K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-05-2012, 13:19   #41
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Thumbs up

Det lyder også som et dejligt sted i har og hvad kan man egentlig forlange mere

I har hinanden, et dejligt sted at være og i kan rejse bort i ny og næ

Jeg tror som du, at vi er mange der af og til glemmer at vi bor i et smørhul trods alt
Passer man ikke på, drukner alt i lidelse

Når at vi syntes at vi har det slemt, kan man jo tænde for tv og kaste et blik ud i verden og se hvordan at det er når at man har det rigtigt slemt

Det man tænker på, giver man magt

Jeg ved fra mig selv at jeg ikke skal tænke alt for meget på sygdom og skidt og møg, så får jeg det værre
Tænker jeg på hvor heldig jeg er får jeg det bedre
Så enkelt er det faktisk

Ved godt at det er nemmere sagt end gjort
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2012, 15:26   #42
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
viggo....ja det er lettere sagt end gjort og nogen dg er værrere end andre..sådan er det jo..men prøver man at tænke bpå hvor godt vi har det,synes jeg det hjælper lidt

jeg tænker sådan på min ene nabo dernede..hun får 22o euro i pension..en 8o årig dame der skal klare alt for de penge..strøm,varme,ejendomsskat..det sidste er småbeløb og mad...og de fleste ting koster som herhjemme,det er ikke meget billigere..kun brød,tøj og skrammel som min mand siger...
så har vi det da godt..og selvom jeg en dag skulle flytte derned og ka tage det meste af min pension med - ja så er vi jo rige - iforhold til dem

så husk hvor godt vi har det
stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2012, 17:05   #43
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Ville lige være med også.

Så sådan er mine dage ca. Mere eller mindre ens.
Jeg keder mig ikke, selvom jeg faktisk bruger størstedelen af døgnets timer herhjemme.
Men jeg har absolut ikke behovet for at møde andre mennesker end lige mand og søn, og jeg har det bedst, når jeg bare er mig selv herhjemme. Selv besøg hos familien er nogen gange en overvindelse.

Men her starter dagen ved 6-tiden, når manden kører på arbejde (han kommer lige op og siger farvel til os), og så ligger vi lige 10 min. inden vi står op. Og så går den næste times tid til halvanden med at få sønnen klar til SFO (starter 0. klasse til august) og vi cykler af sted ca. 7.30 - jeg handler så på vej hjem igen, da jeg har utrolig svært ved at skulle gøre det, hvis jeg først er kommet inden for døren herhjemme, for så at skulle af sted igen. Så hurra for Netto, der åbner kl. 8.

I løbet af dagen er der så div. huslige ting (tøjvask, opvask, rengøring osv.), der skal kigges på. Men det er meget forskelligt, hvor meget jeg når, det kommer helt an på overskuddet den dag. I øjeblikket bliver der også malet (lidt renovering af vores gamle hus), sådan et rum af gangen.

Og ellers er jeg på computeren, hører musik, læser, går tur med hunden, laver digital scrapbooking og lidt i den stil. Men igen, det kommer helt an på humøret og overskuddet den dag, med hvad jeg får lavet og hvor meget. Det kan være utrolig forskelligt.

Om eftermiddagen henter jeg sønnen, og så bliver der hygget med ham og hunden. Starter som regel også op på aftensmaden, så den er (næsten) klar til manden kommer hjem ca. 17-17.30.

Aftenen går med hygge, putning af sønnike, fjernsyn og måske en bog.

Mine dage ser meget ens ud. Jeg kan slet ikke med uforudsete ting.
Den står heller ikke på cafe-besøg eller gæster i hjemmet (udover til fødselsdage) - og det har både manden og jeg det fint med. Han er heldigvis også et meget privat menneske, selvom han er glad for sine arbejdskolleger.

Jeg har forsøgt mig med vuc fjernundervisning, men måtte opgive. Jeg magter slet ikke det pres, der alligevel er med opgaver osv. Fagligt har jeg ingen problemer, men det gik altså ikke.
Og at skulle møde op nogen steder (aftenskole osv.) - det kommer aldrig på tale.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2012, 17:11   #44
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Jeg syntes at du beskriver et dejligt liv
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2012, 17:31   #45
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
gizmo...når du har det som du har det med uforudsete ting og gæster er det vigtigste jo også at være der for manden og sønnen..alt andet er jo ikke vigtig - det skal ikke misforståes..men at de har det godt og tingene bliver gjort i dit tempo er det vigtigste...de ved hvordan du har det og presser dig ikke og omvendt føler du dig ikke presset..
at i 3 og hunden har det godt og hygger i jeres tempo må være alfa og omega..

hilsen stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2012, 17:45   #46
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Tak skal I have begge to.
Det er bare ikke alle, der kan forstå, at jeg har nok i, "bare" at gå herhjemme. Men det er selvfølgelig deres problem. De gør det bare nogen gange til mit, når vi f.eks. ikke rejser tit nok over til dem (familien), i hvert fald efter deres mening.
Der er altså bare langt fra Bornholm til Sjælland, Lolland og Jylland. Det magter jeg ikke ret tit.

Men ja, jeg/vi har et rigtig skønt liv nu - efter jeg har fået ro på mit liv ift. en ftp, så er jeg ikke stresset som før og kan bedre overskue tingene.

Heldigvis har jeg haft manden med mig hele vejen, da han også har kendt mig i de rigtig dårlige perioder. Vi har lige haft 16 års jubilæum, så lidt kommer man jo tæt på hinanden.
Vi joker også lidt med, at vi begge er så "ødelagte", at der alligevel ikke er andre, der ville kunne leve sammen med os. Han har PTSD efter udsending som soldat, så man skal nogle gange gå på listefødder - og det ved jeg som regel nu, hvornår det er. Og vide at høje pludselige lyde reagerer han meget kraftigt på, så vækning om aftenen (på sofaen) skal foregå rimelig stille og fredeligt.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2012, 17:51   #47
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Heldige jer

Jeg bliver glad indeni , opløftet, misundelig, når jeg hører historier om liv (som jeres f.eks) hvor mennesker, der selv om at de har fået en god bid af de smæk, som livet så gavmildt uddeler
FINDER UD AF DET og skaber sig et godt stille liv ,at trives i
Heldige jer og godt gået
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2012, 17:53   #48
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
gizmo...vær glad for i har hinanden og i er så forstående over for hinanden..det er vigtig,men det er også vigtig at der er plads til både den ene og anden..altså dig og manden og det fornemmer man

man fornemmer i lever et stille og rolig harmonisk liv på denne flotte solskinsø -har kun været der 2 gange..sidste år og da jeg blev konfirmeret..
det må være et dejligt sted at bo..og husk gizmo at uanset hvad vi gør og ikke gør,er der altid andre der er af anden mening..er det vigtig...NEJ..det vigtigste er i har det godt - på jeres måde..

jeg har også verdens bedste mand på 12 år..nærmer sig kobberbryllup..smiler...

hilsen stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2012, 17:58   #49
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
viggo..jeg er også glad og stolt for det meste...men desværre også meget stædig især når jeg diskutere politik...jeg er heldig,har det som jeg vil ha det i store træk..klager ikke..men vi arbejder hele tiden,iden forstand at vi gir hinanden plads og rum og man kommer ikke sovende til et godt ægteskab
mit er lidt specielt,da min mand var skadevolderen til min ulykke på arbejde..det har været lidt hårdt,men vi kæmpede og er stadig sammen...JUBI JUBIIII

hilsen stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2012, 08:35   #50
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Jeg elsker Matador, hahaha......sætter den altid på når jeg er lidt trist.
Åååh Matador er verdensklasse. Det bedste til at lulle i søvn til, opmuntre, berolige. Måske fordi det minder om barndom....
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan er det nu det er?? Sutsko Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 31-12-2012 13:17
hvordan gør jeg? buster Alt det andet 6 31-07-2010 08:58
Hvordan ?? Bassemanden Alt det andet 1 29-06-2010 10:47
Hvordan ?? søsser s Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 04-01-2009 19:38
hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig vonsyld Din historie 5 22-03-2007 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension