K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-01-2010, 06:23   #81
Peter G
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2009
Lokation: København
Indlæg: 57
Styrke: 15
Peter G er ny på vejen
Endnu engang tak zuza. Det her indlæg bliver nok så langt, at ingen orker at læse det J.

Peter er forlænget så meget det kan lade sig gøre i det her system - 3x52 uger, så sygedagpengestoppet kommer uanset.

For lige at beskrive ryg situationen isoleret først:

Som før beskrevet, så er problemet, at Peters gamle læge skød Peters ryg problemer hen, men til sidst henviste han Peter til røntgen, derfra sagde de så der heller ikke var noget galt. Vi fik selv røntgenbillederne med hjem.
Senere viste dem til Peters kiropraktor, der sagde der var noget galt med Peters ryg. Vi ringede ingen til afdelingen der havde taget røntgen, og sagde at vi ikke kunne forstå de modstridende udsagn.
Herefter blev Peters sag taget på konference, og de medgav, at der måske godt kunne være noget galt.
Så det var herefter Peter røg på Rigshospitalet og blev scannet, og kort tid efter var der så en diagnose på de degenererede disci og modic. Det var en kirurg der gav os diagnosen, og lavede en 10 minutter undersøgelse. Herefter fortalte han, at han gerne ville operere med en smart ny teknik der hed discusprotese, der ville være en kur for rygproblemet.
Peters svoger kender en rygkirurg i Århus, og vi nævnte til mødet at vi måske også ville tage kontakt til ham. Men efter mødet med kirurgen, hvor alt jo pludseligt virkede lidt lysere efter mange smerter i lang tid, så bestemte Peters sig for, at han bare ville tage operationen.

Peter var glad, og videregav lægens ord til sygedagpenge, at der ville være tale om en kur, hvilket så også var grunden til at de forlængede ham i første omgang.

Vi var skide naive, og alt for autoritetstro, og var slet ikke inde i reglerne og rettighederne.

Rigshospitalet sendte os breve hvor de gjorde opmærksom på at Peter var på venteliste, men tiden gik. Rigshospitalet havde gjort opmærksom på at ventetiden var lang, på den nye gode operation, så vi væbnede os med tålmod, for sagen var jo klar. Peter skulle opereres af den dygtige kirurg, der kunne kurere Peters ryg, og derfor benyttede vi os heller ikke af det frie sygehusvalg.

I den mellemliggende tid fik Peter akupunktur og fysioterapi, og vi fik udarbejdet et rygspecifikt træningsprogram af en personlig træner, som Peter udførte 3x1½ time ugentligt. Men alle disse ting betalte vi selv for, for Peters læge mente ikke der var grund til behandling, da han var blevet informeret om at der var operation på vej

Men månederne gik, og efter 2x52 uger mistede sygedagpenge tålmodigheden. De indhentede status fra Rigshospitalet.

Vi bad om en kopi, og så ramte rædslen. I status stod der, at man ved vellykket operation kunne forvente nogen bedring (smertelindring), men at man ikke kunne spå om erhvervsevnen ville forbedres. Yderligere blev der så også beskrevet nogle risici vi aldrig havde hørt om før.
Så skete der flere ting. Vi indhentede oplysninger fra alle mulige undersøgelser vedr. operationen fra rapporter i USA, og fandt så ud af, at operationen slet ikke var så entydig fantastisk som den var blevet fremstillet.
Desuden varslede kommunen sygedagpengestop, fordi operationen ikke garanterede tilbagevenden til arbejdsmarkedet, og at hans funktionsniveau var så dårligt at det ville være omsonst at iværksætte revalidering og arbejdsprøvning.

Vi anede på det tidspunkt faktisk ikke at der var noget der hed varighedsbegrænsning, fordi vi var hjernedøde og autoritetstro. Der var jo lige en psyke der heller ikke var for god, så jeg brugte slet ikke energi på at læse lovtekst, hvilket jeg selvfølgelig skulle have gjort. Den eneste opfølgning der skete med kommunen var at de hver 8 uge spurgte: ”har I hørt noget om hvornår Peter skal opereres?”.

Så var det her vi fandt K10, og opdagede hvor sindssyg virkeligheden var. Vi troede jo at kommunen var på vores side. Det var de jo også set i det lys, at Peter før de indhentede status, var en ”nem” klient. Han skulle bare opereres, og så ud af døren igen.

Så styrtede vores verden i grus, for ved gennemlæsning af diverse folks beretninger herinde, og nærstudering af loven, så stod det jo lysende klart, at vi havde gjort ALT det forkerte i forhold til kommunen, og at vi havde et KÆMPE dokumentationsproblem.

Vi har selv betalt for al behandling, lige med undtagelse af en enkelt psykiater Peter så et års tid, der udskrev flere slags lykkepiller, hvilket dog slet ikke var belyst grundigt i Peters sag.
Det var jo en kamp uden lige blot at få ham til at opsøge hjælp til hans sind, for efterhånden flere år siden, fordi han gerne ville fremstå stærk og selvstændig, og synes det var pinligt at have rod i hovedet.
Han havde modvilligt, fordi jeg krævede det, skrevet i den første status til kommunen, at han da tog lykkepiller og nervemedicin, men uddybede det ikke. Og det her var før jeg overtog.

Men realiteterne er, at han igennem flere år har taget medicin, har gået til psykolog og terapeut. Da det ikke virkede så godt, prøvede han så alternative behandlere som kinesiolog, NLP og hypnose, sideløbende.
Det har kostet penge, som vi heldigvis kunne klare pga. en lille arv.

Men Peter tog jo bad, klædte sig pænt på, og mandede sig op, for at virke frisk og ordentlig, før han skulle mødes med kommunen, og dengang ville han alene derind. Han skulle i hvert fald ikke vise en eller anden kommuneperson, at han var skidt, og kunne slet ikke magte tanken om at skulle sidde og udlevere detaljer om sit sind til en fremmed. Han løftede sløret en enkelt gang derinde, og sagde han ikke havde det så godt, og ofte var ked af det. Til sagde sagsbehandleren, at sådan havde alle mennesker det, som havde været på ferie, og skulle tilbage på arbejde. Herefter fortalte Peter ikke mere.

Men da sygedagpengestop kom ind af døren, så overtog jeg sagen. Set i lyset af hvor ufyldestgørende Peters praktiserende læge havde behandlet hans sygdomme, skiftede Peter læge.

Men nu skulle alt jo gå stærkt. Jeg læste et indlæg herinde, hvor der blev fortalt at en eller anden havde fået hjælp af fagforening, hvilket hverken Peter eller jeg vidste de ville/kunne (igen – vi var hjernedøde). Så vi skyndte os op til Peters fagforening.
Hun var rystet, og fik det meste af sagen opsummeret. Hun skrev en klage, hvor hun beskrev at man ikke kunne opsige dagpenge imens folk var på venteliste, og at hun ikke fandt den psykiske del var belyst. Og vi fik utroligt nok medhold.

Men nu skulle alt jo gå meget hurtigt, for kommunen ville gerne have Peter af dagpengene igen hurtigt. Vi fik fat i en psykiater, en psykolog som lægen henviste til og Peters læge indhentede alle papirer fra diverse steder, og ringede til kommunen og fortalte han var tovholder, og de altid bare kunne ringe til han, uden beregning, og få oplysninger.

Og nu kom hjælpen så i en lind strøm.
Peters læge var, efter 5 konsultationer af 2 timers varighed (for så god tid tog han sig – fed læge) ikke i tvivl om at Peter var uarbejdsygtig, og med ordentlig behandling måske ville komme op på et niveau hvor han kunne få en hverdag, hvor han kunne varetage banale daglige pligter, men at det slet ikke var relevant i forhold til et arbejdsmarked.

Peter nye psykiater tog sig mindre god tid de første par gange. Han begrundede det med, at Peter simpelthen var for ustabil til, at det ville nytte at begynde at ribbe op i de ting, både de grundlæggende, og de mere akutte (læs: voldeligt overfald). Ikke så fedt. Han udskrev en ordentlig røvfuld piller (Peter tager i dag 3 forskellige psykofarmaka og dertil smertestillende). Men til gengæld så lå konsultationerne tæt (med højest en uges mellemrum). Men psykiateren blev ligeledes sat ind i sagen. Han beskrev en PTSD med kraftige recividerende depressioner, som har været der i mange år, hvilket han, efter at have gennemgået de behandlinger Peter havde været igennem, mente behandlingsmulighederne var udtømte for. Han ville fortsætte sin behandling, men kun for at stabilisere Peters tilstand. Dette beskrev han i sin status til kommunen. Så på trods af at hans metoder ikke tiltaler mig, så var hans konklusioner klare.

Kommunen ville dog have en second opinion fra en psykiater de valgte (Henrik Day Poulsen), da de ikke mente Peters egen psykiaters ord kunne stå alene.
HDP har så, som før sagt, tilsluttet sig at Peter har en kraftig tilbagevendende depression, men som han ikke synes er fyldestgørende behandlet, da der som før sagt, stadig er electroshock, Lithium og indlæggelse tilbage, og desuden mener han ikke at man kan være sikker på diagnosen PTSD, før Peters depression er velbehandlet. Det skal siges at HDP er oplyst om det mangeårige psykologforløb, og diverse terapeuter.

Den eneste dokumentation og udredning der officielt ligger på Peters ryg problematik er den udtalelse fra Rigshospitalet, som er udfærdiget på baggrund af en kirurgs 10 minutters undersøgelse. Altså at han har modicforandringer og kraftigt degenereret lænderyg, og har stærke periodiske smerter.
Desuden har Peters læge så nu fundet ud af at Peter er væk fra ventelisten. Dette anede vi, som før sagt, ikke, men Rigshospitalet hævder, at de ikke har hørt fra os, og derforgik ud fra at vi havde rettet os efter en anden læge.

Der har yderligere været to lægekonsulenter inde over.

Den ene beskriver, at han mener at psyken er hovedproblematikken, og det er han der har anbefalet second opinion fra Henrik Day Poulsen.

Den anden beskriver at Peter kun har kendt sin psykiater i ganske kort tid, og derfor vil han have yderligere dokumentation (suk) for Peters tidligere psykiaterbehandlinger. Han er ikke interesseret i psykologbehandlingerne. Han fokuserer meget på Peters vægt (vægt: 125 kg højde: 200 cm), og konkluderer at Peter enten er fed pga. hans psyke, eller har brugt steroider. Dette er hvad han synes at kunne læse ud fra den foreliggende dokumentation. Han mener Peter, af egen læge, skal henvises til rygcenter. Det blev med andre ord ikke godtaget, at Peter var færdigbehandlet.
Vi blev ringet op af en praktikant og udspurgt om tidligere psykiaters navn. Det kunne vi ikke på stående fod oplyse, men henviste til, at de bare kunne ringe til Peters praktiserende læge eller psykiater, og få oplysninger om hvilke behandlinger der har fundet sted. Det har de valgt at undlade.

På den baggrund har kommunen så nu, telefonisk, oplyst os om påtænkt ophør af sygedagpenge med den klassiske begrundelse: Du er for syg til at vi kan gøre noget med dig nu, men finder det ikke bevist at tilstanden er en varig nedsættelse af arbejdsevnen til det ubetydelige, og derfor kan der ikke opstartes pensionssag.

Vi har så selv fået udfærdiget en status fra egen læge, som vi skal have vedlagt sagen. Desuden skriver Peters psykiater et modsvar til Henrik Day Poulsens status, hvor han beskriver, at Henrik Day Poulsen tilsyneladende ikke ved hvad PTSD er.

Det er så hele sagen. Jeg har prøvet at lade være med at beskrive for mange af mine egne observationer og diagnoser af min mands problemer, men fokusere på hvad SAGEN er.

Og når jeg læser på hvad folk herinde i øvrigt kan præstere af dokumentation, så har vi en rigtigt dårlig sag.

Der er dokumentationsmæssigt overhovedet ikke fortaget behandling af Peters ryg, og der er ikke nogen læge der som sådan har anbefalet, eller ikke anbefalet operation. Peters gamle læge aner ikke en skid om Peters ryg, andet end han har udskrevet smertestillende, og henvist til røntgen. Herefter er operationen blevet tilbudt, og accepteret. At det var på et ubelyst grundlag figurerer ikke i papirerne. Og det er netop derfor jeg efterlyser SPECIFIKKE oplysninger om hvilke operationer der kommunalt/lovmæssigt ikke betragtes som ”sikre”.
Ydermere har Peter så, igen dokumentationsmæssigt, kun været i behandling i 6 måneder hos psykiater. Oplysningerne om diverse terapeuter er ikke skønnet væsentlige.

Så vi har skudt os selv eftertrykkeligt i foden. Peters egne behandlere har lyttet til, interesseret sig for, og troet på, at Peter har været et GIGANTISK behandlingsregime igennem (hvilket er sandt), og derfor konkluderer de at Peter er færdigbehandlet og varigt syg.
De er dog behandlere, og ikke advokater, og er derfor ikke så dygtige som kommunens læger, til at være definitive og bruge de rigtige ”pensions-ord”. Vi har prøvet at fortælle dem om lovgivningen, men det er sgu svært at få det til at trænge ind. De opererer jo, som de fleste, ud fra et anstændigheds kompas, og kommunen arbejder ud fra et arbejdsmarkedsperspektiv funderet i lovtekst og penge. Ord som varighedsbegrænsning forstår Peters egne behandlere ikke rigtigt.

Peters egen læge ville gerne have en reumatolog ind over, for han mener Peters sag er klar, så en reumatolog ville med det samme konkludere det samme som de andre af Peters behandlere, men det er der ikke tid til, for mødet med kommunen er på torsdag.

Så her er hvad jeg tror kommer til at ske:

Vi mødes med kommunen. Ressourceprofilen opdateres, ny dokumentation lægges ved sagen. Peters læge er evt. med ved mødet, og hjælper med opdateringen. Ved samme møde gør vi opmærksom på, at vi søger §17 førtidspension på foreliggende grundlag.
Peter får sygedagpenge i et par måneder, og i vi begynder forfra med behandling af Peter hos officielle behandlere.
Pensionen afslås, vi mister vores eksistensgrundlag. Vi anker sagen, den afslås igen. Vi prøver med et civilt søgsmål, men sagen vil nok på det tidspunkt stadig ikke findes veldokumenteret nok.

Vi går på ”bistandshjælpskommunen”, og får, på trods af at vi ikke kan få en økonomisk ydelse, opstartet sagen igen. Vi tager diverse lån, for at kunne betale vores regninger, i den periode (måske år), før den uspecifikke tid er gået, der tilsyneladende skal gå, for at kommunen finder det bevist, at en tilstand er varig.

Hvad der herefter kommer til at ske med arbejdsprøvninger osv. må guderne vide, men en ting er sikkert. Skal Peter i den slags foranstaltninger, så bliver jeg nødt til at tage orlov, for at følges med ham, hvilket så vil generere mere gæld.

Så dér er sagen som jeg ser den, og som jeg tror den kommer til at udfolde sig. Jeg gider ikke gå ind i hvordan min mand har det reelt helbredsmæssigt, for det er vist beskrevet før, men godt er det jo ikke, og kommunen mener jo også at han er for dårlig til at kunne noget. Det er om det er varigt vi ikke er enige om.

Beklager det sindssygt lange indlæg, men hvis der er nogen der har nye indspark, så skal det jo helst være relevant for denne type sag.

Tak til jer alle.
Peter G er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 08:10   #82
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Det jeg hæfter mig ved lige nu er, at eftersom i ikke længere ser operation som en mulighed så er lidelsen varig/stationær, og det er jeg overbevist om at enhver reumatolog vil skrive.
Hvis op derimod stadig var en mulighed så var situationen en anden, da der så ville være mulighed for forbedring.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 08:16   #83
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
tjah...jeg hæfter mig ved dette : " og at hans funktionsniveau var så dårligt at det ville være omsonst at iværksætte revalidering og arbejdsprøvning."
Er det en noget kommunen har skrevet?
Hvis en revalidering er formålsløs er der jo kun enten flex eller pension
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 08:23   #84
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
På den baggrund har kommunen så nu, telefonisk, oplyst os om påtænkt ophør af sygedagpenge med den klassiske begrundelse: Du er for syg til at vi kan gøre noget med dig nu, men finder det ikke bevist at tilstanden er en varig nedsættelse af arbejdsevnen til det ubetydelige, og derfor kan der ikke opstartes pensionssag.

Citat:
Desuden varslede kommunen sygedagpengestop, fordi operationen ikke garanterede tilbagevenden til arbejdsmarkedet, og at hans funktionsniveau var så dårligt at det ville være omsonst at iværksætte revalidering og arbejdsprøvning.
Jamen, på det FYSISKE plan har kommunen så allerede sagt, at Peter IKKE kommer tilbage til det ORDINÆRE arbejdsmarked, og så SKAL Peter afklares videre. Og det kan være behandling, arbejdsprøvning, fysioterapi, osv.

Sygedagpenge må ikke standses, mens man venter på behandling/er under behandling. Og ventetiden FRATRÆKKES sygedagpengeperioden UANSET hvor mange ÅR man venter.

Og hertil kommer, at HVIS kommunen stopper sygedagpengene, så SKAL der 14 dage FØR være en PLAN for, hvordan Peter bliver selvforsørgende på 37 timer, revalidering, fleksjob ELLER pension. Der SKAL stå i sagen, at der ER taget stilling til alt dette.

Så da interessant at se, hvordan Peter skal vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, når kommunen har skrevet til jer, at han ikke kan revalideres osv. Er man for syg til arbejdsprøvning, er man også for syg til arbejde.

Og med hensyn til varighed, så er 3 år længe.

Og da underligt, at kommunen slet ikke har haft nogen planer om noget som helst i de 3 år.

Kodeordet er PLAN. Der SKAL være en PLAN for selvforsørgelse på fuld tid (eller arbejde med støtte ellers pension). Du kan evt. læse arbejdsevnemetoden, som findes oppe i venstre side eller under nyttige links.

Læs endelig også linket om sygedagpengestop.

Og så lige det med, at der er 2 lægekonsulenter, der siger noget forskelligt.

Den ene siger undersøgelse hos psykiater

Den anden siger, at et halvt år er for lidt.

Hvordan i alverden kan eet enkelt besøg hos en psykiater så "vælte" udtalelser fra den psykiater, Peter går i behandling hos?

En psykiater/psykolog kan IKKE stille diagnoser/lave behandlingsplaner på hverken 1, 2 eller 3 timer. Nogle undersøgelser kræver flere ugers undersøgelser/mange timer.

Det med diagnose på ryg kan jeg ikke skrive mere om, men ellers henvis til det, der stod i Reintofts kronik om risiko ved operation, og henvis til det kommunen skrev: Desuden varslede kommunen sygedagpengestop, fordi operationen ikke garanterede tilbagevenden til arbejdsmarkedet, og at hans funktionsniveau var så dårligt at det ville være omsonst at iværksætte revalidering og arbejdsprøvning

Det er jo kommunens EGEN beskrivelse, og den må du så gentage, ikke?
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 17:46   #85
Peter G
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2009
Lokation: København
Indlæg: 57
Styrke: 15
Peter G er ny på vejen
Hej Trold og SÅRdnok: Kommunen anskuer Peters helbredssituation på samme måde som et brækket ben, eller feber, sådan lidt firkantet sagt. De kan godt se at man har det skidt lige nu, men de er jo af den overbevisning, at med den rette hjælp, så kan Peter vende tilbage på ordinære vilkår - eller der er i hvert fald en chance for det. Hvis der ikke fandtes varighedsbegrænsning, ville sagen derfor være klar. Men forlængelsesmulighederne er opbrugt. Men ja - kommunen skriver at Peters nuværende funktionniveau pt. et for lavt til at de vil iværksætte noget.

Og zuza: Du har fuldstændig ret, og alle de ting du siger, har vi henvendt os til fagforeningens sagsbehandler med. Men i stedet for at gøre noget ved det, så forklarer hun bare hvorfor det forholder sig sådan. Det er sindssygt, og vi bliver nødt til at finde en anden repræsentant i denne her sag end fagforeningen, for de virker bare lidt opgivende.
Jeg ville enormt gerne have belyst alle de ting du påpeger, men jeg troede at fagforeningen vidste bedst. Men nu er der så mødet med kommunen på tirsdag (flyttet fordi kommunens sagsbehandler ikke var interesseret i at Peters læge deltog), så må jeg selv åbne munden, og derefter bede om et mødereferat.

Knus til jer alle, for i virker til at være de eneste der tror på den her sag .
Peter G er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 17:50   #86
Peter G
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2009
Lokation: København
Indlæg: 57
Styrke: 15
Peter G er ny på vejen
Ps.

Hvis der er en af jer hardcore paragraf mennesker der ville orker at skrive en liste over ting jeg skal spørge om (altså som jeg kan udskrive og tage med), så ville det være en KÆMPE hjælp, for jeg glemmer ting når jeg bliver ked af det, og hvis Peter begynder at hidse sig op til en samtale, så går det jo først helt skævt.
Peter G er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 17:51   #87
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
kan godt se at i har et stort problem her , og må indrømme at jeg tror på jeres sag ikke at jeg tror på at i får forlænget desværre , men et eller andet sted så skal der være en handleplan for Peter og siger hans læger at der ikke er noget erhvervsevne tilbage eller begrænset så skal kommunen altså lytte til jer ...og ikke mindst til hans læge så jeg håber at det at i har lægen med på tirsdag kan flytte lidt på det hele...

Hvis de fastholder at han ikke længere kan få sygedagpenge så formoder jeg at i vil søge pension ?

giv ikke op

Jeg skal prøve at samle hvad du kan og skal spørge om her i weekenden men jeg håber at Zuza starter så jeg venter lige lidt mit hoved er lige et par dage eller tre om at komme i gang igen når jeg har haft migræne nogen dage , men skal nok sætte mig ned og læse det hele igennem og sørge for at lave en liste (hvis ikke andre kommer først ) ellers giver jeg det et forsøg forhåbentligt suppleret af de andre

Sidst redigeret af Hejdien; 15-01-2010 kl. 17:53.
  Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 18:27   #88
Peter G
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2009
Lokation: København
Indlæg: 57
Styrke: 15
Peter G er ny på vejen
Hej Heidien.

Stakkels dig. Det er sgu noget **** med din hovedpine. Håber du klarer den.

Men mødet er flyttet netop fordi kommunens sagsbehandler ikke ønsker at Peters læge kommer med, da mødet ikke skal have karakter af en rundbordssamtale, men blot er et oplysningsmøde. Noget svineri ja - men det eneste vi kan gøre er jo at dokumentere at det var sådan det blev lagt ud.

Men tusind tak for det - I er alle med til at redde liv!
Peter G er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2010, 00:31   #89
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Jeg har printet hele dit indlæg ud, som jeg, i øvrigt, synes var rigtig godt !!! ... Jeg har taget nogle notater, samt nogle spørgsmål .... så jeg skal nok være der og komme med noget respons på Peters sag .... noget af det ligner sq min egen sag ... så nu er det med at holde tungen lige i munden ..... Jeg vender tilbage, når jeg har kræfterne til det ( i morgen) har jo nogle dumme spasserarme; men jeg har altså nogle ting, du og Peter skal være opmærksomme på; men jeg skal nok vende tilbage ... ellers får jeg Viper til at skrive for mig

til jer begge fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 16-01-2010 kl. 04:48.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 14:51   #90
Peter G
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2009
Lokation: København
Indlæg: 57
Styrke: 15
Peter G er ny på vejen
Hej igen allesammen. Jeg håber Hyanna er ok med sine "dumme spasse arme" .

Men nu er mødet så imorgen, og fagforeningen har gjort opmærksom på, at det bliver søgt pension på forliggende grundlag ved en lejlighed.
Der skal lægges dokumentation ved sagen, hvilket sagsbehandleren da også er åben for.

Peters psykiater har skrevet et modsvar og sendt det med posten igår, men vi har selvfølgelig ikke modtaget det, så nu må vi jo bare krydse fingre for, at det er der imorgen. Vi har derfor ikke læst hans udtalelser, men vi fik i telefonen oplyst (af en psykiater der lød meget bestemt), at electroshock ikke kunne komme på tale, da man selvfølgelig ikke lagde en mand der var blevet overfaldet til at sove, for derefter at give ham kramper ved hjælp af strøm.
Fagforeningen vil klage, og vil have at der skal ses helt bort fra kommunens psykiaters (H.D.Poulsen) udtalelse, da 45 minutters ikke var et sagligt grundlag (ifølge fagforeningen).

Fagforeningen har dog ikke kunnet få noget svar fra kommunen om hvilke operation man kan sige nej til, og derfor har vi stadig et dokumentationsproblem mht. både discusprotese og stivgørende. Men ok - vi må jo tage et udprint af nogle af de artikler vi har fundet på nettet, og få dem lagt ved.

Men hold da op - nu er det bare med ikke at glemme noget imorgen, når der skal opdateres ressourceprofil. Er sgu helt i tvivl om hvad vi skal være sikre på, at der kommer til at frremgå.

Men endnu engang tak til jer alle.
Peter G er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Det kræver sku sin "mand" at være sygemeldt Lille mig Spørgsmål ang fleksjob 6 17-09-2010 20:08
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension