K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-02-2012, 17:57   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Andersine,

Jeg startede min afklaring i 2008 netop med en arbejdsprøvning. Jeg var ikke på nogen ydelse og jeg ville såmænd bare placeres på en "hylde". Efter denne arbejdsprøvning, blev min afklaring fortsat mod førtidspension og der blev indhentet rapporter og erklæringer fra diverse special læger. Jeg blev sat over på noget nyt medicin, men efter at man havde konkluderet at det heller ikke hjalp blev jeg i 2011 indstillet til pension.

Her fik jeg afslag med henstilling til en ny arbejdsprøvning på et afklaringscenter da pensionsnævnet ikke mente at den tidligere var tilstrækkelig dokumentation for nedsat arbejdsevne i alle erhverv.

Nu kan min sagsbehandler så ikke forstå hvorfor jeg ikke bare kan præstere min. ligeså meget eller mere i denne arbejdsprøvning hvor jeg er på 5 uge. Hun kan heller forstå at jeg ikke bare har taget fat i min psykiater hvis jeg som afklaringscenteret mener får det værre under afprøvning. Det har de fuldstændig ret i, men hvad der lige sker for min sagsbehandler fatter jeg ikke, hun bliver ved med at tale om den tidligere arbejdsprøvning og når mine børn flytter hjemmefra. Jeg fik det værre efter min første arbejdsprøvning og lod mig indlægge på psyk skadestue på grund heraf. Jeg ved ikke lige om hun tror hun kan trylle i denne afprøvning !!

Afklaringscenteret og den vejleder jeg har fået der vil umiddelbart stå inde for at jeg max afklares i 6 uger, jeg er på den 5 og i denne skal jeg op på 3 dage af 2 timer på en uge, hvor jeg før var på 2 dage af 2, dog med max effektivitet på 30 min. pr. dag.

Spørgsmålet er om de 6 uger i afklaring vil være nok? Umiddelbart har jeg sagt at hvis det er 12 uger, der skal til må det være det. Min vejleder har også sagt at hvis jeg vitterligt ikke kan komme afsted så kan jeg ikke. Det kunne jeg ikke i dag, for jeg ved at det i den grad sætter mig tilbage og jeg har meget svært ved at restituere resten af dagen. Det er dælme svært at vide hvad man skal gøre. Min vejleder har dog sagt at i min sag handler det om at skrive sig til en "løsning" fra deres side af og det er jo dem som Pensionsnævnet i sidste ende har bedst om at løse opgaven for afklaring af mig så deres udredning må vel veje en del i afgørelsen!?

Mht. fravær, der bliver jeg nok også hjemme på fredag og tager så afsted igen fra næste uge af, jeg har jo læst herinde at det er bedst at tage afsted, men som vi alle ved er det svært når det "koster" i sidste ende. Dog ville det også virke mærkeligt at jeg mødte op når jeg skulle, for så vil det måske vise at " jeg jo godt kan", selvom jeg går før tid!!

Nå men det var nærmest hele historien, så må vi se hvad afklarings centeret siger, jeg har i al fald sagt at jeg er med hele vejen, så må det blive 2 -3 nedture om ugen, hvis det er det der skal til.

Kan min sagsbehandler ikke bare tage fat i min psykiater hvis hun vil vide noget om min tilstand eller hvordan gør man dette? Jeg har briefet ham om situationen og skal alligevel til konsultation på mandag. Umiddelbart har jeg indenfor min lidelse "lært at klare mig" og min psykiater er med på en sygemelding hvis det er det der skal til. Han ville dog ikke kontraincidere en afprøvning, selvom det nok havde været mest optimalt for mit helbred. Nu kan min sagsbehandler så bare ikke forstår hvorfor jeg bare tager fat i min psykiater hvis jeg har det dårligt i forbindelse med arbejdsprøvningen! Almindelige mennesker tyer jo heller ikke straks til lægen hvis de har det dårligt, men godt ved nogenlunde hvad der er galt!!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 01-02-2012 kl. 18:03.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 08:33   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Nyt spørgsmål..

Hvordan sygemeldes man "endeligt" fra sin arbejdsprøvning ?

Hvis man bliver ved med at være syg og melder dette til afprøvnings stedet, hvornår er det så at de eller ens sagsbehandler i kommunen vælger at anskaffe en sygemelding fra f.eks ens læge eller special læge? Nogen der har erfaring herfor?

Kan man selv skaffe en sygemelding, hvis man gerne vil have det eller er det instanserne, der skal gøre det?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 08:43   #13
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Selv syge mennesker, kan jo blive syge...
Der er jo også forskel på om man bliver ramt af influenza, skoldkopper og lign. eller om der er tale om en forværring af den tilstand der oprindeligt ledte til den overordnede sygemelding.

Det er kommunens ansvar at belyse en sag tilstrækkeligt, så det er også deres ansvar at indhente oplysninger. Dog skal man selvfølgelig oplyse hvis der er ændringer.

Kort: Man sygemelder sig "bare" og så er det kommunens ansvar at oplyse dig om hvad der så skal ske... Men hold dem i ørerne, tiden arbejder jo ikke just for borgerene på en tidsbegrænset ydelse
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 09:08   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja jeg er jo så bare ikke på nogen kommune ydelse..., men må se hvordan det går.

Ricky og alle andre, jeg kan i øvrigt oplyse at jeg checkede sagsbehandlings priser med bla. Kavaleriet i den forgangne uge. Det viser sig så, at de, hvis det kom til det, ikke vil kunne tage min sag, da de pt. har 2 vikarer i min kommune!!!

Jeg har naturligvis bedt dem om at markulere alt hvad jeg har sendt til dem deriblandt min rp. Endvidere foreslog jeg dem, at de måske skulle indlede deres tlf. tagning med, at nævne fra hvilke kommuner de ikke tager sager i f.eks denne mdr.

Derfor til andre, der tænker på at undersøge sb. priser ved de private, spørg først til om de antager sager fra ALLE kommuner inden I går igang med et skriv til dem.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 10:27   #15
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Da jeg blev sygemeldt fra min siste arbejdsprøvning var det psykologen fra smertecenter, der lavede et notat til kommunen om, at min krop simpelthen ikke kunne mere. At jeg besgyndte at udvise meget tydelige stresstegn, sov meget når jeg kom hjem, at alt handlede om at blive klar til at tage afsted næste dag på arbejde. Hun foreslog 1 mdr sygemeldt og så starte meget langsomt op igen...
Det valgte kommunen så at tolke som at de skulle stoppe arbejdsprøvningen helt...
Men du kan jo evt få din læge eller psykiater indover, hvis det forværrer dit helbred at være afsted....
Og ellers brug din dagbog til at "bevise" det går ned ad bakke...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2016, 07:04   #16
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Dette er en gammel tråd: er der nogen som ved om der er sket ændringer i praksis på dette område siden 2012? altså om det fortsat gælder at en arbejdsprøvning/praktik ikke automatisk "forældes"
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Erhvervssygdomme forældes aldrig supersus Alt det andet 1 17-05-2012 23:53
Hvornår kan man blive arbejdsprøvning/afklaring Heart2breake Alt det andet 15 22-09-2010 11:08
Hvornår Bente Knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 18-04-2007 23:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension