K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Hvordan forløb det da du søgte fleks?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hvordan forløb det da du søgte fleks? Her kan du beskrive hvordan det er at blive visitert til fleks, hvad enten du er en af dem der har et godt og korrekt forløb, eller en af dem der har et håbløst og umenneskeligt forløb.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-07-2008, 10:12   #1
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
Forhandle løn som flexjob

Fra Odense kommune :
”Odense kommune tager altid udgang punkt den overenskomst mæssige grundløn, den der ydesrefusion til. Men det er ikke ensbetydende med, at man ikke som fleksjobber kan forhandle løn og få mere end grundlønne”

Jeg har fået et tilbud om flexjob i en virksomhed fra jobcenter Odense. Herefter har jeg haft en samtale med virksomheden, og skrevet et par E-mail.

Men Odense kommune vil ikke komme med et tal, som tilskuddet skal beregnes efter. Før mødet hvor kontrakten skal skrives mellem Odense kommune & virksomhed og mig.

Jeg har selv prøvet og finde tallet, men hvad hjælper det hvis Odense kommune ikke vil godkende det
Hvordan skal jeg forhandle løn, når jeg overhovedet ikke har en ide om hvilke tal Odense kommune vil gi tilskud fra
Der er jo stor forskel om virksomheden for tilskyd af 20000 eller 25000, hvis min løn er 25000 kr.
andi1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2008, 12:29   #2
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
Umiddelbart vil jeg gætte på, at årsagen til at kommunen ikke vil oplyse grundlønnen, er fordi de ikke ved helt præcist hvad dit fleksjob skal bestå af. Først når de har en præcist jobbeskrivelse, er det muligt at finde ud af hvad din grundløn er.
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2008, 13:10   #3
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Fagforeningen skal vel også være med til det møde? Sådan er det i hvert fald her i kommunen. Her bliver der ikke skrevet en kontrakt om fleksjob, uden fagforeningen for området er med ind over. Det uanset om fleksjobberen er medlem af en fagforening eller ej. Fagforeningerne her i kommunen er meget obs på, at fleksjobberne får den løn de kan tilkomme, så de ikke underminere overenskomsterne.

Jeg troede faktisk det var sådan i alle kommuner
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2008, 15:08   #4
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hejsa!

Det er sådan, at kommunen har pligt til, at indkalde den organisations som har forhandlingsretten, til et møde hvor lønnen fastlægges.

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2008, 16:07   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Kontrakten omkring at betale tilskuddet vedrører kun mellem virksomheden og kommunen. Det sørger de for....

Jeg ved ikke hvorfor du gerne vil vide, hvilken mindsteløn, de regner ud fra.
Men du kan ringe til din fagforening og høre nærmere om, hvad mindstelønnen er indenfor dit område.
Hvis du ikke allerede har fået selve lønnen at vide af virksomheden, skal det forhandles. Hvis det er 25.000 kr. du har fået at vide, du vil få, så er det også det, virksomheden gerne selv vil give dig, selvom de bør vide, at de kun kan få tilskuddet efter mindstelønnen. Hvis virksomeheden gerne vil give dig mere end mindstelønnen, så er det jo bare dejligt...

Til mødet kan I snakke om lønnen og forhandle det om, hvis der er noget som ikke stemmer...

Jeg selv fik kun mindstelønnen i starten, men senere da det endelig blev forhandlet mellem virksomheden, kommunen og fagforening, fik jeg det rigtige løn.(og fik de forrige måneders resterende løn i tilbagevirkende kraft).
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2008, 16:19   #6
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
Hej Andi1975

Så vidt jeg ved yder kommunen kun refusion af mindstelønnen, dvs at alt du får derover betaler arbejdsgiver selv - så om du får 20.000 eller 25.000 er ligegyldigt for kommunen, refusionsbeløbet er det samme.

vh
Isch
Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2008, 18:09   #7
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Post

Fagforeningen deltager ikke altid. Når arbejdsgiveren ikke har indgået en aftale om overenskomst. (3F vil gerne kikke på aftalen)

Her kan der ses en fleksjob bevilling.
Bemærk sidst i bevillingen, der står at der ikke sendes en kopi til den faglige organisation, fordi jeg ikke har givet en fuldmagt til dette inden de fremsendte bevillingen til mig.

Derfor skulle min jobkonsule ud og finde minstelønne på området, som er 107.00 Kr. Men i aftalen med kommunen er den sat til 117.00 Kr. Hvor min timeløn er 125.00 Kr.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2008, 18:18   #8
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
Odense Kommune vil IKKE oplyste hvilken overenskomst mæssige grundløn de vil bruge til det flexjob, som de selv har givet mig gennem jobcenter Odense.
andi1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2008, 23:05   #9
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
Hej Andi1975

har du ikke fået en stillingsbetegnelse?, så kan du gå ind på den fagforening som dækker det område og tjekke din midsteløn, eller ringe til dem.

vh
Isch
Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension