K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-09-2016, 14:34   #1
fortvivletpige
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2008
Indlæg: 47
Styrke: 17
fortvivletpige er ny på vejen
Er i også bekymret for fremtidens sikkerhedsnet?

Kort spørgsmål. Er i lige så bekymret som jeg er for, hvordan fremtiden ser ud for os på førtidspension, uanset om i er på gammel eller ny ordning? Jeg er i hvert fald stærkt bekymret for om jeg og folk i lignende situation ud af det blå pludselig skal revurderes, fordi man nu vil have alle syge ud og arbejde. Derfor slider og slæber jeg mig gennem to enkeltfag på HF, fordi jeg er blevet så bange for regeringscirkusset at jeg af angst er gået i gang med uddannelse, selvom jeg egentlig ikke har kræfter og overskud til det, men man er jo nødt til at forsikre sig mod den barske fremtid der venter for førtidspensionisterne. Hvad gør i andre for at leve med den angst for fremtidens velfærd, eller er i overhovedet ikke nervøse?
fortvivletpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2016, 14:50   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu har jeg ikke hørt om nogen på den gl pension der skal revuderes, men hvis det sker tror jeg det bliver som nu, hvor en læge udtagelse er nok.

Må indrømme,at jeg ikke forstår den her regel med ny der intet må gl der må alt, på mt arbejde er der en pensionist der arbejder som frivillig fra 8-13
4 dage ugeligt, det er da noget mærkeligt noget ,at der skal være så stor foreskel på ny og gl ordning
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2016, 14:54   #3
fortvivletpige
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2008
Indlæg: 47
Styrke: 17
fortvivletpige er ny på vejen
Ja det har du ret i, det er lidt diskriminerende med den store forskel i gammel og ny ordning. Men det er ikke mere end et halvt år siden at politikerne raslede med sablen og kommunernes landsgorening foreslog dem at revurdere alle på den gamle ordning fordi man mente, at nogen havde fået det godt nok med tiden til at kunne arbejde. Jeg mener det var et øget arbejdsudbud på 5000 personer de regnede med.
fortvivletpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2016, 15:38   #4
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Nej, jeg er ikke nervøs !

Bommen er allerede så lavt sat i forhold til hvornår man får pension... så hvis der sker noget med min pension, er det fordi jeg får en øget arbejdsevne, og får jeg det, skal jeg være den første til at udnytte den !

Og iøvrigt gider jeg ikke ryste i bukserne hver gang en politiker siger de vil foreslå det ene eller det andet... jeg kunne få nok at være nervøs over.

Man må stole på sin selvtillid indtil problemerne viser sig, og ikke allerede før noget er vedtaget.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2016, 16:25   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
tager det helt roligt . ærligt '

De kan vurderer alt det de vil .- jeg kan hverken mere eller mindre a den grund . Så nej det frygter jeg ikke

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2016, 19:52   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
tager det helt roligt . ærligt '

De kan vurderer alt det de vil .- jeg kan hverken mere eller mindre a den grund . Så nej det frygter jeg ikke

stribe ftp
Lige præcis.

Vi kan jo ikke mere end vi kan.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2016, 20:28   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tror ikke syge på pension har noget at frygte men måske de på pension der arbejder mere end nogle få timer både som frivillig og betalt job og det er vel ok? der er jo ingen grund til folk er pensionister, hvis de godt kan arbejde
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2016, 08:08   #8
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
Jeg frygter heller ikke noget som helst og jeg er på ftp efter 2003,jeg kan slet ikke arbejde trods jeg er tilkendt 10 timer om ugen,så jeg er rolig ...

hvis de overhovedet kommer så vidt og vil revurdere ftp, så bliver det nok dem der arbejder i flere timer,de vil gå efter,det er ihvertfald min tanke
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2016, 08:31   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fortvivletpige Se meddelelser
Jeg er i hvert fald stærkt bekymret for om jeg og folk i lignende situation ud af det blå pludselig skal revurderes, fordi man nu vil have alle syge ud og arbejde.
Jeg har da også gjort mig mine tanker når nogen fra regeringen har snakket om, at få førtidspensionister i arbejde, men jeg er nået frem til, at det vil blive et både dyrt, langvarigt og meget omstændeligt projekt hvis samtlige fp'er i DK skal arbejdsprøves.
Så jeg forestiller mig, at hvis de ender med, at vil revurdere fp'er, så vil de nok starte med, at indhente statusattest fra egen læge, for at finde ud af, om personen f.eks. stadig tager medicin.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension