik16, jeg så godt det var gamle indlæg, og det var det andet jeg fandt også, men tænkte der måske stadig var nogen der fulgte dem, og kunne hjælpe...
Fam.Andersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 00:24   #24
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
På den nye ordning kan du godt ansætte din mand i fleksjob i dit firma. Han skal jo kun aflønnes for de timer han har.
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension