K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2008, 11:26   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Angry Arbejde betaler sig IKKE!!!!

Det kan IKKE betale sig at arbejde, hvis ægtefællen mister sit forsørgelsesgrundlag pga. varighedsbegrænsningen i sygedagpengene.

Så skal familien nemlig leve af det, der svarer til 2 X kontanthjælp med loft.

Faktisk sætter familien penge til, da der jo er udgifter til transport og andre udgifter, man har, når man går på arbejde.

Det er da for langt ude og helt i strid med Hjortens "Det skal altid kunne betale sig at arbejde."


Citat:
En del af de sygemeldte, der henvises til kontanthjælp, ryger helt ud af offentlig forsørgelse - nemlig dem med en ægtefælle, der tjener over 18.440 kr. om måneden.
http://www.ugebreveta4.dk/Globals/Ny...20080410161851
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2008, 11:38   #2
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Undskyld det her forstår jeg ikke. Hvis en Familie er røget helt ud af hjælp pga ægtefællens indkomst så er det vel netop der at man for alvor kan få forbedret sin økonomi ved at begynde at arbejde delvist(hvis man ellers er i satnd til det) fordi man får lov til at beholde hele indtægten selv.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2008, 11:43   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Da ikke, hvis man er sygemeldt og evt. venter på en operation eller andet.

Næsten 50% af sygedagpengesagerne standses af kommunerne på ulovligt grundlag.

Det er for den ARBEJDENDE ægtefælle, at det IKKE kan betale sig, hvis vi skal følge Beskæftigelsesministerens logik om, at det skal kunne betale sig at arbejde.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2008, 11:45   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Kan samfundet være det bekendt?
Af Brian Nielsen, Ansøvej 1, Them

Offentliggjort 06.04.08 kl. 03:00

VI VED ALLE, at vi bliver ældre; det kan vi næsten alle spare lidt op til. Men hvem ved, hvem af os der rammes af sygdom, og kan vi så evt. nå at spare op til det?

Jeg er blevet ramt af sygdom, fik en diskusprolaps i oktober 2006. Gennemgik en operation januar 2007, den operation gik ikke helt som forventet, jeg måtte under kniven igen i november 2007.

Da jeg i oktober blev syg, blev jeg naturligvis sygemeldt, var næsten lige begyndt i et nyt job, så det var direkte på sygedagpengesats.

Der gik jeg så i de maksimale 52 uger og fik så forlænget i 13 uger til forventet raskmelding. Jeg var stadig ikke rask, blev så sendt i afklaring (arbejdsprøvning), den nye og sidste forlængelsesmulighed var 2 gange 13 uger. Altså til slutningen af august 2008.

Efter det har jeg håbet om at blive godkendt til et fleksjob, men indtil jeg kan finde et sådant, kommer jeg på kontanthjælp.

Ingen nåde
Kan jeg så det? Nej/jo, lidt. Min kone er på arbejdsmarkedet og tjener i omegnen af 20.000 kr. pr. måned før skat; kommer jeg på kontanthjælp, er forsørgelsesgrundlaget 2 gange 13.000 kr. før skat.

Hvilket betyder, at man tager de 26.000 kr. = forsørgelsesgrundlaget og trækker konens løn fra, så jeg kan få omkring 6.000 kr. pr. måned før skat i kontanthjælp.

Jeg troede, vi levede i et velfærdssamfund; et samfund, som var der til at hjælpe folk, der kommer ud i sådanne situationer.

Men der er ingen nåde; jeg bliver nødt til at sælge huset og flytte familien i en lejlighed.

Bare fordi jeg blev syg, ikke fordi jeg selv har drukket friværdien op eller på anden måde smidt penge væk. Nej, fordi min ryg sagde knæk. Man får ingen erstatning fra forsikringer eller andre steder fra som plaster på såret, man får lov til at ryge ud i frit fald.

Kan samfundet være det bekendt - jeg spørger bare?
http://jp.dk/arkiv/?id=1311810&eceEx...b&eceArchive=o
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2008, 11:57   #5
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Da ikke, hvis man er sygemeldt og evt. venter på en operation eller andet.

Næsten 50% af sygedagpengesagerne standses af kommunerne på ulovligt grundlag.

Det er for den ARBEJDENDE ægtefælle, at det IKKE kan betale sig, hvis vi skal følge Beskæftigelsesministerens logik om, at det skal kunne betale sig at arbejde.


For det første hvis man afventer operation ja så er det grundlag nok til at forlænge sygedagpenge og ja der sker stop ulovligt men skal vi nu ikke tage udgangspunkt i loven elles kan vi jo tænke os frem til alle mulige og umulige situationer.

Hvad angår om det kan betale sig for ægtefællen så er det jo sådan at hvis man frasiger sig sit arbejde så mister man også retten til understøttelse/kontanthjælp og den sygemeldte får ikke ekstra men bliver fiktivt beregnet som om ægtefællen har den indtægt han/hun har frasagt sig.
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2008, 12:02   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
tænke os frem til alle mulige og umulige situationer
Jeg tror næppe, at FTF, har "tænkt sig frem til alle mulige og umulige situationer.

Citat:
7.000 personer mistede sidste år dagpengene pga. langtidssygefravær. Det svarer til en stigning på næsten 50 procent på seks år. Det viser en opgørelse fra FTF, som bringes i netmagasinet Resonans.
Og hvis man ellers læser en masse indlæg her på k10, så er det vist ikke "tænkt".
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2008, 12:03   #7
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Jeg tror næppe, at FTF, har "tænkt sig frem til alle mulige og umulige situationer.



Og hvis man ellers læser en masse indlæg her på k10, så er det vist ikke "tænkt".

Jeg snakkede om de ulovlige stop
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2008, 17:51   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Zuza skriver

Det kan IKKE betale sig at arbejde, hvis ægtefællen mister sit forsørgelsesgrundlag pga. varighedsbegrænsningen i sygedagpengene.

Så skal familien nemlig leve af det, der svarer til 2 X kontanthjælp med loft.

Faktisk sætter familien penge til, da der jo er udgifter til transport og andre udgifter, man har, når man går på arbejde.

Det er da for langt ude og helt i strid med Hjortens "Det skal altid kunne betale sig at arbejde."
Citat:
Oprindeligt indsendt af THJ Se meddelelser
Undskyld det her forstår jeg ikke. Hvis en Familie er røget helt ud af hjælp pga ægtefællens indkomst så er det vel netop der at man for alvor kan få forbedret sin økonomi ved at begynde at arbejde delvist(hvis man ellers er i satnd til det) fordi man får lov til at beholde hele indtægten selv.
Det kan du have ret i , men jeg forstår godt hvad der menes.

Da mine sygedagpenge stoppede gik jeg på kontanthjælp i et år inden de var færdige med min afklaring og derefter blev jeg visiteret til fleks hvor jeg tilbragte 4 år på kontanthjælp så den ved jeg jo at man ikke bliver fed af ...


Nu fandtes 300 timers reglen ikke da jeg var på kontanthjælp (og den findes ikke for flekser)jeg har dog en veninde der er syg hendes sygedagpenge stoppet og hun er stadig ikke afklaret , hendes mand arbejder og derfor er der ingen hjælp at hente ...

Jeg kan godt forstå at hendes mand syntes det er bitteret at knokle r**** ud af bukserne hans kone har trods alt altid været på arbejdsmarkedet og de har svaret en hver sit ...

Nu ligger de i økonomisk ruin pga noget så dumt som sygdom og en langsommelig kommune ...

en undersøgelse viser at en stor procentdel ikke bliver ordentlig afklaret når de er på sygedagpenge og ej heller klager over det bagefter for de ved ikke hvordan man gør og magter det ikke pga for få ressourcer og kommunerne kommer der ikke meget hjælp fra....

Og sjovt nok er sagsbehandlingen noget nær gået i stå i hendes tilfælde mon ikke det kan have noget at gøre med at hun er en billig omgang for kommunen ?

og mon ikke det hele går hurtigere når de er blevet skilt og hun bor for sig selv med børnene ?

Desværre er der mange der ikke er i stand til at arbejde delvist og hvorfor er det også lige de skulle gøre det hvis de er syge, når nu vi som land roser os selv så voldsomt for vores fleks system og vores sikkerhedsnet ...

Så nej folk skal have det der tilkommer dem, jeg syntes også det er surt at gå og betale så mange penge i skat i så mange år og så tro at kommunen er der for at hjælpe mig hvis der skulle ske noget ...

Det har vi jo mange beviser for ikke passer her på siden ....
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ikke knæ belastende arbejde extra Spørgsmål ang fleksjob 19 19-01-2011 02:03
Helle Thorning-Schmidts mand betaler ikke en krone i dansk skat jomfruen Politik og Samfund 44 26-06-2010 07:13
Det betaler sig at presse folk i arbejde. HAR SKAL MAN IKKE BLIVE SYG Larscity Politik og Samfund 0 14-10-2009 20:34
Det kan IKKE betale sig at arbejde zuza Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 2 19-03-2008 22:52
Hjort: Kontanthjælpsmodtagere betaler IKKE skat zuza Politik og Samfund 13 06-02-2008 01:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension