K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-10-2008, 12:18   #11
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Hej Razmo. Jeg føler med dig
Nu ved jeg ikke hvorfor du var til møde d. 22. september, men hvis det var et møde om noget bestemt, så er det ikke medregnet i de der opfølgningssamtaler.

Jeg har været ude for det samme, hvor jeg havde et møde med min sagsbehandler. Et møde jeg havde bedt om, fordi jeg ville have svar på nogle ting. 14 dage efter, fik jeg netop den der standard indkaldelse, så jeg ringede til hende, og hun forklarede, at de blev sendt ud helt automatisk, uanset vi lige havde haft et møde.

Det er simpelthen styret af et computersystem, der holder rede på de der opfølgningssamtaler, og automatisk sender en standardskrivelse, når det er tid til et nyt. De er helt udenfor andre møder man har af den ene eller anden grund, ind imellem.

Så jeg tror også du bare skal slå koldt vand i blodet - selvom det er nemmere sagt end gjort

Det er vitterligt et underligt, burokratisk og meget opslidende system. Dyrt for kommunen, og ulideligt for borgerne, som helt unødigt bliver opskræmt og skal bruge kræfter på noget så tåbeligt. Kræfter man bare ikke altid har.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2008, 12:26   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Razmo.

Det er sikkeret en standartskrivelse, der ved en fejl er sendt afsted til dig.
Men... Det er ingen undskyldning.

Jeg ville, hvis jeg var dig, gøre flg.:
1. Kopi af skrivelse til din sagsbehandler, + kopi af aftaler fra sidste møde.(håber du har dette et sted).
2. Skriftlig ridse op, hvilke aftaler der er indgået, og status på din indstilling til førtidspension, og spørgsmål vedr. om det bliver efter §18.

Lad være med at ringe, medmindre du kan optage samtalen.
Gør det hele skriftlig, for dokumentation.
Du skal selvfølgelig ikke hverken til samtale, eller aktivering, hvis der bliver arbejdet med at indstille dig til pension.

Klag evt. til Borgmester og/eller socialdirektør(evt med kopi til den anden).
Det er dybt urimmeligt, at disse standartskrivelser bliver sendt til borgere, hvor der arbejdes med indstilling til pension. Har selv prøvet dette. Fik dog en undskyldning.

jeg tror, at grunden til, at det sker, at de hiver alt den refusion, ud af staten som de overhovedet kan.
Ifølge lovgivningen SKAL de registrere dig, anderledes når der arbejdes på indstilling til førtidspension, hvilke også har betydning for tilkendelsestidspunktet. Men... Det prøver man som sagt at undlade, for(tror jeg) at få mest mulig refusion.
vh og held og lykke Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2008, 12:57   #13
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af sun-lady Se meddelelser
Hej Razmo. Jeg føler med dig
Mødet d.22 handlede om færdiggørelse af resourceprofilen... den blev også afsluttet med mig der, sådan at det næste jeg skulle høre fra dem ville være om partshøring... det er derfor dette indkaldelsesbrev til samtale kommer bag på mig, når der var klare planer om hvordan forløbet ville være fra d.22 sep. og frem til partshøringen.

At det er en standardskrivelse er jeg helt overbevist om... men om det bare er det "papir" de bruger hver gang de vil have borgeren til møde, eller om det er et dissideret computergenereret stykke indkaldelse aner jeg ikke... måske du har ret, at det bare er en computer der smider det ud.

Jeg har været til resourceprofil samtale ca. hver måned siden juni 2008, så hvis de tremåneders opfølgninger løber ved siden af disse, ja så er det da helt hul i hovedet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af pia e larsen Se meddelelser
Razmo.
Måske det bare ER en "refusions-indkaldelse" hvis man kan kalde det for det... men det finder jeg forhåbentligt ud af hvis altså sagsbehandleren svarer på min email en af de næste dage... har jo bedt om en forklaring på den indkaldelse.

Jeg har desvære ikke nogen skriftlige beviser på det sagsbehandleren sagde til mig ved sidste møde ville blive fremgangsmetoden fremover, men det er egentligt heller ikke det vigtigste for mig... for mig handler det om at vide på forhånd HVAD det møde vil handle om, så jeg kan forberede mig på det.

ER det så bare et "formalitetsmøde" grundet refusion, så har jeg tænkt mig at klage over det UDEN TVIVL... jeg render sgu' ikke rundt og morer mig over tanken om at skulle derop mere end aller højest nødvendigt!

Men igen... var de 3 måneders refusionsregler ikke blevet afskaffet i Juli 2008, mod aktivering som refusionsgrundlag i stedet for? ... men ok... hvis det er computer genererede indkaldelser, så er det vel endnu ikke ajourført... deres computersystemer fungerer jo rent ud sagt ikke ... jeg morer mig til stadighed ved de møder, hvor sagsbehandlerne sider og bander og svovler over simple EDB problemer i deres programmer

Sidst redigeret af Stezu; 26-10-2008 kl. 19:22. Årsag: 2 indlæg slået sammen - huske at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
  Besvar med citat
Gammel 26-10-2008, 13:13   #14
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Jeg har ikke hørt, at de 3 måneders opfølgningssamtaler skulle være afskaffet. Jeg har lige været indkaldt til et - med kun 16 timers varsel! Det ville være dejligt, hvis de blev afskaffet, men jeg tror det er ønsketænkning... Tror nærmere de nye aktiveringskrav er en gulerod til de hårdt trængte kommunerne til at hente mere refusion hjem...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2008, 14:15   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Razmo...

Jeg synes, du skal kontakte VISO, for nu kan din kommune vist ikke længere klare det.

Prøv at læse her.

http://www.spesoc.dk/wm146696

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2008, 14:43   #16
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Jeg har ikke hørt, at de 3 måneders opfølgningssamtaler skulle være afskaffet. Jeg har lige været indkaldt til et - med kun 16 timers varsel! Det ville være dejligt, hvis de blev afskaffet, men jeg tror det er ønsketænkning... Tror nærmere de nye aktiveringskrav er en gulerod til de hårdt trængte kommunerne til at hente mere refusion hjem...
Om det er godt eller skidt at 3 måneders samtalerne skulle være fjernet ved jeg ikke... det er vel det eneste retsmæssige krav man næsten har på at kommunerne ikke kan sylte ens sag... uden det har man vel ikke engang krav på at ens sag skrider fremad...

Jeg forstod bare de nye regler sådan, at de 3 måneders regler for at modtage refusion blev afskaffet til fordel for aktivering som incitament (gud hvor jeg dog hader det ord!).

Men de kan for min skyld indkalde en gang om ugen... bare sagen skrider frem som AFTALT, og efter MIN pibe! ...

Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Razmo...

Jeg synes, du skal kontakte VISO, for nu kan din kommune vist ikke længere klare det.

Prøv at læse her.

http://www.spesoc.dk/wm146696

Tjaa... det lader jo til at Næstved ik kan finde ud af det, så måske ...

Jeg kunne jo også bare forestille mig, at borgmesteren og beskæftigelsesministeriet med Hjort i førertrøjen har besluttet, at nu skal den sag bare lukkes, og tildeles pension uden videre sagsbehandling af nogen art!

Men jeg tror jo også på julemanden så deeeet......

Sidst redigeret af Stezu; 26-10-2008 kl. 19:23. Årsag: 2 indlæg slået sammen - huske at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
  Besvar med citat
Gammel 29-10-2008, 15:51   #17
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Yep... så fik jeg svar fra sagsbehandleren. Det VAR bare et standard opfølgningsmøde... dem "jeg jo godt vidste skulle holdes hver 3 måned" skrev hun ... og til spørgsmålet om, HVAD mødeet skulle handle om var svaret "I dit tilfælde kunne det jo være sygeopfølgningsplanen.".... ja... "kunne" skrev hun, så fik ikke noget svar på det.... har skrevet igen og bedt om klar besked.... simpelthen utroligt, at man skal bruge så megen energi på at få blot et simpelt svar på hvad mødet kommer til at handle om.

Var dog så flabet, at kommentere, at det vidst var et "refusionsmøde" jeg skulle til... så må hun blive fornærmet eller lade være, jeg kunne ikke være mere ligeglad
  Besvar med citat
Gammel 29-10-2008, 18:10   #18
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Sygeopfølgningsplan?

Er du da blevet sygemeldt for nylig?

Var det ikke for 20 år siden?

Den refusion har kommunen vist mistet for mange år siden.

Det kunne jo også være, at sagsbehandleren ikke vil risikere at blive arbejdsløs og sørger for at have store papirdynger på bordet... "refusionsdynger". Sagsbehandlere tør vel ikke selv blive arbejdsløse, når de ved, hvordan "opfølgningerne" foregår.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension