K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2010, 23:52   #11
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Odense, jeg bed ikke om du har sendt det, men, hvis jeg må være så fri, gad jeg ikke læse det sidste, og det gad jeg ikke fordi du ikke laver andet end at gentage dig selv.

Jeg ved godt du er vred (det ville jeg S.. også være) men fx hele 7 gange har du skrevet at du har gjort opmærksom på din mands varierende løn, og hele 5 gange, på forskellig måde beskriver du at du er kommet med løsningsforslag, det altså lige i overkanten.

Måske det var en ide lige at kigge det i gennem igen, når du er faldet lidt ned igen, og få fjernet noget af alt det gentagelse, for det behøver ikke være der, for at dit budskab kommer frem.


sushjer 1

Dvs er du på FP gælder det hurtigst muligt om at få det meddelt din kommune at du er samlevende og ikke enig, for opdager de at du er samlevende, men har fået som enlig, risikere du ikke kun at skulle betale RIGTIG rigtig mange penge tilbage, men også en bøde oven i, med andre ord du bonges som social bedrager...

Så se hellere af at få rettet tingene, også selv om at du får fleks eller andet, der ikke er samleve regulerende, for hvis du kommer på FP en dag (eller andre indtekter bliver samlevende reguleret via ny lov) så du fri for at huske på at du skal rette dine oplysninger og der ved fri for at risikere tilbagebetalings pligt, for det ski en trals en at få
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2010, 00:25   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja og så kan de ikke forstå at så mange mennesker vælger at leve hver for sig (og det er så dyre for det offentlige ) en ting er at det skal modregnes en anden ting er at det skal være så skide besværligt .. det er surt at sidde med en kæmpe regning fordi de på kommunen er inkompetente ...
  Besvar med citat
Gammel 24-10-2010, 09:28   #13
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Min pension er reelt blevet sat ned, på trods af at min mand ikke har nogen indtægt siden maj i år. De modreger stadig den indkomst han havde, men som han ikke har mere. På trods af flere henvendelser.

SF har erklæret at de ønsker at bruge 600 millioner på at fjerne den gensidige forsørgelsespligt for de ca. 40.000 førtidspensionister der er ramt af denne regel. At det drejer sig om førtidspensionister og ikke kontanthjælpsmodtagere, er fordi de ser førtidspension som en lønkompensation for de mennesker der ikke kan stille deres arbejdskraft til rådighed for arbejdsmarkedet.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 24-10-2010 kl. 09:31.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2010, 14:24   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser

SF har erklæret at de ønsker at bruge 600 millioner på at fjerne den gensidige forsørgelsespligt for de ca. 40.000 førtidspensionister der er ramt af denne regel.
Mange af de penge vil sikkert blive sparet på boligydelse, da det med stor sandsynlighed vil få mange til at flytte sammen.

Og tænk på alle de ledige boliger det vil give.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 00:02   #15
Odense66
Elsker at være her på K10
 
Odense66s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 81
Styrke: 15
Odense66 er ny på vejen
hvis man får udbetalt det mindst mulige FP pga ægtefældes indtægt - dvs ca 9000 kr pr måned før skat...så kan der da ikke blive tale om tilbagebetalingspligt ?
Odense66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 08:41   #16
simba
Elsker at være her på K10
 
simbas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2010
Lokation: århus
Alder: 57
Indlæg: 81
Styrke: 15
simba er ny på vejen
Hej Odenseaneren.
Her er et link til pensionsguiden, hvor man kan beregne, hvad man kan få i førtidspension.


https://pensionsguiden.borgerservice.dk/

Simba
__________________
Førtidspensionist pr 1/6-2010
simba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 20:48   #17
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej Ragdoll.

Lige en sidebemærkning.

Så vidt jeg husker, kan du kun få reguleret din pension ½ år tilbage, når det er i dit favør. Vi skriver snart november - altså ½ år efter maj.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 21:00   #18
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Odense, jeg bed ikke om du har sendt det, men, hvis jeg må være så fri, gad jeg ikke læse det sidste, og det gad jeg ikke fordi du ikke laver andet end at gentage dig selv.

Jeg ved godt du er vred (det ville jeg S.. også være) men fx hele 7 gange har du skrevet at du har gjort opmærksom på din mands varierende løn, og hele 5 gange, på forskellig måde beskriver du at du er kommet med løsningsforslag, det altså lige i overkanten.

Måske det var en ide lige at kigge det i gennem igen, når du er faldet lidt ned igen, og få fjernet noget af alt det gentagelse, for det behøver ikke være der, for at dit budskab kommer frem.


sushjer 1

Dvs er du på FP gælder det hurtigst muligt om at få det meddelt din kommune at du er samlevende og ikke enig, for opdager de at du er samlevende, men har fået som enlig, risikere du ikke kun at skulle betale RIGTIG rigtig mange penge tilbage, men også en bøde oven i, med andre ord du bonges som social bedrager...

Så se hellere af at få rettet tingene, også selv om at du får fleks eller andet, der ikke er samleve regulerende, for hvis du kommer på FP en dag (eller andre indtekter bliver samlevende reguleret via ny lov) så du fri for at huske på at du skal rette dine oplysninger og der ved fri for at risikere tilbagebetalings pligt, for det ski en trals en at få


Nu er jeg så ikke på Førtidspension, men i flexjob, og det er nok aldrig sansynligt at jeg kommer på FP. da min skade kan holdes nede ved at tage hensyn til mig selv.

Kummunen ved godt vi bor sammen, så der er ikke noget at komme efter.
Når jeg har søgt tilskud på kommunen, skal jeg altid have dokumentation med for os begge to og så deler de det i 2 dele, 1 til Mogens og en til mig.

Så det er jeg ikke nervøs for.

Sidst redigeret af sushjer 1; 25-10-2010 kl. 21:02. Årsag: tilføjelse
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 13:39   #19
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Er netop blevet ringet op fra kommunen, at de bortfalder kravet for 2010 men ikke 2009.

Grunden er, at 2010 skal beregnes efter årsopgørelse fra 2008 og ikke som nu på baggrund af forventninger.

Tror det nærmer sig 8. gang på 2 år jeg er blevet reguleret, og jeg står fuldstændig af.

tidligere bogholder og nu åbenbart totalt talblind
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2010, 23:04   #20
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Fået ny afgørelse fra kommunen.

Kravet bortfalder totalt

Godt jeg ankede

Men jøsme da - gik den så gik den eller????
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53
At tilbagebetale sulån - evt. eftergivelse Whattodo Alt det andet 3 02-06-2009 17:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension