K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-06-2015, 10:13   #11
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
jeg stemmer også taktisk denne gang, og stemmer på alternativet.

Simpelthen for at få et rødt flertal............................
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2015, 16:21   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvorfor kan Helle ikke blive statsminister hvis Alternativet ikke kommer ind?????

Fatter ikke en meter....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2015, 16:32   #13
Pepsi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2011
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 37
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Pepsi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hvorfor kan Helle ikke blive statsminister hvis Alternativet ikke kommer ind?????

Fatter ikke en meter....
Det gør jeg heller ikke.
?
Flerer stemmer på f.eks Enhedslisten giver vel også fleres mandater til rød blok, elle hvad?
Pepsi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2015, 16:47   #14
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Spærregrænsen for partier, på 2%, gør at alle stemmer under, er spildte/blanke - og det er jo røde vælgeres stemmer der blive kasseret.
blå blok har samme problem med kristendemokraterne.


Alternativet svinger lige over og under spærregrænsen. får de kun 1.9% - ja så er det gameover for rødblok (fordi blokkene liggger så tæt nu ca. 50/50).

Og om enhedslisten får 4 eller 14 mandater gør ikke en skid, fordi de ikke kommer i regering alligevel - det eneste våben de har er at de giver HTS deres mandater, så hun kan tælle til 90+. og her er deres mandatantal irrelevant, sådan virker det danske valgsystem bare.

Sidst redigeret af hejhejhej2; 05-06-2015 kl. 16:51.
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2015, 17:08   #15
Pepsi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2011
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 37
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Pepsi er ny på vejen
Tak for den forklaring Hejhejhej2

Så er jeg med.
Det er de spilte stemmer, som ikke kommer til at tælle nogen steder, hvis Alternativet ikke kommer ind, det hele handler om.
Godt så.
Da Alternativet og Enhedslidsten står for meget af den samme politik er det måske slet ikke så dum en ide, at stemme Alternativt frem for Enhedslidsten.
Pepsi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2015, 18:07   #16
Timeagain
Slette Bruger
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2015
Indlæg: 47
Styrke: 10
Timeagain er ny på vejen
Ikke for at skræmme dig. Men hvis du stemmer på Dansk Folkeparti, ja så støtter du også en borgerlig regering med Liberal Alliance( Danmarks mest landsskadelige parti) og de Konservative samt Venstre naturlig vis.

Jamen så er man helt sikker på at mennesker der ikke kan arbejde og er syge af den ene eller anden art, psykisk,fysisk har sociale problemer osv. De mennesker vil helt sikkert få et mindre levegrundlag hver måned og har vi for meget at leve af på nuværende tidspunkt?

Selvom Dansk Folkeparti har en nogenlunde socialpolitik så mener jeg ikke at de kan holde den, med pres fra Liberal Alliance og De Konservative.

Når jeg sidder og ser Valgkampen så er Socialpolitikken blevet Sygehusvæsnet og de forhøjede medicinpriser. Det vil sige at Fokus er der på området. Og får at få penge til alt det, hvor skal man så spare? "Gæt engang"


Overvejer også selv kraftigt at stemme på Alternativet for at få dem op over spærre grænsen så stemmerne ikke er spildte
Men syntes også at de er et friskt pust, helt sikker!
Timeagain er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2015, 19:52   #17
Pepsi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2011
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 37
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Pepsi er ny på vejen
Kunne ikke drømme om at stemme på DF.

Havde egentlig tænkt mig at stemme på Enhedslisten, men nu tror jeg faktisk at min stemme går til Alternativet.
Pepsi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2015, 20:58   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kunne heller ikke drømme om at stemme på DF......og få Løkke med i købet, adrk.

Hmmm, nå men så skulle jeg måske også overveje Alternativet.......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2015, 22:41   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej2 Se meddelelser
Spærregrænsen for partier, på 2%, gør at alle stemmer under, er spildte/blanke - og det er jo røde vælgeres stemmer der blive kasseret.
blå blok har samme problem med kristendemokraterne.


Alternativet svinger lige over og under spærregrænsen. får de kun 1.9% - ja så er det gameover for rødblok (fordi blokkene liggger så tæt nu ca. 50/50).

Og om enhedslisten får 4 eller 14 mandater gør ikke en skid, fordi de ikke kommer i regering alligevel - det eneste våben de har er at de giver HTS deres mandater, så hun kan tælle til 90+. og her er deres mandatantal irrelevant, sådan virker det danske valgsystem bare.
Tak for en god forklaring, som selv jeg kunne forstå.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2015, 08:43   #20
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Selvsagt at Enhedslistens stemmer(mandater) tæller i rød blok, og gør en forskel!

Problemet er her, at Alternativet mister stemmerne, og dermed rød blok, hvis de ikke kommer ind, dvs at de er spilte.

"Og om enhedslisten får 4 eller 14 mandater gør ikke en skid, fordi de ikke kommer i regering alligevel - det eneste våben de har er at de giver HTS deres mandater, så hun kan tælle til 90+. og her er deres mandatantal irrelevant," citat.
PASSER IKKE!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension