K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2009, 15:15   #21
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Altså der er i forhold....

....til hvis man bliver erklæret konkurs, der ligger nogle lovmæssige grænser om hvor lidt man må have tilrådighed, det vil sige at man kan gøre udlæg (lønindeholdelse) i indkomsterne, når de overstiger disse grænser.

Det drejer sig altså om det beløb man har tilrådighed når de faste udgifter er betalt. Hvis man bor uhensigtmæssigt i forhold til pris og størrelse på boligen, skal det offentlige henvise til en mere hensigtsmæssig bolig.

Her ligger grænserne på, og det er ca. tal jeg skriver da jeg ikke kan huske det nøjagtigt, per voksen;- 4.200 kr per måned, og så svinger det mellem 1.500 - 2.500 per barn per måned alt efter alderen, jo ældre barnet er jo mere skal der være til rådighed.

Desuden må der gøres udlæg i "værdigenstande".

Mvh. &

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 15:16   #22
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Lum den sidder jeg selv med lige pt og efter alt hvad jeg har kunne finde ud af så er det en skøn sag og op til kommunen... jeg fik nogen papir af Zuza der viser at kbh kommune operere med et ca beløb på 5000 til en voksen og et barn , men det var så igen et skøn hvis det var feks en ansøgning om § 81

Så der findes ikke noget beløb her til lands og det kommer der jo nok heller ikke vi har jo en regering der ikke vil have at der kommer en fattigdomgrænse for så var der for mange der skulle have hjælp af den ene eller den anden grund
  Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 15:53   #23
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hrefna Se meddelelser
Her ligger grænserne på, og det er ca. tal jeg skriver da jeg ikke kan huske det nøjagtigt, per voksen;- 4.200 kr per måned, og så svinger det mellem 1.500 - 2.500 per barn per måned alt efter alderen, jo ældre barnet er jo mere skal der være til rådighed.
Nu kan jeg kun udtale mig om hvordan det fungerer her i kommunen.
Når jeg søger om hjælp til enkeltudgifter (§?) går de ud fra, at JEG skal have ca. 4.000 kr. tilbage at leve for.
Der bliver ikke regnet med et beløb til børn, men i regnestykket må de ikke medtage nogle af de penge man modtager til børnene (familieydelse, børnebidrag og hvad det ellers hedder).
Og det må jo så være fordi de regner med, at de penge så også rækker til mad m.m. til børnene.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2009, 20:24   #24
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hvis man bruger FNs modeller for udregning af fattigdomsgrænser, så lever 9% af den danske befolkning under fattigdomsgrænsen. Læs evt. følgende artikler:

http://www.socialrdg.dk/index.dsp?page=6614

http://www.apk2000.dk/netavisen/arti...4/kp04-s04.htm

http://www.apk2000.dk/netavisen/pdf/2004-04.pdf

http://www.apk2000.dk/netavisen/arti...tanthjaelp.htm

http://www.information.dk/print/176895

Og i nyhedsmagasinet "Danske Kommuner", står der:

Efterlyser officiel fattigdomsgrænse
Center for Alternativ Samfundsanalyse efterlyser i lighed med Rådet for Socialt Udsatte, at Danmark får en officiel fattigdomsgrænse. Ingen ved, hvor mange der er fattige i Danmark, og sociale ydelser er alt for tilfældige, siger konsulent og cand. polit. Henning Hansen. (Inf. s.1+2)


Mvh.

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 00:53   #25
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja jeg tænkte det jo nok
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Antidepressivt - tvang tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 43 14-11-2012 17:49
lykkepille tvang kæmper Politik og Samfund 7 09-09-2012 12:54
Tvang Raadvild Alt det andet 41 23-07-2010 23:39
tvang !!! frklarsen Spørgsmål ang fleksjob 83 15-06-2010 18:24
Men tvang er ikke vejen frem. Maj-Britt Politik og Samfund 5 18-09-2008 17:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension