K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2013, 19:50   #21
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Tigul håber du får styrk på dine tænderne Jeg ville finde en anden tandlæge nu om jeg ville til bag til en som ikke har set der var hold helt ned til kæben. Hvis det bliver helt galt må du tage på sygehuset men det skal nok være et med kæbekirurgisk afdeling på
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 21:08   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mileo Se meddelelser
Og for at det ikke skal være løgn, sidder jeg med en tandbyld igen, og er bange for at det skal blive ligeså slemt som sidst..

Skulle være sammen med een helt speciel person i weekenden, og jeg havde virkelig glædet mig...er bange for at det nu må udsættes...
Det er kun mandag i dag, så den burde være ordnet inden weekenden, i henhold til mine erfaringer.

Ring til tandlægen i morgen tidlig, lige så snart de har åbnet, så burde du få en tid i løbet af dagen.

Det er ikke altid, at tandlægen kan nå, at lave en rodbehandling færdig på en akut tid, men de kan ihvertfald få gjort så den ikke længere gør ondt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 21:30   #23
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
Hej Vovse

Jeg kan ikke gå til almindelig tandlæge, men skal til omsorgs tandplejen...nåede lige at blive visiteret der til i fredags..så har fået antibiotika, for at holde det nede...men kaster meget op af dem...og kan ikke tåle andre...så nu venter jeg på at de ringer eller skriver...


Så jeg kan få det lavet...helst i går...

Og jeg endelig kan få mit kys og et bamsekram


/Mileo

Sidst redigeret af Mileo; 28-01-2013 kl. 21:44.
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 00:55   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tigul Se meddelelser
Hej tak for svar.

Tandlæge højskolen er udelukket. Har både ringet derind og læst på deres hjemmeside. Det er kompliceret regler.

Man kan KUN skrives på deres venteliste fra 1 juni til 15 august, resten af året tager de IKKE patienter. Man SKAL have en henvisning dertil fra egen tandlæge. Man skal forvente en ventetid på minimum 6 måneder.


Så det kan jeg slet ikke bruge til noget

Tror kun tandlæge skolen er beregnet til ting som, hvis man feks går til sin ege tandlæge som konstatere at det og det skal laves, måske ikke lige nu, men inden for det næste halve år, for det ikke skal gå helt galt. Så kan man sammen med tandlægen lave en henvisning til højskolen, men som sagt kan man kun komme på venteliste i to sommermåneder.

Jeg fik morfin ved vagtlægen i går, det har INTET hjulpet og jeg fatter det simpelthen ikke, til gengæld har jeg fået udslæt i hele ansigtet og er så hævet i den ene side at jeg ikke kan styre mit savl.

Jeg kan slet slet slet ikke overskue at blive bedøvet i munden når der er så meget betændelse og så kan de med garanti ikke bedøve nerverne ordenlige, bare tanken om en rodbehandling på den måde. Årh. Nej nej nej.


Min sagsbehandler var total afvisende da jeg snakkede med hende. Tandlægen var ellers sikker på at hvis man enten var på kontanthjælp eller FP så kunne man BARE få hjælp af kommunen. Det prøvede jeg at skære ud i pap at man ikke kunne. Men det troede de tydeligvis ikke på.

Suk.

Er der nogen der kender nogen fonde ?? Måske kan man søge et legat ? Er der nogen af jer der har prøvet det til et eller andet ?
Du kan da dårligt rende rundt på den måde, og så skal til at søge fonde osv - det tager jo evigheder.....

Lyder som om du har fået en tandbyld eller dry-socket af en art

Håber du enten har fået trukket tanden ud, eller er blevet smertebehandlet siden dit sidste indlæg
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 18:33   #25
Tigul
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 45
Styrke: 15
Tigul er ny på vejen
Det er et dry socket jeg har fået. Jeg har lyst til at kaste mig ud foran en lastbil, kan ikke holde smerterne ud. ;(

Har fået lagt gaze med Eugenol i, fik det i mandags af min gamle tandlæge som jeg opsøgte det hjalp meget, fik det skiftet i går af min tandlæge , men måtte i dag bruge den anden tandlæge som jo slet ikke opdagede jeg havde det. Har brugt weekenden på at græde af smerter, kaste op, æde piller, tage til lægevagten og for morfin og antibiotika, de troede jo ikke på mig i fredags hos tandlæge. Jeg var jo bare overfølsom.

Hende min gamle tandlæge, opdager så mandag at det er et dry socket og fatter ikke jeg har overlevet weekenden.

I dag måtte en tandplejer så skifte gazen og hun kunne ikke ligge den rigtig, tog den op flere gange og hold op hvor jeg græd af smerter. PT kan jeg ikke være nogen steder, tror ikke hun har lagt den rigtig. Det gør SÅ SINDSYGT ondt. Kan ikke overskue at være i min egen krop. ;(

Sidst redigeret af Tigul; 30-01-2013 kl. 18:35.
Tigul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 19:25   #26
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
Kære Tigul

Måske er det en mulighed for dig at blive visiteret til omsorgstandplejen?

Jeg ved ikke hvor i landet du bor, og hvilken kommune du hører til..

Jeg ved heller ikke hvad du har af problemstillinger med hensyn til dit fysiske og psykiske helbred, men jeg har psykiske problemer...og er lige blevet visiteret..

Jeg ved godt at lige her og nu hjælper det ikke, men på længere sigt, er det måske en god ide?

Omsorgstandplejen kan gøre tingene i dit tempo, tager store hensyn, tager dig alvorligt og det er en ordning man betaler abonnement på...

Jeg håber at det vil være en mulighed for dig, så prøv lige linket her:

http://www.tandpleje.dk/vejviser/omsorgstandplejen.html

Jeg føler virkelig med dig..

/Mileo
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 19:40   #27
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Tigul, hvor er det bare sindssygt, det du er ude i lige nu...

Kunne du ikke tage på skadestuen, hvis det er helt uudholdeligt... Det er da ufatteligt, at du skal have så ondt. Måske skulle den gaze lægges lidt om... Bare en tanke... Jeg vidste ikke lige, hvad "dry sockel" var for noget, men læste, at smerterne godt kunne vare i 6 dage... Lyder værre end de smerter, jeg havde, da der gået hul i en af mine tænder, som måtte rodbehandles...

Hvis du senere overvejer at klage over en tandlæges dårlige behandling, så læs lidt om det her, for der er noget med, at mange ikke tænker over, at man godt kan klage over en tandlæges behandling af ens tænder... : http://www.dr.dk/DR1/kontant/2011/04/12142653.htm

Håber virkelig du snart kan få smerterne overstået....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 19:51   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tigul Se meddelelser
Det er et dry socket jeg har fået. Jeg har lyst til at kaste mig ud foran en lastbil, kan ikke holde smerterne ud. ;(

Har fået lagt gaze med Eugenol i, fik det i mandags af min gamle tandlæge som jeg opsøgte det hjalp meget, fik det skiftet i går af min tandlæge , men måtte i dag bruge den anden tandlæge som jo slet ikke opdagede jeg havde det. Har brugt weekenden på at græde af smerter, kaste op, æde piller, tage til lægevagten og for morfin og antibiotika, de troede jo ikke på mig i fredags hos tandlæge. Jeg var jo bare overfølsom.

Hende min gamle tandlæge, opdager så mandag at det er et dry socket og fatter ikke jeg har overlevet weekenden.

I dag måtte en tandplejer så skifte gazen og hun kunne ikke ligge den rigtig, tog den op flere gange og hold op hvor jeg græd af smerter. PT kan jeg ikke være nogen steder, tror ikke hun har lagt den rigtig. Det gør SÅ SINDSYGT ondt. Kan ikke overskue at være i min egen krop. ;(
Jeps, det lyder som om den er lagt forkert - er den lagt rigtig, tager det over halvdelen af smerterne inden små 20 minutter.

Havde selv dry-socket her forrige sommer og lå og SKREG af mine lungers fulde kraft ned i dynerne, fordi jeg SLET IKKE kunne være nogen steder. Der var kun mig og smerterne!!

Det der hjalp MIG bedst, var eugenol sammen med 2 panodil og 1 ibuprofen - morfin kunne ikke klare det! Men ibuprofenen virkede ekstremt godt sammen med panodilerne og eugenolen.

Mit varede et par uger og forsvandt lige så hurtigt som det var opstået - pludselig var smerten bare væk. Mener kød og væv først skal vokse over det blottede kæbestykke, før end smerterne forsvinder. Og det tager noget tid.
Penicillin hjælper ikke en dyt, med mindre der støder en infektion til.

Nej, hvor jeg føler med dig, jeg ved om nogen, hvor sindssygt ondt det gør...man kan ikke engang beskrive det

Op til tandlægen igen i morgen og få lagt en ny, den plejer at virke nogle dage, så måske kan du lige redde weekenden!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 22:56   #29
Tigul
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 45
Styrke: 15
Tigul er ny på vejen
Tak for jeres støtte

Tak for jeres søde omsorg, det varmer så meget

Ringede til vagtlægen, men de ville som sædvanlig ikke gøre noget.

Har selv formået at stoppe gazen længere ned, hvilket tog noget af smerten i forhold til for bare 4 timer siden.

Smerterne er simpelthen ubeskriveligt.

I weekenden fik jeg svedeture, rysteture og blev bleg som et lagen, fordi jeg var ved at besvime af smerter, jeg kastede op og kunne ingen steder være. Særligt ikke om natten.

Lørdag aften var jeg ildrød i munden og hele mit ansigt var helt rødblusset i den ene side, kunne se belægninger på noget af kæben. Tog til lægen, som hurtig konstaterede slem betændelse. Derfor antibiotikaen.

Først mandag da jeg tog til en anden tandlæge blev det opdaget at jeg havde et dry socket, selvom jeg smerterne startede torsdag eftermiddag og bare blev værre og værre og jeg tog til tandlægen om fredagen, som mente tænderne bare var overfølsomme skal op at tale med dem i morgen, er rigtig vred og skuffet over den behandling jeg fik.


Men jeg er også nede i en depression igen og alting er bare dybt uoverskueligt og så vælter det bare ned over mig med tandlægeregninger og uudholdelige smerter.
Tigul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 23:15   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Puuuha, hvor jeg føler med dig.

Som skrevet før, så har jeg flere gange oplevet de smerter der kan komme i en tand, der skal rodbehandles (måske hedder det en tandbyld), men jeg har en lumsk mistanke om, at det du gennemlever lige nu er endnu værre.
Og det andet er ellers slemt nok.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Tigul Se meddelelser
skal op at tale med dem i morgen, er rigtig vred og skuffet over den behandling jeg fik.
Har du ikke mulighed for, at få en til at gå med dig?

Jeg vil nødig lyde som en kloge-Åge, og jeg ved jo heller ikke, om det hjælper på dit problem, men har du prøvet det med nelliken?

Jeg selv blev meget overrasket over virkningen.

Da jeg fortalte min tandlæge om det med nelliken blev han egentlig ikke særlig overrasket, for tandlægerne benytter også noget med udtræk fra nellike til at lægge ned i tænder, der skal gøres rene, eller noget i den stil.

Og når kineserne har brugt det i flere tusinde år, så kan det vel ikke være helt tosset.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til tandlæge? JannieLytzen Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 03-05-2013 00:57
hjælp til tandlæge som ftp lillesine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 25-07-2012 18:17
Hjælp til tandlæge når man er på FP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 26-06-2010 00:00
Ftp og hjælp til tandlæge. AnnetteH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 09-08-2008 14:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension