K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-09-2016, 18:55   #81
lille hjælper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2016
Indlæg: 58
Styrke: 8
lille hjælper er ny på vejen
Et intensiv ressource forløb, der svarer til psykiatriens behandlingsforløb, ligger langt ude i fremtiden fornemmer jeg. Systemet modarbejder sig selv, og alle parter ender nok i sidste ende med en afklaring der ikke er enlys fremtid på arbejdsmarkedet.

Jeg vil også nævne at ud fra min fornemmelse, at kommunen nok ikke umiddelbart går efter nyeste forsknings resultater .Der er så mange lidelser, og sygdomme, at det kan de simpelthen ikke.

Så følger de forskellige instanser ikke med tiden.... f.eks. psykiatrien, må kommunen og patienterne følge det og "finde" sig i det.

Jeg kan bedre identificere mig med den virkelighed Vasen beskriver....
lille hjælper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2016, 20:10   #82
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lille hjælper Se meddelelser
Vi bor i Vestjylland. Kan du nævne noget ombehandlingen, navn, og hvor de praktiserer det?
Hvilken region bor I i ?
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2016, 21:31   #83
lille hjælper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2016
Indlæg: 58
Styrke: 8
lille hjælper er ny på vejen
Hej kageøre

Vi bor i region midtjylland...
lille hjælper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2016, 22:10   #84
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Ja, og den førende Danske forsker begynder faktisk alle forelæsninger med ordene:
"Skizofreni er ikke hvad det har været"
Dermed menes at skizofreni nu om dage rent faktisk kan kureres, enda ganske hurtigt... efter et par år er 50% af førstegangspsykoserne helbredt og psykosen kommer ikke igen.
og efter endnu et par år, er kun 3% fortsat afhængige af medicin.

De forbedrede forhold skyldes en helt anden type indsats som hjælper patienten på vej og hvor systemet ikke bare kaster håndklædet i ringen.

Med den viden kunne man mistænke at kommunerne bare tror man skal lade patienterne gå, eks. i passive forløb, til tilstanden forsvinder af sig selv.
NEJ, det der er logisk at gøre er at sætte patienten i et intensivt ressourceforløb, der svarer til tilbudet til skizofrene i behandlingspsykiatrien...
Der er stort potentiale for en bedring, og dermed er kommunerne, ud fra hvad der er bevist videnskabeligt, i deres gode ret til at vente med en pension, til det viser sig om interventioner hjælper.
Den førende danske forsker. Navn og titel?

50% af førstegangs psykoserne er helbredt og kommer ikke igen? dokumenter det, tak.
Psykoser er en bred diagnose. Man kan godt have et psykotisk udbrud uden at være skizofren.
F.eks kan man hos mange fremkalde en psykose ved at isolere folk. Det er et kendt fænomen fra f.eks isolationsfængsling!
Der kan fremkaldes psykoser via diverse stoffer og en hashpsykose er velkendt. I tresserne blev sågar LSD brugt i behandling, men stoppede, da man fandt ud af at folk hang fast i en psykose. Dette kan man ikke forveksle med skizofreni.

Mener du blander pærer og bananer sammen og det ser ud til , at du ingen hverken professionel eller personlog erfaring har på området.
Det jeg læser, som du ganske vist ikke skriver direkte er, at fætter sagtens kan blive i stand til at arbejde, hvis bare de behandlere ved hvad du ved!!!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2016, 22:32   #85
lille hjælper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2016
Indlæg: 58
Styrke: 8
lille hjælper er ny på vejen
Hej vase

Jeg undrer mig lidt, lige som du ? Jeg har googlet flere gange i dag og ikke fundet noget der er i tråd med det kageøre skriver? Den erfaring jeg har fra min fætters hverdag, og de forskellige psykiatriske afd. læger m.m, er heller ikke i den dur??

De dokumentarer jeg har set, viser heller ikke en revolution på området? Heller ikke de udenlandske?

Men vase, du har jo set en del i real life? Også borgere med diagnosen paranoid skizofreni?

Men jeg vil da vide hvis der er steder der har gode resultater på området?

Men alt i alt, er det kørt så langt nu, at vi bestemt vil prøve at søge om førtidspension, og se om der er mulighed for at komme videre. Jeg mener også det er den bedste form for ydelse til min fætter. Skulle der om ti år,være mulighed for arbejde 5 timer, er skånejob ikke udelukket.
Men kommunen, og psykiatrien har haft mange år til at "hjælpe" og afklare min fætter nu! Så vil vi bruge vores ret til at søge i følge paragraf 17.2 pensionsloven, ligesom kommunen har brugt sin ret til at afvente forbedringer i min fætters tilstand.

Kommunen trækker den lidt med at svare på, om de har modtaget journal fra nuværende psykiatri, og som jeg spørger om.... indgår de nu i fætters sag?
lille hjælper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2016, 23:56   #86
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Her er det behandlings "regime" der anvendes hvis patient og pårørende ønsker at opnå resultater indenfor behandlingen af skizofreni.
Den øvrige tvivl I sætter til min udtalelse, må stå for jeres egen regning, men jeg synes da at det er ærgerligt at i ikke åbner for andre muligheder, end den gamle forstende måde at betragte skizofremi på.
(og når vasen, kommer i det der "bydende humør" og afkræver svar på den måde, bakker jeg helt ud og gider egentlig ikke kommentere på det andet vrøvl)
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2016, 00:21   #87
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lille hjælper Se meddelelser
Hej vase

Jeg undrer mig lidt, lige som du ? Jeg har googlet flere gange i dag og ikke fundet noget der er i tråd med det kageøre skriver? Den erfaring jeg har fra min fætters hverdag, og de forskellige psykiatriske afd. læger m.m, er heller ikke i den dur??

De dokumentarer jeg har set, viser heller ikke en revolution på området? Heller ikke de udenlandske?

Men vase, du har jo set en del i real life? Også borgere med diagnosen paranoid skizofreni?

Men jeg vil da vide hvis der er steder der har gode resultater på området?

Men alt i alt, er det kørt så langt nu, at vi bestemt vil prøve at søge om førtidspension, og se om der er mulighed for at komme videre. Jeg mener også det er den bedste form for ydelse til min fætter. Skulle der om ti år,være mulighed for arbejde 5 timer, er skånejob ikke udelukket.
Men kommunen, og psykiatrien har haft mange år til at "hjælpe" og afklare min fætter nu! Så vil vi bruge vores ret til at søge i følge paragraf 17.2 pensionsloven, ligesom kommunen har brugt sin ret til at afvente forbedringer i min fætters tilstand.

Kommunen trækker den lidt med at svare på, om de har modtaget journal fra nuværende psykiatri, og som jeg spørger om.... indgår de nu i fætters sag?

Jeg undrer mig ikke. Det er sædvane fra den kant.

Godt at have sit på det tørre og så nedgøre alle andre.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2016, 00:26   #88
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser

Jeg undrer mig ikke. Det er sædvane fra den kant.
Stop så din vanlige framfærd

Mine udtalelser er baseet på viden indenfor det psykiatriske område, og at du ikke tror på det... hvilket almindelige læger iøvrigt heller ikke så tit gør, betyder jo ikek at de forskningsresultater jeg refererer til er falske eller noget andet, bare fordi DU ikke forstår dem !!!

Vi taler om referancer til Merete Nordentofts udtalelser, og hun er ikke en tilfældig fru hvem som helst, eller specielt modstander af almen psykiatri, nærmere tvært imod.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2016, 00:42   #89
lille hjælper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2016
Indlæg: 58
Styrke: 8
lille hjælper er ny på vejen
Hej Vase

Ja ok,så det måske spild af krudt,at undersøge og argumentere i den retning?

Jeg håber ikke at folk på k10, bare fyrer tal af ud i luften, uden erfaring, teori og belæg for det?

Så virker det meget underligt lige pludseligt...

Sidst redigeret af lille hjælper; 30-09-2016 kl. 00:46.
lille hjælper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2016, 08:17   #90
Anny
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2015
Indlæg: 38
Styrke: 10
Anny er ny på vejen
Hej lille hjælper

du spørger:

Kommunen trækker den lidt med at svare på, om de har modtaget journal fra nuværende psykiatri, og som jeg spørger om.... indgår de nu i fætters sag?

derfor skal du så søge aktindsigt igen,"siden sidst", når du får at vide at nu har de modtaget journal, igen for at være sikker på at ikke noget er udeladt i sagen.
Anny er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension