K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2010, 19:59   #1
Celina10
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-11 2008
Lokation: København
Indlæg: 6
Styrke: 0
Celina10 er ny på vejen
Unhappy Sygemeldt fra arbejde, søger fleks....

Tja, min historie er lige så lang og besværlig som jeres, men jeg håber en af jer kan hjælpe mig.
Sagen er den, at jeg i september blev sygemeldt med en depression. Siden fik jeg konstateret stress i meget høj grad, så jeg er stadig sygemeldt fra arbejdet.
Har nu været på jobtræningskursus i 4 uger, og de kunne godt se jeg skulle søge fleksjob (har en anden kronisk lidelse, dårlig ryg samt migræne). Men jeg har intet hørt siden jeg stoppede, og min sygemelding udløber om en måned.
Hvad skal jeg gøre?
Skal lige sige, at ingen jobcentre vil røre ved min sag fordi jeg har fået løntilskud pga. handicappet barn, og derfor har arbejdet deltid (22 timer).
Jeg aner ikke hvor jeg hører henne i systemet, og om min fleksjobansøgning overhovedet er havnet på et skrivebord, eller om den er forsvundet i den blå luft.
Håber ikke det er alt for forvirrende.
Nogen der kan hjælpe med hvor jeg skal henvende mig???
Celina10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2010, 22:22   #2
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Altså jeg er heller ikke så meget inde i alle de regler og systemer, men jeg vil da mene at du til hver en tid har ret til en sagsbehandler, så syntes at du skal henvende dig til din kommune og bede om en sådanne.
Hvem gav dig løntilskudsjob ? Måske kan den/de være behjælpelige.
Er du medlem af en fagforening? for så ville jeg også henvende mig til dem.

Er du stadig ansat på dit job? I såfald hvad siger de?



Held og lykke
Knus Gunell
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2010, 22:27   #3
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej

Du skal henvende dig til din sagsbehandler, sådan en har alle.
bede om et møde snarest.
Her skal du så stille ? og få svarene på skrift ( dokumentation for dit vedkommende )

Husk at bede om aktindsigt

bliv i din tråd, der kommer sikkert andre med gode forslag til dig.

Altid godt at have fagforeningen med indover, de kan hjælpe dig videre, hvis kommunen ikke gøre deres.

Sidst redigeret af futtefreja; 12-02-2010 kl. 22:31. Årsag: yderlige tilføglese
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2010, 00:14   #4
SusanneSjogren
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2009
Indlæg: 14
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
SusanneSjogren er ny på vejen
Pyha det lyder ikke godt, men som jeg ser det er det en sagbehandler du skal have fat ig og så lige fagforeningen, der er jo kun kontanthjælp bagefter. Passer du stadig det handicappet barn, skulle du have lov kun at passe det som flekser, men det er sikkert ikke let, ejg håber alt det bedste for dig.

Susanne
SusanneSjogren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2010, 17:42   #5
Celina10
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-11 2008
Lokation: København
Indlæg: 6
Styrke: 0
Celina10 er ny på vejen
Tak

Tusind tak for jeres svar. Må på mandag kontakte kommunen, og fagforeningen. Har været i HK i mange år, så håber da de gider hjælpe :-)

Endnu engang tusind tak
Celina10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2010, 17:54   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
HUSK - og dette er vigtigt! ALTID at få din læge med indover. Uanset hvad der skal ske, så er det en rigtig god ide at drøfte alle ens tanker med lægen for at høre dennes mening.
Din læge bliver jo frontfiguren i din sag, og er den der skal sende dig videre evt med henvisninger til anden behandlende netværk, og som skal skrive til kommunen hvis du feks skal sygemeldes, og som skal skrive statusrapport på forlangende af kommunen osv.

En god holdbar sag, starter som udgangspunkt efter en sund dialog med sin læge. Har du først din læge MED, og denne er enig i at din rette hylde hedder fleks. Jamen så har du noget at arbejde med.

BAGEFTER, så kan du med dine trumfkort gå til sagsbehandleren og sige, at din læge også er enig. Og så plejer det hele at gå pr automatik indenfor gældende rammer.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2010, 12:04   #7
Celina10
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-11 2008
Lokation: København
Indlæg: 6
Styrke: 0
Celina10 er ny på vejen
Dejligt I kunne give mig nogle gode råd. Har bestilt tid til lægen igen, og må få fat på sagsbehandleren når hun er tilbage fra vinterferie :-)

Tusind tak.
Celina10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fleks/sygemeldt 3050 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 16-11-2012 00:16
Syg til at arbejde, men for rask/ung til fleks Bitsch Spørgsmål ang fleksjob 4 04-05-2012 09:08
Søger Fleks Peter79 Er det overhovdet til at få fleksjob? 1 09-03-2012 22:24
Sygemeldt og arbejde Hanstad Alt det andet 7 08-07-2011 20:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension