K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-04-2012, 08:59   #1
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
industriens pension

Har søgt her på siden, men ikke lige fundet svar på det,

hvis man er tilkendt pension fra industriens pension, og få udbetalt

et fast beløb hver mdr, hvad sker der så hvis man bliver tilkendt et

fleksjob, og får et arbejde, vil man så midste den mdr, udbetaling fra

industriens pension,
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 09:35   #2
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Det kommer an på den enkelte kontrakt. På et tidspunkt havde man ikke fleksjob og da blev arb.evnen vurderet i 1/3, 2/3 eller hel og man kunne få erstatning ved nedsat arb.evne uanset hvad man ellers levede af.

I dag har mange pensionskasser ændret reglerne og min (PKA) udbetaler kun når det offentlige udbetaler pension og jeg vil således ikke få en krone hvis jeg skulle blive omvisiteret til fleks.

Ved dog ikke om det gælder de PKA-kunder der indtrådte i pensionskassen før reglerne ændredes. Tror det umiddelbart ikke, for man kan vel ikke stille folk dårligere end det de startede ud med....

har lige tjekket på industriens pensions hjemmeside og det udbetaler invalidesum ved 50% nedsat erhvervsevne - altså også ved fleksjob
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 10:04   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Spørg dit pensionsselskab - der kan du forhåbentligt få info, der relaterer sig lige netop til dig. God vind
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 10:38   #4
CLM
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2011
Indlæg: 51
Styrke: 13
CLM er ny på vejen
Som de andre skriver er der forskel på ordningerne. Mit pensionsselskab kræver f.eks. at arbejdsevnen er nedsat med 2/3 eller mere, og hos dem betyder det, at de ikke udbetaler hvis man er i stand til at opretholde 1/3 af "normal" indtægt i vilkårligt erhverv med eller uden offentligt tilskud. Det betyder altså at de ikke vil udbetale hvis man er tildelt flex. De tager ikke hensyn til om der findes realistiske jobmuligheder.
CLM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 13:55   #5
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mand Se meddelelser
Har søgt her på siden, men ikke lige fundet svar på det,

hvis man er tilkendt pension fra industriens pension, og få udbetalt

et fast beløb hver mdr, hvad sker der så hvis man bliver tilkendt et

fleksjob, og får et arbejde, vil man så midste den mdr, udbetaling fra

industriens pension,

Jeg har også Industriens pension. I min afgørelse står der at min månedlige udbetaling og bidragsfritagelse bortfalder hvis jeg får fleksjob.

Det er godt nok ikke aktuelt for mig mere, da jeg fik FP

Mvh. Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 17:39   #6
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Jeg har en tjenestemandspension, til jeg dør og kan arbejde, tjene hvad at jeg kan, uden at den bliver påvirket
Problemet er bare at jeg ikke kan arbejde , havde jeg kunnet det, havde jeg ikke fået den
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 17:42   #7
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af CLM Se meddelelser
Som de andre skriver er der forskel på ordningerne. Mit pensionsselskab kræver f.eks. at arbejdsevnen er nedsat med 2/3 eller mere, og hos dem betyder det, at de ikke udbetaler hvis man er i stand til at opretholde 1/3 af "normal" indtægt i vilkårligt erhverv med eller uden offentligt tilskud. Det betyder altså at de ikke vil udbetale hvis man er tildelt flex. De tager ikke hensyn til om der findes realistiske jobmuligheder.
Vil det sige at hvis at du kunne arbejde 1/3 får du ikke noget af pensionen
Med mindre at den pension er meget stor, er den så ikke reelt værdiløs???
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 19:31   #8
CLM
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2011
Indlæg: 51
Styrke: 13
CLM er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af viggo Se meddelelser
Vil det sige at hvis at du kunne arbejde 1/3 får du ikke noget af pensionen
Med mindre at den pension er meget stor, er den så ikke reelt værdiløs???
Ja det er korrekt. Enig viggo - jeg synes også den er værdiløs hvis man har en rest erhvervsevne. I mit tilfælde får jeg et par tusinde om måneden som supplement til førtidspensionen (der sker selvfølgelig modregning i fp). Med det var ikke noget jeg kunne leve af hvis jeg ikke fik fp eller anden ydelse.

Jeg vil opfordre alle som endnu ikke har mistet erhvervsevnen til at se deres erhvervsevneforsikring efter i sømmene. Når man har brug for den er det for sent...
CLM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 19:43   #9
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af CLM Se meddelelser
Ja det er korrekt. Enig viggo - jeg synes også den er værdiløs hvis man har en rest erhvervsevne. I mit tilfælde får jeg et par tusinde om måneden som supplement til førtidspensionen (der sker selvfølgelig modregning i fp). Med det var ikke noget jeg kunne leve af hvis jeg ikke fik fp eller anden ydelse.

Jeg vil opfordre alle som endnu ikke har mistet erhvervsevnen til at se deres erhvervsevneforsikring efter i sømmene. Når man har brug for den er det for sent...
Det er sådan noget fis og luskebuks
Man betaler til sådan noget for at sikre sig mod erhvervsevnetab

Det nemme og korrekte må være at skønne, vurdere erhvervsevnetabet
og udbetale i forhold til det, er den vurdering korrekt burde resten ikke r---dem
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 21:01   #10
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
jep, pensionskasserne vil helt sikkert bifalde regeringens planer om at kyle flere over på flex, selv med blot to timers "arbejdsevne".

Og tror slet ikke politikerne har fattet hvor mange penge de sparer ved at folk har private førtidspensioner, for det skal de jo så modregne i deres spareplaner.

Min private ftp sparer kommunen for friplads, boligsikring, mm og det ville blive dyrt for dem at fratage mig min væsentligt reducerede offentlige ftp.
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
industriens pension duedal Alt det andet 23 13-06-2016 22:03
industriens pension/ sussie63 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 25-01-2013 10:00
Industriens Pension kurtf Din historie 1 24-08-2011 10:15
Industriens pension... Mormor50 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 23-02-2011 10:27
om industriens pension shana Spørgsmål ang fleksjob 1 22-11-2010 18:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension