K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-10-2011, 10:58   #1
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
Fejl i journalføring

Hey der

I forbindelse med en afklarings samtale mellem sagsbehandler,og dennes Teamchef og mig selv, hvor der blev diskuteret forskellige ting,bad jeg om efterfølgende at få et skriftligt resume af mødet,så der ikke efterfølgende opstår misforståelser osv.
Jeg har altid en diktafon med i lommen,så jeg kan optage samtalerne,da jeg har en meget ringe korttidshukommelse.Optagelserne giver mig mulighed for i ro og mag efterfølgende at høre samtalen gentagne gange,så jeg får mulighed til at forstå hvad der bliver sagt osv.
Nu har jeg så fået et skriftligt resume af samtalen,og det som står i dette resume er flere steder direkte fejlciteret.Og på den måde kommer der jo til at stå noget helt forkert i min journal.
Mit spørgsmål er så: Skal jeg nedskrive den fulde samtale efter diktafonen,og sende denne til sagsbehandler,og bede om at få den indført i journalen,eller er det bedre bare at påpege de fejl der er skrevet,og tilføje de væsentlige detaljer som er undladt.
Lægekonsulenten har også indhentet udtalelser fra speciallæge,uden mit samtykke,og stillet ledende spørgsmål,som på papiret får det til at se ud som om jeg stort set intet fejler.
Må lægekonsulenten dette?
Jeg har også bemærket i det skriftlige resume fra samtalen,at sagsbehandler og teamchef har observeret hvordan jeg sad under samtalen osv. Dette er vel ikke en sagsbehandlers opgave eller hvad?
Jeg observerer jo heller ikke dem,smiler

På forhånd tak
/steff
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 12:39   #2
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
bedre bare at påpege de fejl der er skrevet, og tilføje de væsentlige detaljer som er undladt.
- ja mon ikke det er bedst, så ved de hvad du er utilfreds med.


Lægekonsulenten har også indhentet udtalelser fra speciallæge,uden mit samtykke, og stillet ledende spørgsmål.

- du er vel blevet henvist til speciallæge for en afklaring. Så skal der vel gives udtalelser. Men ingen ledende spørgsmål.

har observeret hvordan jeg sad under samtalen osv
- kan være de mener det indikerer du fejler noget fysisk eller psykisk.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 12:51   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Teletrold

Nocturne er spot on i første pkt. omkr. referat af mødet, og hvad du bør gøre.

Ang. lægekonsulenten handler det om du har givet kommunen cart blanc til at indhent oplysninger, dvs. har du underskrevet i startforløb en samtykkeerklræing/fuldmagt til indhentning og vidergivelse af oplysninger?

Den er ret vidtgående, men du kan til enhver tid tilbagekalde denne. Men vær obs. på reaktion for dette.

Men en anden ting er, har din speciallæge informeret dig om dette? Dette skal denne iflg. god praksis omkr. sundhedspersoner. Og yderligere har lægekonsulent tilsendt speciallæge en sådan samtykkeerklræing, hvis ikke har begge overtrådt lovgivning, hvor der kræves dokumentation for at du har givet samtykke ved videregivelse af oplysninger.

Ang. nedskrivning af hvordan du sidder, den hører under notatpligten, dvvs. forvaltningenslovens § 6, og Persondataloven, som har mere vidtrk. omfang. Hvis det bare er noteret, men ikke har betydning for sagen, dvs. der står noget med at de mener du pga. smerter hele tiden rykker rundt el. ikke kan finde hvilestilling. Men bare at notere: f.eks.: kl. sidder halvslængt på stolen er ikke relevant, og bør derfor påpeges iflg. 2 nævnte lovgivninger omkr. relevans af notater.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
95% fejl i sagerne tm1978 Politik og Samfund 3 20-05-2013 21:50
Er fysioterapeuter også udenfor lovgivningen hvad angår journalføring? buster Alt det andet 17 29-07-2010 14:59
Fejl i posten Trold Dit og Dat 9 02-08-2009 11:43
§§§ er det en fejl Huldra Alt det andet 3 10-07-2008 16:35
Min fejl andi1975 Spørgsmål ang fleksjob 5 18-06-2008 19:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension