K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2010, 09:46   #1
DeeDee
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
DeeDee er ny på vejen
Arbejdsprøvning - timeantal

Jeg skal starte arbejdsprøvning i denne uge. Det er skønt, det har jeg set frem til for at kunne blive afklaret til pension eller flex.

Jeg har voldsomme kroniske rygsmerter, som der ikke er mere at gøre ved lægeligt. Jeg ved ikke hvor meget jeg kan klare, men jeg forventer ikke at kunne ret meget. Nogle dage måske 1 time, nogle dage intet. Jeg skal starte på 15 timer pr. uge, men sagsbehandleren sagde at hun forventede 20, 25 eller måske 30 timer. Det virker helt urealistisk på mig.
Jeg vil i såfald være totalt smadret resten af dagen eller flere dage derefter.

Er det ikke rigmeligt at der er lidt kræfter tilbage efter arbejdet til at være til. Der er jo også madlavning og andet der skal ordnes hjemme.

Jeg kan se at der er nogle herinde der er visiteret til flexjob på mindre end 12 timer om ugen.

- Er der nogen regler for hvor få timer kommunen kan visitere til flex?
- Er der nogen ændring på vej ifht. de nye regler der er på trapperne?
DeeDee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 09:54   #2
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Jeg startede ud med 4 timer daglig (officielt) - jeg nåede dog aldrig op i nærheden af det timetal. Vi havde møde hver 14. dag, og der blev timerne løbende sat ned og ændret for at afprøve det hele. Og de forsøgte aldrig at presse mig op i timer - kun at der skulle afprøves forskellige ting.
Men der var ingen problemer i, at jeg hver dag gik hjem før tid.

Jeg endte på max. 1-1½ time x 4 dage om ugen. Og jeg var der bare dvs. ingen nævneværdig effektiv tid.

Mine vejledere sagde hele tiden, at de kørte efter min. 12 timer, hvis der skulle snakkes flex. Men der er ingen regler om det, nogle er tilkendt flex på færre timer end det. Så det er noget den enkelte kommune selv bestemmer.

Sidst redigeret af Gizmo; 14-12-2010 kl. 09:56.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 09:57   #3
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære DeeDee

Velkommen til k10

Der er desværre ingen regler for hvor få timer kommunen kan visitere til fleksjob.

Jo, der skal være kræfter til at have et liv efter "arbejde".

Du skal sørge for at føre dagbog og smerteskema under afprøvningen.

Her på forsiden af k10 kan du finde forslag til det under Nyttige Links.

Læs også Arbejdsevnemetodebogen : http://www.arbejdsevnemetode.dk/sags...bog%281%29.pdf

Vær især opmærksom på kapitel 7.2 side 87 - 88
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 09:59   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Der er vist ingen nedre granse for flex,men det er jo ikke til at få job med kun få timer da arbejdtskiver skal betale mindst 12 timer.

Men du skal i afprøvning,og så vil tiden jo vise hvad du kan magte,hvad sagsbehandleren forventer,skal du ikke lade dig prasse af.
Dog vil jeg sige at,du naturligvis skal gøre hvad du kan,og med de rigtige hendsyn kan du måske mere end du regner med.

Der står vist ingen stædre at man har ret til at have overskud til et liv ved siden af,men man skulle jo kunne komme oven på et endnu en dag dagen efter,og det krever jo at ens hjemme front ogå fungerer.

Håber du finder et got sted at blive afprøvet på.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 09:59   #5
DeeDee
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
DeeDee er ny på vejen
Ok tak. Det gør mig lidt mere rolig. For med mange kroniske smerter, er det næsten overskueligt for mig, at tænke på at skulle koncentrere sig om at arbejde ret meget, om noget overhovedet, samtidig.
DeeDee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 10:00   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du kan ikke bruge timetal til ret meget
godt du har fået det ned på 15 timer til at starte med
din sagsbehandler så sikkert helst 37 timer, det kan du være ligeglad med
det er dit heldbred
startede selv på 15 timer og endte på 5 om ugen
det vigtige i en arbejdsprøvning er at man prøver alt det man i en periode
så man viser hvad man kan
netop så man få en konklusion hvor der står man har prøvet alt man kunne
husk og skriv en dagbog så man kan finde ud hvor meget det påvirker en
uden for arbejdstid
held og lykke med din arbejdsprøvning

Sidst redigeret af MTVRV1; 14-12-2010 kl. 10:03.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 10:11   #7
simba
Elsker at være her på K10
 
simbas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2010
Lokation: århus
Alder: 57
Indlæg: 81
Styrke: 15
simba er ny på vejen
Hej DeeDee.
Du skal selvfølgelig ikke være der længere end du kan klare, og kan du kun klare en time en dag, så er det det.

Det er vigtigt, at du siger hvordan du har det og at du siger fra når du kan mærke, at det er ved at være nok.

Selvfølgelig, skal du ikke være total smadret, når du går fra arbejdsprøvningen.

Som du selv siger,har man også har et liv, der skal fungere, når man kommer hjem, så du skal nok bruge noget tid på, at finde ud af hvor meget du kan holde til, uden at komme helt ud i tovene og hænge, for det er jo ikke det der er meningen.

Det kan godt være, at sagsbehandleren forventer, at du kan klare 20,25 eller 30 timer, men det er kun dig der kan mærke, hvor meget du kan klare. Lyt til din krops signaler og sig fra i tide.

Jeg ved egentlig ikke om der er nogen regler for, hvor få timer man kan klare, for at kommunen kan visitere til fleks.

Jeg kunne på en uge kun klare 10 timer incl. pauser og det var ikke nok til, at de kunne visitere mig til fleksjob.(Jeg har slitage i ryggen og fibromyalgi)
Om der er ændringer på vej, ved jeg ikke, måske er der andre der kan svare på det.
Held og lykke med arbejdsprøvningen
Simba.
__________________
Førtidspensionist pr 1/6-2010
simba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 10:18   #8
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
De sagsbehandlere elsker at hyle folk ud af det inden de er kommet igen, og nogle truer ligefrem med timeantal og stop af penge på den ene eller den anden måde.
Du skal mærke på dig selv hvornår du ikke kan mere og respekterer dig selv, du skal vise din hverdag, og ikke lade dig "true" af sagsbehandler.
Du skal have et liv ved siden af, og det er ikke liggende på sofaen, fordi du har gjort som sagsbehandler vil have.
Jeg er selv i at afklaringsforløb hvor sagsbehandler ville have jeg skulle starte på 4 timer dagligt, til trods for at jeg er fleksvisiteret til max 3 timer om dagen, jeg har så max været der 1½ time, dog ikke aktiv i 1½ time.

Så held og lykke, og pas på dig selv
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 10:25   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Når dine og sagsbehandlerens forventninger er så langt fra hinanden ,er det også en god ide at du holder kontakt til din læge.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 12:05   #10
DeeDee
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
DeeDee er ny på vejen
Tak skal I have for svarene. Jeg holder tæt kontakt til min læge, som ved hvordan det står til.

Problemet for andre er, at man ikke altid kan se på mig, hvor slemt jeg i virkeligheden har det.
Jeg nægter at ligne noget katten har slæbt ind, og for selv at kunne udholde tilværelsen, og beholde en rest af selvrespekt, hjælper det mig prøve at se ordentlig ud, og endda vove med lidt læbestift.

Jeg er mere bange for at blive visiteret til et flexjob på under 12 timer, hvis det viser sig, at det er så lidt jeg kan klare, for jeg ved det er nærmest umuligt at finde sådan et flexjob.
DeeDee er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Timeantal på RevaCenter Dancer Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 02-02-2013 19:54
Timeantal i Flexjob solskin Spørgsmål ang fleksjob 8 01-04-2010 13:41
Timeantal? Malene2450 Spørgsmål ang fleksjob 4 28-03-2008 09:22
fleksjob - timeantal beani Alt det andet 12 10-02-2008 01:45
Ankestyrelse om timeantal zuza Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 0 24-01-2008 03:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension