K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2009, 00:03   #1
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Antal timer

Nu skriver jeg igen, da jeg har været oppe hos min sagsbehandler og snakket job. Jeg er flekset til 12 timer, men han bliver ved med at sige et andet antal timer end jeg har fået bevilget, denne gang nævnte han 12-14 timer, fordi han mener det bliver svært med så få timer.
Jeg blev rådet herinde fra, at jeg skulle skrive at det ikke matchede min profil, så det har jeg sagt.
Rose
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2009, 02:27   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du skal netop ikke sige, men skrive.

Skriv noget i retningen af at du forventer at de tager hensyn til dine skånebehov i en hver henseene, og at du stiller dig meget uforstående over for at din sagsbehandler bliver ved med nævne flere timer end du er fleks visiteret til, da du går ud fra at det ikke er meningen at du skal tage flere timer end du kan holde til. Skriv evt noget med at du ønsker at kunne holde mange år på arbejdsmarkedet endnu, og derfor ikke er interesseret i at arbejde flere timer end du kan, at du for en hver pris ikke vil forsøge at ødelægge din krop så du i stedet skal på en FP, skriv evt nøjagtigt (hvis du kan) hvad det vil gøre hvis du skal tage flere timer end du kan... noget i den dur (sammensæt selv til egne ord)

Men når det så er sagt skal det også siges at der jo er forskel på jobs, det giver sig selv at en flekser ikke kan tage helt så mange timer som fx mekanikker, men ville kunne tage lidt mere som alt mulig dimmmer på et kontor.

Som jeg forstår det, kan man sagtens blive visiteret til fleks på fx 12 timer, men få tilbudt et job på 15, hovedsagen er at skånehensynene er som de skal være. Dog sys jeg det lyder totalt sindsygt at din sagsbehandler siger 24 timer, når du er visiteret til 12, ikke fordi der er forskel på hvad folk fejler (og på jobs) men for en der er syg er der godt nok langt fra 12 til 24 timer, ligegyldigt hvad job der er tale om.

Grunden til at du skal skrive det og ikke nøjes med at sige det, er at du ikke kan klage over en påstand mod påstand, du kan ikke bevise noget, det kan du hvis du skriver det, det kan godt være at du ikke kan bruge det lige NU! men kommer der kludder i din sag (gør sagsbehandler fx alvor af at sende dig ud i fx 20 timer) kan du bevise at du faktisk har protesteret, og at du faktisk har fortalt at du menet at det er MEGET urealistisk, lige så kan du bruge det i forbindelse med en evt klage over din sagsbehandler (hvis du får brug for at klage over denne altså) du kan bedre bevise at sagsbehandler ikke har villet tage de hensyn din(e) sygdom(e) kræver... fordelen ved det er at jo mere du har, jo større chance er der for at du vil/kan få en ny sagsbehandler, og at den nye vil behandle dig bedre end den sagsbehandler du klager over.... det at du for fx 6 måneder siden skrev at det og det ikke er ok, og at du så skriver det ind i en klage på ny, samt henviser til at du allerede en gang har skrevet at lige det var fy, gør at du virker mere troværdig, også selv om at det du klager over er svært at bevise.

Derfor er det forbandet vigtigt at få så meget som muligt sendt af sted på skrift, lige så modtage så meget som muligt på skrift... det er en død irriterende (men god) vane at sige: "det forventer jeg at få på skrift, med der tilhørende § der siger sådan" Evt fortsætte med at: "hvis jeg ikke får det, regner jeg med at det ikke har nogen betydning for min sag, og at alt vil forløbe som hid til"

Nok har de notatpligt, men for det første er det fysisk umuligt for dem at gengive samtaler 100% der til er vi mennesker nu en gang sådan indrettet at vi ikke husker det vi ikke vil huske, det gælder også sagsbehandlere, oven i er de (ofte) presset oppe fra, og det betyder at de lidt (meget) nemt forfalder til at notere det de gerne vil at de hørte, i stedet for det der rent faktisk blev sagt/skete.
Derfor er det også en rigtig god ide at:
Har du været til en samtale, lige at skrive at i smantalen den xxx talte vi om bla bla bla, til bla bla vil jeg gerne vide bla (spørgsmål)??? (det gør ikke nogen forskel om du reelt har brug for at stille et spørgsmål) på den måde har du selv været med til at dokumentere hvad der er foregået til det møde, og kan til en hver tid, henvise til at det og det foregik, selv om at sagsbehandler har skrevet noget andet i notaterne.... igen dokumentation, jo mere jo bedre.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2009, 11:39   #3
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Antal timer

Tusind tak LUM for at du tog dig tid til det lange brev. Jeg vil fremover gøre som du siger i brev. Det er godt nok kun 14 timer han nævnte denne gang, men hvad bliver det næste (jeg er flekset til 12)
Lige nu har jeg efter en cykeltur så ondt i den fejlopererede hofte og min akillessene er sprunget op igen, derfor kan jeg kun i øjeblikket overskue de 12 timer, jeg er flekset til. Jeg har fået 8 blokader på den akillessene, akupunktur, massage op og ned at trapper ovs., men intet har hjulpet! det kører på 3 år nu. Smerterne i hoften bliver bare værre og værre.
Jeg kører en sag imod patientklagenævnet som jeg har fået fri proces til af procesbevillingsnævnet, omkring min fejlopererede hofte.
Den nye processkrift er afleveret til retten, er det lige spændende. Det er en civil retssag, jeg ville ikke finde mig den behandling jeg har fået.
Tak for alle gode råd herinde.
Rose
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2009, 14:17   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg kom lige til at tænke på: til dine møder har du så en besidder med dig? Hvis ikke så få det, vedkommende behøver ikke være § klog, (om end det klart er en fordel) det er mere det at vedkommende kan bevidne hvad der er foregået, det stiller dig stærkere.
Har du en fagforening (ell) du kan få med ind over din sag?

Og så kan du altid kontakte din foreninger som sr-bistand, DUKH, evt foreninger der vedrøre det du fejler (ofte har de mere eller mindre gratis vejledning)

Samtidig skal du huske at du må optage alle samtaler du selv deltager i, du kan ikke straffes for det, lige så behøver du ikke fortælle at du optager, hvis du ikke har lyst til det.

Og naturligvis så vit du kan følge de råd du får af de garvede, her inde... det er meget nemt at sige at man skal det det og det, men i praksis er det ikke altid lige nemt.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2009, 15:08   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg vil lige tilknytte en bemærkning ....

Det er ikke altid så klogt bare at afvise et forslag om 12-14 timer jeg ville protestere voldsomt hvis det var 15-20 timer feks ,...

Men det kan ses som væring ved jobbet , jeg har heller ikke selv så mange timer i visitering som de plejer at sige jeg skal i job i , hvis det er alt for mange timer så aflevere jeg lige et udpluk printet fra min ressourceprofil hvor min arbevne står og spørger ind til om de har sparet lidt tid ved at "glemme" at læse om skånehensyn og sygdom , men er det måske to timer over ja så siger jeg at det må jo komme an på en prøve ...

Netop fordi som LUM skriver der er forskel på jobbene man kan tilbydes ... da jeg var visiteret til 15-20 timer ville de have mig i en aldi med et rigtig knokle arbejde , og vi vidste godt alle sammen at rigtig mange af mine skånehensyn ikke kunne overholdes der , jeg var der i tre uger kom op på 7 timer om ugen og ikke en fortrak en mine og jeg kommer så ikke i forretning igen ...

Men da jeg startede på kontor kunne jeg klare 20 timer , ergo kæmpe forskel på hvad det er man laver ...

Det er også derfor man ikke altid skal være så negativ overfor de praktikker man er i inden fleksjobbet bliver etableret , for det er også vores chance for at sige fra og sige at den går altså ikke .....
  Besvar med citat
Gammel 07-03-2009, 20:48   #6
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Antal timer

Tak til Hejdien
2 timer er ikke så meget mere, men jeg har ikke forstået hvorfor han hele tiden lægger timer på. Så mit spørgsmål til jer herinde var, hvis jeg står i den situation at han har et job 4 -5 timer mere, så er jeg forberedt på hvad jeg skal gøre.
KH:Rose
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2009, 21:45   #7
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
ja så siger jeg at det må jo komme an på en prøve ...
Det er også den fremgangsmåde jeg altid har brugt.
Hvis jeg, før jeg blev flex-visiteret, blev sendt i aktivering el.l. og jeg mente at det var dødsdømt på forhånd, så sagde jeg som det var, at jeg kunne være i tvivl om om jeg kunne klare det, men at jeg da meget gerne ville give det et forsøg. Og HVIS det så blev for meget, så sagde jeg fra og gik hjem.
Og nu, hvor jeg står for at skal i virksomhedspraktik, vil jeg da gøre det samme. Jeg vil gå på med krum hals så godt jeg nu magter det, og så sige fra når jeg ikke kan mere.
rose, hvis han bliver ved at lægge timer på, og ikke vil høre på dine indvendinger, så stop med indvendingerne, og tag positivt imod det han vil sende dig ud i, når/hvis du så ikke kan klare det, så sig fra og gå hjem.
Hvis du bliver ved med at komme med indvendinger, som ham ikke vil høre på, så risikerer du bare (tror jeg) at han kalder dig usamarbejdsvillig, og mener at du opgiver på forhånd.
Jeg kan ikke helt huske hvem der, herinde, engang skrev noget om, at når kommunen siger "hop", så spørger man "hvor højt".
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 00:52   #8
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Antal timer

Hej Trold
Tak også til dig. Jeg er ved at få et overblik nu, hvad man kan og bør gøre. Jeg vil helt klart være posetiv, det er min natur, he
KH:Rose
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 13:31   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
rose ja en positiv attitude kommer man altid længest med

Men når det er sagt så kan der være noget i det Trold siger men helt enig med Trold er jeg nu ikke...

Jeg har godt prøvet det med at kommunen sagde hop men hvor det var mig meget magt påliggende ikke at spørge hvor højt , der skal være fornuft i det ..

Lige et par af mine skånehensyn dengang .. arbejde 15-20 timer ikke tunge løft mulighed for hville hver time (gerne en seng til rådighed) tæt på hjemmtet maks 2 km eller en lige bus/tog linje ...

Så kom jobkonsulenten med et job ..

Det var rengøring af en båd (troede det var inde i en båd viste sig at være uden på en båd , lider også af balance problemer i perioder) rengøring af undervisningslokaler og det var i samme by som jeg bor , jeg sagde jo ja for troede jo at det var inde i en båd ...

Da jeg kom derud kom jobkonsulenten lige i tanke om at han havde glemt at fortælle mig at jeg også skulle gøre rent i en frisør salon, et privat hjem , og gerne et undervisnings lokale i kbh også + det allerede omtalte ...

Jeg protesterede voldsomt og kbh blev taget fra , jeg fik besked om at jeg jo nok kunne skaffe en bil sådan at jeg kunne komme til den by hvor hjem og frisør salon lå , for det var ikke tæt på hjemmet og tre skift + en gå tur på 2 km ...

Jeg skrev ned til ham hvad mine skånehensyn var og jeg skrev til ham at taget i betragtning af at så mange af disse ikke kunne honnoreres så kunne jeg ikke lige se nogen mulighed i dette job , og at hvis han tilpassede det til mine skånehensyn (det var umuligt ) så var jeg selvfølgelig villig ....

Det sendte jeg til ham og til min sagsbehandler , og så var jeg ude af det job ...

Det job din jobkonsulent tilbyder dig SKAL være forenligt med dine skånehensyn og ligge inden for et par timer af dine fastsatte time antal , kan du argumentere for det så gør det , og ikke altid hoppe når de siger det ...

Du har krav på at blive behandlet med respekt også selv om du er syg, vi er ikke deres marionet dukker og glem ikke at mange jobkonsulenter "glemmer" at fortælle vores sagsbehandler hvad de har gang i , mange gange når jeg har været ude i noget så har min sagsbehandler ikke anet det , så fornemmer jeg den mindste smule at det kan forværre mit helbred så stiller jeg spørgsmål om det til jobkonsulent på skrift (når jeg kommer hjem ) jeg forklare hvor jeg mener at det er skævt og hvad jeg mener om det .. og så sender jeg en kopi til sagsbehandler ...

Det får dem tit til at falde ned ...
  Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 15:38   #10
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jeg har godt prøvet det med at kommunen sagde hop men hvor det var mig meget magt påliggende ikke at spørge hvor højt , der skal være fornuft i det ..
Selvfølgelig skal der være fornuft i det, det kan vi kun være enige om.
Da jeg nævnte den om, at spørge "hvor højt" når de siger "hop", var det fordi jeg jævnligt er kommet til at tænke på den, og har grinet lidt af den, for den siger en del om samarbejdsvilje.
Min fremgangsmåde har hele vejen været, så vidt muligt at sige ja til det de har budt mig. Og hvis jeg har sat ? ved om jeg kunne klare det, og de ikke har villet høre på det, så er jeg mødt op og har gjort hvad jeg kunne, men har så sandelig sagt fra når jeg ikke kunne mere.
Jeg vil lige bemærke, at jeg har ikke været sendt ud i noget (udover kontakt til anden aktør) efter jeg er blevet flex-visiteret, og venter pt på at komme i virksomhedspraktik, for at få en ny afklaring. Jobkonsulenten hos "anden aktør" fik vist øjnene op for, at min sidste arb.prøvning ikke var helt ok, og at mine skånebehov vil gøre det vanskeligt at finde et flex-job jeg kan klare.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Antal timer? Tanjuda Spørgsmål ang fleksjob 11 08-08-2012 23:09
Antal timer jeca13 Spørgsmål ang fleksjob 1 22-11-2011 13:19
Antal timer Mcavforfanden Spørgsmål ang fleksjob 2 23-02-2011 09:53
Flexjob og antal timer Peter lor Spørgsmål ang fleksjob 4 19-11-2010 19:48
fleksjob/antal timer mamba Spørgsmål ang fleksjob 2 22-11-2006 02:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension