K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2013, 19:58   #11
JesperJensen
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2013
Lokation: Næstved
Indlæg: 13
Styrke: 12
JesperJensen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af joka Se meddelelser
4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

kan man ikke bruge punkt 4 ?

Man får jo ikke ftp eller flex på diagnosen. Men på erhvervsevnen, og den er jo ikke helt afklaret.

Held og lykke Jesper, kan godt følge at det fylder meget i øjeblikket.




Håber jeg da, men hvorfor helv.. er jeg så ikke sat ind under denne?.
Skal man virkelig kende alle regler og kæmpe med næb og klør hele tiden?.
Hvad siger de kloge, er punkt 4 godt nok argument i min sag?


punkt 7 er en man kan bruge næste gang? hvis de 26 uger udløber

Sidst redigeret af JesperJensen; 19-02-2013 kl. 20:06.
JesperJensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2013, 19:59   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Manglende diagnose...

Kære Jesper

Velkommen til. Bliv her på din tråd fremover.

http://www.dukh.dk/hjelp-til-selvhje...42012.pdf/view

http://www.dukh.dk/hjelp-til-selvhje...ytnr142012.pdf

"Serviceloven taler om nedsat funktionsevne, ikke diagnoser
Serviceloven tager udgangspunkt i begrebet nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, ikke diagnoser."

http://www.k10.dk/showthread.php?t=12230

Tag det roligt du er havnet det rigtige sted.

Ja, du er havnet i en verden som kræver at du kender lidt til lovgivningen og nogle få regler.

En er, at aldrig tale sammen med kommunen, men alt foregår på skrift.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 19-02-2013 kl. 20:05.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-02-2013, 20:11   #13
JesperJensen
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2013
Lokation: Næstved
Indlæg: 13
Styrke: 12
JesperJensen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Jesper

Velkommen til. Bliv her på din tråd fremover.

http://www.dukh.dk/hjelp-til-selvhje...42012.pdf/view

http://www.dukh.dk/hjelp-til-selvhje...ytnr142012.pdf

"Serviceloven taler om nedsat funktionsevne, ikke diagnoser
Serviceloven tager udgangspunkt i begrebet nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, ikke diagnoser."

http://www.k10.dk/showthread.php?t=12230

Tag det roligt du er havnet det rigtige sted.

Ja, du er havnet i en verden som kræver at du kender lidt til lovgivningen og nogle få regler.

En er, at aldrig tale sammen med kommunen, men alt foregår på skrift.

Hilsen Peter
Nøøj Det gav ny viden Peter, det vil jeg læse lidt op på! Tak
JesperJensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2013, 20:28   #14
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Klagemuligheder

Kære Jesper.

Skal du kende til. En ankefrist er 4 uger = 28 dage på minuttet

http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

Så følger du Curls råd om at søge aktindsigt i alt, læger,speciallæger, hospitaler og det offentlige.

Laver en mappe, hvor du holder pinlig orden i hvad du modtager, herunder konvolutter med datostempel.

Om få uger er du meget klogere. Tag det roligt.

Prøv at løfte lidt af sløret om hvad du fejler, smerter, ryg, skade etc og evt hvor du lever, øst vest ca.

Du nævner en forlovede, som betyder du ikke er gift?

Hilsen Peter

Nedestående nævnes fordi at i januar 2013 træder mange nye love i kraft, som ingen endnu har det fulde overblik over.

ps

http://www.ams.dk/Viden/Indsatser/Rehab.aspx

"Fra 1. januar 2013 skal kommunernes tværfaglige rehabiliteringsteam behandle sager om ressourceforløb, fleksjob og førtidspension. Det skal sikre, at alle relevante kompetencer står sammen om at anlægge et helhedsorienteret perspektiv på borgere, der er i risiko for at komme på førtidspension."

Se også undermenuer i højre side af siden

Manglende diagnose ny lov:

http://www.ams.dk/Publications/2012/.../Pixipjece.pdf

"Lovgivningen om den nye samarbejds- model mellem kommuner og de kliniske funktioner i regionen træder først i kraft pr. 1. juli 2013 – et halvt år senere end resten af reformen" som du skulle læse igennem og drøfte med din læge pga den manglende diagnose.

Sidst redigeret af phhmw; 19-02-2013 kl. 22:37.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-02-2013, 22:36   #15
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
En anden ting er at når du anker afgørelsen om stop af sygedagpenge må du endelig ikke hænge dig i styk "et bestemt" men anke ud fra § 27 styk 1-7

Der med kan du sagtens nævne specifikke stykker du mener du kan gå ind under, men udeluk ved den søde grød ikke de andre muligheder.

Grunden er at hvis du i anken er for specifik på fx § 27 stk 4, så er BAN (beskæftigelselsankenævnet) IKKE!! forpligtet til at se på om du evt høre under en af de andre muligheder, så beder du dem om kun at tage stilling til stk 4, og ikke fx 1.

Der vil være sur mås hvis man nu passer bedre på en anden mulighed end den man nævner, og BAN så vælger at de ikke vil se på de andre muligheder fordi borgeren selv åbner for at de kan tillade sig kun at se på en mulighed (og der ved muligvis spare kommunen/systemet for penge)

Så husk gerne mindst 2 gange at skrive § 27 styk 1 til (som minimum) 4

Noget andet er så at netop det at man er for syg (eller rettere syg for længe) er en ganske normal ting, det er den langt de fleste ryger over på KHJ via... heey nu har du været syg i 52 uger, så inden bliver du rask pr omgående eller også må du sammen med de tusinde vis af andre affinde dig med at skulle leve af en KHJ-ydelse, til du gider blive rask, eller til vi syntes du skal have lov at havne på en hylde.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2013, 22:40   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tja, jeg vil også mene punkt 4 kunne være løsningen...

HUSK, HVIS du står og ikke kan forlænges, så kan du søge førtidspension §17 på det foreliggende grundlag, så må de ikke stoppe dine sygedagpenge før end du har en afgørelse (max 3 mdrs forlængelse) - får du afslag på førtidspension stopper sygedagpengene naturligvis pr omgående, og tilbage står kontanthjælp.....

Lidt som at pisse i buksen - men det kan give dig et pusterum økonomisk, mens du lige får tænkt dig om.

Med et afslag på førtidspension, SKAL der stå hvad de SÅ mener du kan, hvilket jo også er en interessant vinkel at få med..

Det skal nok gå det hele.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2013, 23:13   #17
JesperJensen
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2013
Lokation: Næstved
Indlæg: 13
Styrke: 12
JesperJensen er ny på vejen
Det er simpelhen den største hjælp i giver mig her!.
Faldt tilfældigt over sitet i dag da jeg akut måtte google om der var lignende sager derude.
TAKKER med alderstørste TAK.

Vedr. forhold så jeg ikke gift men har samme kæreste gennem nu 16 (snart 17år)
Vedr. bopæl så det 4700 Næstved.
Symtomer:
Svimmel 24/7.
Svimmelhed går over i søsyge v. aktivitet. (virkelig ubehageligt).
Smerter i alle led, muskler i kroppen.
Hjertebanken m. smerter i brystet.
Konstant nedsat energi.
V. aktivitet mister jeg farve på hænder/fødder (hvide),presser jeg mig og når punktet lige inden jeg besvimer så bliver mine hænder/fødder BLÅ!. (som en smølf).
Besvimer v. fysisk aktivitet.
Hukommelse besvær, viser sig i at jeg vrøvler, svær ved at finde ord til tider.
Der er dage at kæresten gennem 16år ikke kan forstå et ord jeg siger. (skræmmende), dagen efter er jeg klar frisk som en havørn.
Jeg har uro i kroppen, som om jeg er en vibrator (føles som rysten men ikke fysisk rysten).
Mister varmen (hvoraf smerter i led), sidder/sover med lange bukser/undertrøjer/uldsokker sommer/vinter og fryser stadig.
Går i bad 2-3gange i døgnet, mit eneste frirum for smerter.
Vamt vand driver 20-40min over mig før jeg for indre ro og kan komme i tøjet og op og igang.
Samme tur inden jeg skal sove for at få uroen ud af kroppen.
1-2gange midt på dagen for at få smerterne på afstand.

Kan spise smertestillende som slik, så prøver at holde mig fra dem da de ikke virker afligevel.
Det er "nogle" af min symtomer(ikke alle) men i grove træk dem jeg kæmper med i hverdagen.
Jeg har før sygedom været Vagtfunktionær, fysisk aktiv med gennemsnit 32000skridt pr vagt og kørte 14timers vagter!. træning ect.
Første sygedomsforløb i mit liv.

Tak for info som i har kommet med i dag, vil i den grad bide fra mig i denne her sag. TAK det er virkelig overvældende den medfølelse i viser!. TAK.
Opdatering følger. Det er ikke det sidste i høre fra mig.

Sidst redigeret af JesperJensen; 19-02-2013 kl. 23:30.
JesperJensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 00:34   #18
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Stakkels dig du skal døje sådan. Nu er jeg ikke læge...men kan genkende mange af de kognitive symptomer fra bla angst/stress (som virkeligt begge kan udtrykke sig grumt fysisk - jeg har selv præsteret at besvime af angst uden at jeg vidste det angst jeg havde...jeg troede jeg var fysisk syg). Jeg tror dog at noget kunne tyde på at du har en fysisk sygdom også...har du prøvet at læse lidt om Raynauds fænomen ?

Er dit vitaminniveau tjekket - B og D vitamin ? B vitaminmangel kan give en fornemmelse af at gå på puder + giver kognitive forstyrrelser. D vitamin mangel, giver muskelsmerter, udpræget træthed.

du er hårdt ramt.
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009

Sidst redigeret af bumblebee; 20-02-2013 kl. 00:39.
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 00:39   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@bumblebee....det var også min første tanke at man måske kunne kigge på Raynaud syndrom http://en.wikipedia.org/wiki/Raynaud's_phenomenon

Så det bør du måske tjekke @JesperJensen og se om der er noget der passer på dig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 00:40   #20
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Fibromyalgi? med følgesygdom

Citat:
Oprindeligt indsendt af JesperJensen Se meddelelser
Det er simpelhen den største hjælp i giver mig her!.
Faldt tilfældigt over sitet i dag da jeg akut måtte google om der var lignende sager derude.
TAKKER med alderstørste TAK.

Vedr. forhold så jeg ikke gift men har samme kæreste gennem nu 16 (snart 17år)
Vedr. bopæl så det 4700 Næstved.
Symtomer:
Svimmel 24/7.
Svimmelhed går over i søsyge v. aktivitet. (virkelig ubehageligt).
Smerter i alle led, muskler i kroppen.
Hjertebanken m. smerter i brystet.
Konstant nedsat energi.
V. aktivitet mister jeg farve på hænder/fødder (hvide),presser jeg mig og når punktet lige inden jeg besvimer så bliver mine hænder/fødder BLÅ!. (som en smølf).
Besvimer v. fysisk aktivitet.
Hukommelse besvær, viser sig i at jeg vrøvler, svær ved at finde ord til tider.
Der er dage at kæresten gennem 16år ikke kan forstå et ord jeg siger. (skræmmende), dagen efter er jeg klar frisk som en havørn.
Jeg har uro i kroppen, som om jeg er en vibrator (føles som rysten men ikke fysisk rysten).
Mister varmen (hvoraf smerter i led), sidder/sover med lange bukser/undertrøjer/uldsokker sommer/vinter og fryser stadig.
Går i bad 2-3gange i døgnet, mit eneste frirum for smerter.
Vamt vand driver 20-40min over mig før jeg for indre ro og kan komme i tøjet og op og igang.
Samme tur inden jeg skal sove for at få uroen ud af kroppen.
1-2gange midt på dagen for at få smerterne på afstand.

Kan spise smertestillende som slik, så prøver at holde mig fra dem da de ikke virker afligevel.
Det er "nogle" af min symtomer(ikke alle) men i grove træk dem jeg kæmper med i hverdagen.
Jeg har før sygedom været Vagtfunktionær, fysisk aktiv med gennemsnit 32000skridt pr vagt og kørte 14timers vagter!. træning ect.
Første sygedomsforløb i mit liv.

Tak for info som i har kommet med i dag, vil i den grad bide fra mig i denne her sag. TAK det er virkelig overvældende den medfølelse i viser!. TAK.
Opdatering følger. Det er ikke det sidste i høre fra mig.
Altså du lyder faktisk lidt som mig... frbromyalgi rammer mest kvinder men få mænd har den også, og man kan få ret mange følge sygdomme og hvis de kommer samtidig med din fibromyalgi ja så vil din læge have svært ved at følge med og se hoved og hale på dig... Feks det med hænderne der bliver mærkelige og skifter fra rød til hvid anstrenger jeg mig bliver mine fødder en flot lilla/blå farve, hjertebanken, piller der absolut ikke virker (dog virker panodil pludselig på mig) kun varmt vand der virker, fryse uden nogen grund osv osv..Og hukommelses problemer så man tror man er halv senil... prøv at glo på fibromyalgi og kig på nogle af følgesygdommene kunne jo være det kunne være det... Et af tingene ved fibromyalgi er bla at alle dine blodprøver er i tip top, fik selv taget over 16 forskellige prøver som viste absolut intet ..
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad ville i gøre? Sabrina K Spørgsmål ang fleksjob 14 11-08-2010 23:32
Hvad ville I gøre? hla72 Accept fra vores omgivelser 29 07-04-2010 10:15
Hvad kræves der på arbejdesmarked som det offlige ikke ville se! UllaCliffShads Dit og Dat 2 26-05-2009 19:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension