K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-09-2016, 21:59   #11
Hjertet
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2016
Indlæg: 10
Styrke: 8
Hjertet er ny på vejen
@Nørd

Jeg tænker virkelig at det ikke står så slemt til at førtidspension kommer på tale, jeg har trods mine problemer klaret mig igennem 1 HF og Prof B.A. - skole er en helt anden sag end arbejdsmarkedet, men stadig væk. Den medicin jeg har fået har også fjernet en del af min angst, men jeg må indrømme at jeg helst ikke blev på den da jeg føler den har skubbet mine problemer væk og ikke løst dem.

Jeg må se hvad min læge siger, jeg føler at jeg snart har været alle mulige udkom at samtalen igennem i min hjerne.
Hjertet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2016, 23:40   #12
Moreo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2016
Indlæg: 120
Styrke: 9
Moreo er ny på vejen
Ja, det ville da være synd, at sende en så veluddannet person som dig på førtidspension som 29 årig.
Moreo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2016, 00:11   #13
Hjertet
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2016
Indlæg: 10
Styrke: 8
Hjertet er ny på vejen
Det faktisk ikke fordi jeg synes det ville syndt for mig, det føles mere meget fjernt og urealistisk. Uddannelse betyder ikke rigtig noget for mig i dette sammenhæng, det er at jeg har klaret de udfordringer de har budt på.
Hjertet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2016, 18:48   #14
Ms_MoneyPenny
Føler sig hjemme på K10
 
Ms_MoneyPennys avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2014
Alder: 47
Indlæg: 44
Styrke: 10
Ms_MoneyPenny er ny på vejen
Hej Hjertet- tal med din læge :-) du skal dog vide, at det kan være meget stressende at være på sygedagpenge og nogle bliver mere syge.
Der er mange deadlines indenfor sygedagpenge. Samtaler med jobcentret / kommunen hver 4. uge og så kan man som udgangspunkt kun modtage sygedagpenge i 22 uger.
Ms_MoneyPenny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2016, 01:03   #15
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hjertet Se meddelelser
Jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Jeg har kæmpet med angst og depression plus den stress det medfører siden jeg var ca 15 år(jeg er 29 år idag). Jeg har undervejs undgået i læge forløb, men har aldrig været sygemeldt. Jeg har altid prøvet at kæmpe mig igennem mine problemer og har været bange for at sygemelde mig fordi jeg har været bange for at jeg ikke ville kunne rejse mig op efter min sygdomperiode.
Det er lykkedes mig at kæmpe mig igennem og fuldfører en HF og en Prof bachlor, men da jeg afsluttede min B.A. var jeg kommet til et rigtig dårligt sted i mit liv og boede meget isoleret. Det lykkedes mig ikke at finde et job og har været på dagpenge lige siden.

Nu er jeg i den situration at jeg bor sammen med min kæreste som støtter mig utroligt meget, jeg er begyndt i et forløb hos min læge og har fået en henvisning til en psykolog, men jeg kan mærke at jeg er nød til at sygemelde mig hvis jeg skal kunne komme igennem dette her.
Jeg har kørt mig selv så langt ned i forsøget på ikke at få behov for en sygemelding at jeg kan mærke nogen af mine kognitive evner og blevet forværet(har fx svært ved at huske og løse opgaver).

Jeg er meget bange for at sygemelde mig og komme på sygedagpenge, jeg er bange for hvad der kommer til at ske når man er i sygedagpenge.
Min kæreste siger at jeg har brug for ro og behandling, men jeg er bange for at det ikke lade sig gøre.

Er der nogen af jer der har erfarring med at gå fra dagpenge til sygedagpenge på grund af angst/stress/depression?
Til at begynde med har du jo din løn, og så kommer forhandlinger om hvorvidt du fortsætter på jobbet, og først derefter kommer opsigelse på tale og først efter opsigelsesperioden bliver sygedagpenge aktuelt.

De symptomer du beskriver kan sagtens komme i perioder, så vent lige og se om det hele ikke er lidt mere klart for dig, efter et par ugers sygemelding.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2016, 08:31   #16
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Til at begynde med har du jo din løn, og så kommer forhandlinger om hvorvidt du fortsætter på jobbet, og først derefter kommer opsigelse på tale og først efter opsigelsesperioden bliver sygedagpenge aktuelt.

De symptomer du beskriver kan sagtens komme i perioder, så vent lige og se om det hele ikke er lidt mere klart for dig, efter et par ugers sygemelding.
Hvis du læste tråden, ville du vide at hun er nyuddannet og har været ledig i næsten 2 år. Heraf titlen
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2016, 08:35   #17
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ms_MoneyPenny Se meddelelser
Hej Hjertet- tal med din læge :-) du skal dog vide, at det kan være meget stressende at være på sygedagpenge og nogle bliver mere syge.
Der er mange deadlines indenfor sygedagpenge. Samtaler med jobcentret / kommunen hver 4. uge og så kan man som udgangspunkt kun modtage sygedagpenge i 22 uger.
Nej, man får IKKE ro af at være i sygemeldt systemet. Det er en misforståelse og det er jo også derfor mange bliver dårligere.

Hjertet, har du overvejet en virksomhedspraktik for at se hvordan det vil gå ? Det bør jobcenteret kunne hjælpe dig med.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2016, 14:10   #18
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
@Hjertet

Hvis du ikke ser dig selv i en pension, har du så en ide om hvad du selv kunne tænke dig ?

Tror du, at du vil kunne blive selvforsørgende på det ordinære arbejdsmarked hvis du fik tid til at restituere ?

Eller er det mere sandsynligt med flexjob, mener du at du har varigt nedsat arbejdsevne ?

Jeg formoder at uanset om du forbliver i dagpenge, som muligvis snart udløber, eller om du melder dig syg, er det sandsynligt at du vil blive sendt i noget aktivering.
Altså medmindre du melder dig syg og overbeviser kommunen om at de skal give dig eksempelvis et resourceforløb indeholdende ingenting.

Derfor er det jo vigtigt at undersøge med dig selv hvad du tror er muligt og hvilken hjælp du kunne tænke dig at få af kommunen ved sygemeldingen.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2016, 10:34   #19
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
@Hjertet

Hvis du ikke ser dig selv i en pension, har du så en ide om hvad du selv kunne tænke dig ?

Tror du, at du vil kunne blive selvforsørgende på det ordinære arbejdsmarked hvis du fik tid til at restituere ?

Eller er det mere sandsynligt med flexjob, mener du at du har varigt nedsat arbejdsevne ?

Jeg formoder at uanset om du forbliver i dagpenge, som muligvis snart udløber, eller om du melder dig syg, er det sandsynligt at du vil blive sendt i noget aktivering.
Altså medmindre du melder dig syg og overbeviser kommunen om at de skal give dig eksempelvis et resourceforløb indeholdende ingenting.

Derfor er det jo vigtigt at undersøge med dig selv hvad du tror er muligt og hvilken hjælp du kunne tænke dig at få af kommunen ved sygemeldingen.
Nørd, siden hvornår har man lige kunne overbevise kommunen om et ressourceforløb ? Der er almindelige sygedagpenge og evt. et jobafklaringsforløb, som de oftest vælger. Har lige set et andet sted at der var een hvor det havde taget 15 år at blive tildelt et ressourceforløb. De holder da folk gående så længe som muligt, uden at de skal afklares mhp. fleks eller pension.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2016, 13:49   #20
Ms_MoneyPenny
Føler sig hjemme på K10
 
Ms_MoneyPennys avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2014
Alder: 47
Indlæg: 44
Styrke: 10
Ms_MoneyPenny er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Har lige set et andet sted at der var een hvor det havde taget 15 år at blive tildelt et ressourceforløb.
Ressourceforløbet har kun eksisteret siden 2013.
Ms_MoneyPenny er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension