K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2012, 13:39   #11
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Kan se at mine oplevelser er meget almindelige. Fik bare et andet indtryk når man sad og læste de forskellige tråde. Så er det selvfølgelig også irriterende når den smertestillende man får kun har en meget lille effekt.
Men kan nu godt forstå hvorfor lægerne er så tilbagholdene med stærkt smertestillende særligt da jeg høre til blandt de yngste aktive brugere herinde. Det der godt kan irritere mig lidt er at mange af lægerne hellere vil tale sig uden om end at sige det som det er men det er nu et generelt problem at lægerne hellere vil tale sig uden om end at sige noget der kunne opfattes negativt.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 14:18   #12
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Smertestillende!

Hej

Starter dagen med Tilcotil , 2 Panodil ,2 ibuforen ,3 Glukosamin,2 Vanddrivende, 2 D-vitamin

Dertil kommer løbende panodil og Iboforen hen over dagen, nogle dage kommer der maldogin eller andet til

Dette har stået på i snart 30 år

Det gør at jeg kan fungere nogenlunde

Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 17:53   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af thyradanebod Se meddelelser
Tak Helene! Det må jeg prøve, selvom jeg hader te. Jeg er selv på skrump, så det er kun et plus.
Thyra
JA, dét skal du prøve, så!
Men det smager fælt, specielt hvis man i forvejen ikke kan lide te. Men det gode er så, at man kun skal drikke sådan et krus hver anden dag
Det er bare vigtigt du drikker det uden sukker eller andet sødemiddel.

@L.S

Tak - og ja, det er faktisk meget flot klaret, jeg klapper mig også selv jævnligt på skulderen
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 18:26   #14
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
helene

jeg synes det er flot klaret,at du ingenting tager..hatten af for det..
da jeg gik på smerteklinikken,kom jeg til at snakke med en anden og hun sagde også det med grøn te..jeg ka desværre bare ikke lide te..men det skulle virke mod forskellige ting og beroligende..

men flot er det af dig

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 19:37   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, den grønne te fra Seasalt (og det skal være den!) bliver brugt til mangt og meget. De fleste bruger den hvis de er på slankekur, men min gamle psykolog og læge, anbefalede den hvis man tager megen medicin og har tendens til forstoppelse, og så for at få renset godt ud i tarmsystemet. Jeg vil sige med det samme, at te'en virker forskelligt fra person til person, rigtig mange beretter om toiletbesøg der siger spar tolv et par gange om dagen den første dag, andre oplever den side af te'en efter nogle dage, og andre igen mærker ikke den store ændring.
Men det anbefales at man ''planlægger'' hvornår man drikker det første krus te, så det passer med at man har nemt adgang til et toilet omkring 10-12 timer senere (ikke at jeg har hørt om ulykker), men bare så man måske ikke sidder i toget...hehe.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2012, 08:50   #16
thyradanebod
Elsker at være her på K10
 
thyradanebods avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2010
Indlæg: 96
Styrke: 14
thyradanebod er ny på vejen
Magnesia

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, den grønne te fra Seasalt (og det skal være den!) bliver brugt til mangt og meget. De fleste bruger den hvis de er på slankekur, men min gamle psykolog og læge, anbefalede den hvis man tager megen medicin og har tendens til forstoppelse, og så for at få renset godt ud i tarmsystemet. Jeg vil sige med det samme, at te'en virker forskelligt fra person til person, rigtig mange beretter om toiletbesøg der siger spar tolv et par gange om dagen den første dag, andre oplever den side af te'en efter nogle dage, og andre igen mærker ikke den store ændring.
Men det anbefales at man ''planlægger'' hvornår man drikker det første krus te, så det passer med at man har nemt adgang til et toilet omkring 10-12 timer senere (ikke at jeg har hørt om ulykker), men bare så man måske ikke sidder i toget...hehe.
Jeg tager 2 x Magnesia inden sengetid, og når jeg står op om morgenen, glider det bare ud. Sommetider op til et par gange om dagen.
Inden jeg fandt dem var jeg så forpint af forstoppelse. Lægen havde ikke fortalt mig at Dolol var stoppende, og somme tider måtte jeg simpelthen holde op med Dolol et par dage og døje med ulidelige smerter og abstinenser for at kunne få tømt tarmen. Det var altså pest eller kolera og rent ud sagt noget l...
Nu håber jeg så at Magnesia også virker med den nye medicin jeg får i højere dosis, og derudover skal jeg til byen og købe Seasalt te. Bedst at gå med lilvrem og seler. Det er rædselsfuldt at have forstoppelse.
mvh. Thyra
thyradanebod er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Smertestillende medicin mawebbro Dit og Dat 18 06-03-2013 11:59
Amitriptylin som smertestillende Hippentossen Dit og Dat 7 07-12-2012 10:40
Smertestillende... Susanne2412 Dit og Dat 6 28-04-2011 07:39
smertestillende medicin baldur Dit og Dat 5 30-10-2008 09:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension