K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-06-2013, 15:10   #11
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Og hvis Egon Olsen kommer forbi og tømmer ens bankboks, er det vist svært med forsikringsdækning. Det må være surt. Man kan selvfølgelig tage billeder, men selskaberne dækker ofte kun op til et vist kontantbeløb.

Sidst redigeret af stampe; 01-06-2013 kl. 15:13.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 15:16   #12
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Det er skadeligt for samfundsøkonomien, hvis penge er "passive"

Citat:
Oprindeligt indsendt af Æternitet Se meddelelser
En anden fordel ved at gøre dette er at man kan få del i glæden eller se den =) det kan man jo ikke når man er død og borte =)
Og arvinger er ikke altid lige så påpasselige med arven, som man selv har været med pengene.

Penge er sat i verden for at cirkulere, ikke for at tage plads i en bankboks-
Det går ud over samfundsøkonomien når penge er passive... vel også derfor det er "forbudt" at opbevare større beløb, hvad enten det er i rede penge eller guld, i en bankboks.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 15:17   #13
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Der findes vel nærmest ikke gode gammeldaws bankrøvere længere med al den sikkerhed..altså ud over bankdirektøren selvfølgelig.
Egon og co.´s succesrate er vel nærmest også en forsikring i sig selv.
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 15:27   #14
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Buddha Se meddelelser
Der findes vel nærmest ikke gode gammeldaws bankrøvere længere med al den sikkerhed..altså ud over bankdirektøren selvfølgelig.
Hvis jeg skulle ud og røve noget, ville jeg nok også gå langt udenom en bank... der er mange stedder hvor man ikke lige tænker på at de ligger inde med ret mange kontanter.

Hvis jeg skal hæve mange penge, går jeg da også altid ned i det lokale supermarked, de er mere end lykkelige for at få reduceret deres kassebeholdning på lovlig vis, inden andre kommer og gør det på ulovlig vis.
Når man så står der og spørger om man kan få udleveret 3000, så er der altid en eller anden gammel "hattedame" der står bagved en og siger "det er jo ikke en bank det her" og jeg tænker... nej det er det ikke i teknisk forstand, men så længe supermarkedet og jeg hjælper hinanden gensidigt, så er det jo fint.
Jeg har så en aftale med supermarkedet om at hvis jeg skal have over et vist beløb, skal jeg lige sige til på forhånd, så de har pengen når jeg kommer... men det skal jeg iøvrigt også ringe om i min "rigtige" bank, idet de aldrig har en kassebeholdning som kan tangere det der er i et supermarked.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2013, 00:29   #15
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Tusinde tak for alle de gode indput, men det var jo ikke det som mit spørgsmål egentlig gik ud på, det var hvordan en bank kunne spærre min boks når jeg selv har de 2 eneste nøgler der findes til boksen.

Og ja, jeg giver dem da også lidt hist og pist, i år betaler jeg deres sommerferie.
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2013, 00:35   #16
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hej Eske

Sorry jeg i min begejstring over at kunne glæde andre er sprunget fra din tråd

hvis bank-boxen er din og hvis det er dine ting, der ligger i den, burde det kun være dig, der havde adgang til den.

Tænker tit på om du har fundet roen efter du fik din pension - jeg selv har - kan dog stadig stresses helt vildt
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2013, 09:36   #17
Louise-Lotus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2013
Indlæg: 24
Styrke: 12
Louise-Lotus er ny på vejen
Hvis du dør så ja så spærre de den, indtil dine børn kommer med attesten fra skifteretten om at de har ret til den, og skifte retten vil have den åben for og se i den ved jeg ikke.


men det kan jo løses med en bokse i hjemmet som børn ved hvor er og hvordan de kommer i den når du en dag er væk .
Louise-Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2013, 11:50   #18
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Hej Eske

Sorry jeg i min begejstring over at kunne glæde andre er sprunget fra din tråd

hvis bank-boxen er din og hvis det er dine ting, der ligger i den, burde det kun være dig, der havde adgang til den.

Tænker tit på om du har fundet roen efter du fik din pension - jeg selv har - kan dog stadig stresses helt vildt
Tak tumnus

Med hensyn til roen, så har jeg ikke fundet den endnu pga. min hustru skal på hospitalet hver eneste uge og have kemo og stråler skiftevis det er utrolig hårdt at leve med i næsten 1½ år, og vi intet kan foretage os da kræfterne ikke er til det. Men håber der kommer lidt mere ro på.

Og til alle i andre som har været så sød at besvare mit indlæg, synes jeg at man skal prøve at besvare et spørgsmål efter hvad der bliver spurgt om, så det ikke går op i hat og briller det hele.

Jeg er ikke nogen analfabet, og ved udmærket hvad der korrekt og jeg burde gøre, men det var for at få en debat om hvordan myndigheder kan få ret til at komme i ens private boks ved eventuelt dødsfald, for så er den jo ikke længere privat.
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2013, 12:30   #19
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af eskemand Se meddelelser
Og til alle i andre som har været så sød at besvare mit indlæg, synes jeg at man skal prøve at besvare et spørgsmål efter hvad der bliver spurgt om, så det ikke går op i hat og briller det hele.
Jeg skal lige gøre dig opmærksom på at du selv åbnede op for den "udvidede debat, ved at skrive:
Citat:
Det er min egen boks og det jeg har liggende i den er der betalt skat af, men jeg. synes ikke det er rimeligt at hvis man sparer op igennem livet at der så igen skal betales skat af de samme penge igen ved eventuelt arv.
I mine øjne vender du selv debatten der, ved at begynde at tale om hvad der kan opbevares i en boks.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2013, 13:27   #20
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Det er så din mening,men ok

Så lukker vi den her.
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Penge i bankboks registreres det? Enteneller Alt det andet 26 29-01-2017 14:06
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Penge i bankboks MHH Midlertidig Førtidspension 16 29-12-2008 19:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension