K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2013, 15:03   #1
helleh
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
helleh er ny på vejen
Question kursuspriser???

hejsa.
er der nogen der ved hvad reglerne for hvad førtidspensionister skal betale eller kan få i tilskud når man gerne vil på et kursus? er ftp efter -03 .
helleh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2013, 16:15   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Nogle kommuner giver tilskud til visse folkeoplysningekurser, men reglerne er meget forskellige. Måske du kan finde reglerne i kursuskataloget eller på den enkelte kommunes hjemmeside. Rglerne fastsætter kommunerne selv.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2013, 16:59   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Som stampe skriver, så er det forskelligt fra kommune til kommune.

Jeg har tilmeldt mig et kursus, som starter om knap 14 dage, og ved en søgning på min kommunes hjemmeside fandt jeg noget om, at de giver et tilskud på 250 kr. til ét kursus pr. pensionist.

Jeg henvendte mig i borgerservice med min tilmelding og kvittering for, at kurset var betalt, og forventede sådan set, at kvinden bag skranken bare tog imod det, og sørgede for, at pengene blev sat ind på min konto.
Men jeg fik en nr. og måtte vente på en medarbejder, som ikke vidste noget om den slags tilskud, men hun ville sende det videre til en, der vidste mere.

Efter et par uger, eller deromkring, modtog jeg så et ansøgningsskema til hjælp til enkeltydelse.
Jeg sendte så en mail, hvori jeg udtrykte undren over deres behandling af sagen, og et link til kommunens hjemmeside med oplysningerne om de 250 kr.
Kort efter blev jeg ringet op af en medarbejder, som undrede sig meget over mit link, hun mente det var noget jeg havde googlet mig frem til, for det var noget gammelt noget, som ikke fandtes længere.
Efter et par forsøg lykkedes det mig, at finde det på kommunens hjemmeside igen, forklarede medarbejderen hvad jeg skrev i søgefeltet, og så måtte hun jo give mig ret.

Men det fik jeg s'gi ingen penge af, for det er åbenbart endnu et sted, der er blevet sparet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2013, 22:25   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Kurser inden for amu systemet mm har forskellig pris afhængig af alverden, ja der er 47 priser fik jeg oplyst, så det er altid individuelt hvad man betaler.

Der er også specielle priser for pensionister.

Så er der aftenskole, hvor der kan være tilskud iegen kommune, men det fremgår af tilmeldingsformularen.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension