K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-05-2012, 13:30   #1
KLUMPFODEN
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 99
Styrke: 13
KLUMPFODEN er ny på vejen
"OPRÅB" mod den kommende reform

Først "undskyld" denne tråd ikke kommer ned i den "rigtige" kasse, men det rækker mine evner altså ikke lige til at finde ud af - beklager!


Grunden til jeg laver denne tråd, er jeg har tænkt på noget som gælder os ALLE herinde på K10. Jeg tror nemlig ikke, der er en eneste af os herinde der ønsker "den nye reform"!

Jeg ved mange af os tænker - "lad os håbe EL vælter regeringen ved ikke stemme for finansloven"! Men der er jo ingen garanti for det sker og hvis det sker, så tror jeg "bare" at en kommende "blå regering" laver den samme reform, når de har fået flertal.......... eller tror I jeg tager fejl?

Hvis jeg ikke tager fejl og I er enige med mig i ovenstående tanke, så gælder det jo om at få både den røde og blå side til at indse det de har gang i, det er FORKERT - altså at få de syge (fleksjobberne og førtidspensionisterne) til at betale regningen, men hvordan får man hele folketinget til at forstå det?

Flere af dem som jeg har talt med omkring det her problem - de har sagt følgende til mig:

"Hvorfor forsøger I (altså førtidspensionisterne og flexjobberne og jer der kæmper en kamp mod kommunerne for at blive det), ikke at få aviserne over på jeres side og helst de STORE aviser som Ekstra Bladet og B.T - da det er igennem medierne man løser sine problemer".


Jeg spurgte nærmere ind til hvad de mere præcist mente og det som de foreslog og det som de mente ville hjælpe os var følgende!

Hvis man kunne få de 2 ovennævnte aviser (evt. også TV2 og DR1) til at se det fra VORES side. Altså få dem til at skrive at Regeringen ønsket det er de SYGE der skal betale! Fordi som dem jeg kender siger, så gælder det om at man får vent "hele" folkestemningen mod regeringspartierne - da det så vil være langt sværere for dem at forsætte med den reform og hvilke af de andre partier i folketinget vil så være dem der hjælper regeringen med at bringe reformen i hus?

Så det jeg sidder og tænker på nu, er der ikke nogen som kender nogen - der arbejder på enten BT eller Ekstra Bladet, så vi kan få en "kampagne igang! Eller måske kender nogle journalister på TV2 eller DR1 der kan SE DET FRA VORES side af?

Jeg tror nemlig ikke det hjælper vi skriver det til hinanden herinde (og det skal ikke misforstås som en kritik mod K10), fordi jeg kan nemlig IKKE undvære K10 og ALLE i vidunderlige mennesker herinde og den hjælp vi giver hinanden - den er nemlig UUNDVÆRLIG i den situation hver enkelt af os befinder os i!
Jeg tror bare at skal vi forsøge at STOPPE den reform, så hjælper det ikke bare at håbe på EL stemmer NEJ - så skal vi forsøge at få de STORE aviser MED OS - det tror jeg er den eneste måde vi kan STOPPE den her reform!


Hvad tænker i andre? (altså er i enige med mig eller har i andre forslag - så kom endelig med dem, men lad os stå sammen)!

Og er der nogen som kender nogen, der arbejder på BT, Ekstra Bladet eller på TV2/DR1 og mener dem de kender kan hjælpe os?

LAD OS STÅ SAMMEN OG KÆMPE FOR VORES RETTIGHEDER OG FOR VORES FREMTIDIGE LIV!
KLUMPFODEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 14:26   #2
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Det er en rigtig god ide, lad os være positiv og komme igang,

for noget skal der ske.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 14:51   #3
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
tanken er jo sympatisk, men dem du henvender dig til,
journalisterne, er jo arbejdsduelige, og som jeg ser det,
ikke mærket af nedskæringerne.

Netop journalisterne har jeg det dårligt med.
De er jo den 4. statsmagt - men for fanden hvor har de dog været fraværende i mange år. Kun fokuseret på drama.

Lige siden vi fik tv2 og det hele blev ungdom og underliv.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 15:24   #4
Okai
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2012
Indlæg: 9
Styrke: 0
Okai er ny på vejen
Du har helt ret Klumpfoden. Folkestemningen skal vendes på en eller anden måde. Det er eneste mulighed for at stoppe reformen.

Politikere "stemme-maksimerer". Når de laver reformer hedder strategien "del og hersk".

Dvs. de tager en lille gruppe ad gangen. Og helst grupper der ikke har stærke interesseorganisationer til at forsvare sig.

Suk. Desværre kender jeg ingen journalister.
Okai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 15:45   #5
KLUMPFODEN
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 99
Styrke: 13
KLUMPFODEN er ny på vejen
Jeg er glad for du er enig med mig at Folkestemningen skal vendes på en eller anden måde - fordi det er som jeg ser det også den eneste mulighed for at stoppe reformen.

Og jeg er helt enig i politikkerne tager små grupper og helst de grupper der ikke har stærke interesseorganisationer til at forsvare sig.


Jeg håber at vi kan vise at VI ER STÆRKE selvom det lige nu virker svært!
KLUMPFODEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 15:49   #6
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
fagforening

den er nok ikke i parnadset, = tv1= dr

men se "when the boat comes in"

klassekamp - contra/samarbejde med den selvstændige
Burde være obligatorisk 2.klasse indlæring

Sidst redigeret af nocturne; 10-05-2012 kl. 15:52.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 19:45   #7
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Vi skulle lave en MEGA demonstration foran Christiansborg.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 19:50   #8
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
ja skal vi ikke lave en demostration! er også parat til at sulte-stræke de vil jo alligevel tage brødet ud af munden på mig jeg er under 40.
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 19:50   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg synes en demostration ku være fedt..hvis der er opbakning til det...men hvornår er det de går på sommerferie derinde..der er vist ikke langtid til,så skal det først være når de starter op ---men så er det allerede okt....
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 19:54   #10
KLUMPFODEN
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 99
Styrke: 13
KLUMPFODEN er ny på vejen
Vi skal bare være enige om hvordan vi gør!

Og samtidig ville det med aviserne eller fjernsynet hjælpe utrolig meget, altså hvis vi kunne få dem med os!
KLUMPFODEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
"Afklaring" på sygedagpenge kontra "Opkvalificering" på ledighedsydelse amaranth Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 18-06-2012 02:20
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension