K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-08-2009, 10:28   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Åbent hus i Jobcenter Slagelse

Har modtaget denne opfordring/invitation fra vores lokale arbskadefore:

"Jeg skal hermed opfordre Jer alle (som hører under Jobcenter Slagelse) til at møde op d. 31.08.09 til åbent hus på Jobcenter Slagelse.

Det betyder meget for afholdelse af flere info møder at dette møde bliver velbesøgt – HUSK TILMELDING.

Gode spørgsmål, kritiske spørgsmål, gode kommentarer er velkomne.

Håber vi ses
Mvh. Kurt A. Nissen AVS

http://docs.google.com/gview?a=v&pid...lication%2Fpdf

PS: bemærk at ALLE borgere er velkomne så jo flere jo bedre, vil også jeg opfordre til at bakke op om dette arrangment.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 07:18   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hiver lige denne tråd frem igen.

Det er i aften det sker og har tænkt mig at møde op

JEG MODTAGER GERNE FORSLAG TIL SERIØSE SPØRGSMÅL?

har selv en del MEN det kan jo være at i herinde har nogle hamrende goe spørgsmål -som jeg ikke lige havde husket/tænkt på

Måske husker i at det var dette center der udleverede piller til sine "kunder"

De lavede på et tidspunkt en tilfredsheds undersøgelse MEN de "glemte" besynderligt nok at spørge de syge brugere(såsom match 4 og 5)- hvorfor mon

Som sagt, spyt ud hvis i har nogle goe spørgsmål og så skal jeg frembringe dem - og håbe på et relevant svar!

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 11:12   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg håber da at du møder flere fra K10 derinde

kan du skrive lidt om det hvis det er og tak for opvækningen jeg har jo fået noget fra arbejdsskadeforeningen fra Køge til at sætte på her det havde jeg lige glemt igen igen igen

Så skriver du lidt og Slagelse så skriver jeg lidt om Køge

Også nyt fra cafe sygemeldt er der .. nu må jeg sq da tage mig sammen
  Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 17:09   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jo da heidien, skal gøre mit bedste for at få griflet lidt(hvis ellers høreapperatet kan funke på fuld styrke )

Er netop nu ved at finpudse spørgsmålene - og der vil sikkert komme flere end jeg har tænkt på

Som en af overskrifterne i invitationen lød: mulighedserklæring - ja, da fandt jeg bla denne side: http://aktivt-sygefravaer.dk/html/ny_lovgivning.html

Som jeg læser den tja, da kan jeg ikke se at der står særlig meget om borgerens rettigheder

Klart der vil komme spørgsmål -og ja, håber da at andre k10 medlemmer dukker op
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 17:55   #5
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Jeg hører under slagelse så jeg har da også et par spørgsmål du må stille
Først og fremest hvorfor skifter man sagsbehandler hele tiden jeg har f.eks haft over 7 og kun set 3 og kun fornuftig dialog med den første de 2 andre
Havde tydeligst vis IKKE set i min sag.
Hvor tit de har opfølgning på det de har sat i gang.
Hvorfor de kører med virksomhedspraktikker på 9 mdr.
Om de bruger kassetænkning.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 19:41   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Ja, så blev mødet afholdt og hvilken tilslutning, kantinen var fyldt op, det var dejligt at se

jeg tillader mig at lægge referatet fra AVS -det dækker meget godt hvordan det forløb.

Dog er spørgsmålene fra publikum ikke med men der var generelt en stor spørgelyst.
Jobcenterchefen indledte m at man denne aften IKKE kunne svare på person sager men at det var generel info.

Pinbals, jeg er ked af jeg ikke fik set dine spørgsmål inden jeg drog afsted
Om de bruger kassetænkning, tja, Helle Blak udtalte som i referatet samt sagde hun også at man var blevet enige om at max 25% skulle aktiveres mm -uanset refusion eller ej!
(så kan du jo spørge om du er iblandt de 25 eller 75% )

Synes også lige at det er VIGTIGT at pointere(som Kurt N også gjorde):
arbejdsskadeanmeldelser ligger nu på jobnet.dk´s side og kan udfyldes og printes ud. I dag er der intet krav om sprobruget i denne -dvs det bør ikke længere være et enkelt ord som kan afgøre en sag.

Personligt synes jeg at der var al for lidt tid til spørgsmålene, desværre, men man kan jo håbe at det bliver længere -næste gang

Et kort referat fra Åbent Hus i Jobcenter Slagelse d. 31/8-09 fra 18,30 til 20.00 (den blev lidt mere)

Mødet blev holdt i kantinen på Jobcentret og alle pladser blev hurtigt optaget af ca. 45 interesserede mennesker, heriblandt sås også repræsentanter fra fagbevægelsen og AOF, byrådspolitiker Helle Blak var også tilstede.

Efter velkomst af Jobcenterchef Hans Erik Lund Rasmussen, som omtalte muligheden for et lignende møde i januar og glædede sig over samarbejdet med Flex Team Slagelse og Arbejdsskadeforeningen AVS

Kurt A. Nissen fra AVS var virkelig glad for dette nye samarbejde, det er nemmere og mere positivt en at skrive til hinanden i Sjællandske og derefter afventer den næste avis, den næste sag – nu skulle vi gerne snakke sammen inden der bliver en ”sag” ud af det og dette skal gavne vores medlemmer og andre brugere af Jobcentret.

Niels Erik Madsen var også glad for dette samarbejde, og så frem til flere tiltag og møder i fremtiden.

Derefter fik områdeleder Anna Søgaard ordet for en gennemgang af hvordan der arbejdes i Jobcentret, herunder at der er oprettet et særligt team af erfarne og veluddannede medarbejde til særlige vanskelige sager og hastesager.

Under gennemgangen af ny lovgivning, var det særligt tidsfrister for samtaler med sygemeldte, mulighedserklæringer fra lægen og aktivering under sygemelding der blev sat fokus på, plus refusionsreglerne fra staten som er strammet op, men alvorlige syge kan fritages for aktivering har kommunen bestemt også selv om kommunen dermed mister refusion for mange kr.

Der var flere spørgsmål og gode svar, men tiden gik.

Ordet blev efter en kort pause givet videre til Kurt A. Nissen fra Arbejdsskadeforeningen til en gennemgang af arbejdsskadelovgivningen.

Specielt TIDEN blev omtalt som vigtigt, tiden skal overholdes, tidsfrister der ikke overholdes kan betyde mistede rettigheder, specielt vedr. anmeldelse af arbejdsskader er der en 1 år. regel som SKAL overholdes, pointerede at det er vigtigt at medbringe alle relevante oplysninger til jobcentret, herunder også speciallægeerklæringer hvilket kan gavne sagsbehandlingen i positiv retning.

Lov om arbejdsmiljø og arbejdsskadelovgivningen gælder for ALLE, uanset om man er i aktivering, arbejdsprøvning, revalidering, fleksjob eller ordinært arbejde, der er dog forskel på anmeldereglerne, men ved tvivl kontakt Jobcentret eller fagforening. Påtalte også at der ingen steder i lovgivningen står noget om at folk skal heldbredes, der står de skal i arbejde,

Niels Erik Madsen fra Flex Team Slagelse fik herefter ordet og kunne fortælle om foreningen for folk der er visiteret til fleksjob eller som er i fleksjob, foreningen er 4 år gammel, kendetegnende for medlemmerne er at de alle gerne vil arbejde det de kan og det gør de 100% - desværre er der arbejdsgivere der tror at de skal det i 37 timer pr. uge samtidigt med at arbejdsgiveren modtager løntilskud fra kommunen.

Niels Erik fortalte også at Fagbevægelsen i Slagelse via LO Slagelse giver frit lejde til ALLE i Fleksjob, således at loven og overenskomsterne kan blive overholdt i de aftaler der er lavet om fleksjob, mange aftaler har været hastværk og folk er ikke blevet aflønnet rigtigt, ingen pensionsaftale m.m. det vil fagforeninger nu hjælpe med at få rettet op på, derfor kan alle uanset om de er medlem af en fagforening, møde op tirsdag d. 29/9-09 kl. 19.00 når Flex Team Slagelse afholder klubmøde på Rugvænget 28 i Slagelse hvor repræsentanter for fagforeningerne vil være tilstede og behjælpelig.

Byrådspolitiker Helle Blak var virkelig glad for dette møde og det store fremmøde, desværre må vi erkende at vores Jobcentre kun kan administrere den lovgivning der kommer fra Folketinget, men kommunen har da heldigvis råd til at være menneskelig overfor de meget syge medborgere som ikke vil kunne tåle en aktivering som omtalt i lovgivningen.

Jobcenterchefen kunne herefter slutte mødet af (lidt over tiden) han glædede sig over fremmødet og spørgelysten og omtalte at der nok kommer et lignende møde i januar 2010.

Folk var flinke til at tage det udlagte materiale med hjem, der var flere der lige skulle have en personlig snak med Niels Erik og Kurt om deres sag o.s.v.

Således opfattet og forkortet af Kurt A. Nissen

Ps. Nu ser jeg frem til at vi kan få lignende fællesmøder med Jobcentrene i Kalundborg, Sorø, Holbæk og Ringsted
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Handleplan for Slagelse jobcenter archibald Politik og Samfund 0 24-03-2012 16:54
Slagelse Jobcenter Klage. archibald Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 27-06-2011 22:54
Cirkus Jobcenter Slagelse/slagelse kommune -igen buster Politik og Samfund 2 21-09-2008 13:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension