K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2009, 15:19   #31
Slettet bruger
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Indlæg: 57
Styrke: 16
Slettet bruger er ny på vejen
Rettigheder har sin pris

Rettigheder har sin pris. Og her hjælper "morale" ikke altid. (desværre)
Slettet bruger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 16:16   #32
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Nu er det sådan at moral som ide er det som har opbygget tanken om rettigheder.
Demokrati opstod ud fra retten til alles medbestemmelse, men det vi ser nu i Danmark er demokratiet der bliver erstattet at et plutokrati, en udvikling der i USA foreløbig er endt med Obama får opgaven med at rette skuden op efter finansaristokratiets overdådige glans og fallit.
Hvem skal rette op i Danmark ?
Dem der nu står uden job og fagforening i Danmark står godt, for når de er flyttet i lejlighed med tvangsauktions/konkursgæld i rygsækken kan de få kontanthjælp, i forhold til mange i USA som står ikke bare uden løn, men også uden sygesikring som før havde dækning igennem arbejdet.
Men...at være rimeligt godt stillet føles da ikke bedre for de danskere der bliver ramt.

Hvis de liberale synes man piver, så skulle de jo også have været mere villige til ulandshjælp, og så ladet de danske lovregler omkring personlige konkurser inddrage hele familiens ejendele og give ret til løntræk igennem fogedretten for gæld til private, for så hjalp det jo ikke noget at flytte det hele over i konens navn, når man løb sindssyge risici i investeringer i jagten på den hurtige gevinst. Men nej, så kan man jo ikke rende fra ansvaret for ens dumme disponeringer. Dem der jager i det felt, er nemlig dem der skaber fattigdom, med oppustede værdier og kurspleje, for de lever i den åndelige fattigdom, nemlig selvbedraget om lettjente penge. Man bliver kun hurtigt rig på andres fallit, eller absolut nyskabende ideer på rette tid og sted (spørg engang hvor mange opfindere der har formået det ? ) og så hardt, langvarigt arbejde og sparsommelighed. Normalt er det benhård og målrettet forskning og udviklingsarbejde der giver nye ideer ben at stå på.

Og så hykler nyborgerlige om at indføre liberalisme mens man trælbinder folk til kontrol og bureaukrati, mens man skaber en underklasse i Danmark, baseret på sygdom og arbejdsløshed, moral er en dyd der skal dyrkes når man er velsitueret, og ikke bare pålægges de uheldigst stillede, derfor burde kontrol for socialt bedrageri også omfatte politikerne. F. eks.betalingens størrelse og oprindelse for politisk spin, kammerateri kaldt pamperi af nogle borgerlige , når det ikke er hos dem selv det foregår ( der er altså også anstændige mennesker på begge sider stadig ), bestyrelsesposter og anden favorabel handel og aflønning. Udover det er spin uden offentlig indsigt for mig ikke et hak bedre end sort arbejde, og lyssky gerninger ellers. Er det måske ikke også socialt bedrageri at berige sig på samfundets regning den vej ? Den der bor i glashus skal ikke kaste med sten, ellers får man gennemsigtigt puslespil....
Fattigdom er måske relativ, men Grådighed er ikke relativ , derimod absolut, og tidens trend er frihed, men kun til grådighed ikke til medansvar, derfor skattelettelser til de rigeste, derfor bliver nedturen også det hårdere for dem, når de havner som syge af arbejdspresset, uden accept og opbakning fra samfundet.
Stakkels dem, for hvis ikke man havde haft blindt fokus på produktivitet over arbejdsmiljø, så havde mange af os herinde heller ikke endt her, så vi kender turen, Vi er kun gode når vi kan arbejde os hudløse, ellers er vi bærme.

Nøj for en tirade, men det kogte lige op i mig

mvh Nøvsen

Sidst redigeret af Neurosmølf; 20-02-2009 kl. 16:20. Årsag: div. hic n'tics fjernet og tilføjet
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 17:31   #33
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af Neurosmølf Se meddelelser
Nøj for en tirade, men det kogte lige op i mig
For min skyld må du gerne "koge op" hele tiden og 24/7! Godt skrevet!
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2014, 13:44   #34
defrost
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2011
Indlæg: 113
Styrke: 13
defrost er ny på vejen
Det

Det var mig som gjorde det.

Hvorfor ville i nok ikke vide.

Sidst redigeret af defrost; 28-11-2014 kl. 13:52.
defrost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2017, 06:45   #35
defrost
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2011
Indlæg: 113
Styrke: 13
defrost er ny på vejen
Man skal huske på det var en aktion(dog ikke udtænkt af mig), som havde til formål at sætte fokus på den groteske sagsbehandling, som mange mennesker oplever i jobcenterne.

Men her 8 år efter, hvor jeg kan se hvor godt mennesker bliver behandlet
i jobcenterne, har jeg da fortrudt den handling(aktion)

Så jeg siger undskyld til jobcenterne og i gøre et godt arbejde.
defrost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2017, 15:19   #36
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af defrost Se meddelelser
Man skal huske på det var en aktion(dog ikke udtænkt af mig), som havde til formål at sætte fokus på den groteske sagsbehandling, som mange mennesker oplever i jobcenterne.

Men her 8 år efter, hvor jeg kan se hvor godt mennesker bliver behandlet
i jobcenterne, har jeg da fortrudt den handling(aktion)

Så jeg siger undskyld til jobcenterne og i gøre et godt arbejde.
Hold da op. Jeg vil opfordre dig til at følge med i hvad der sker i jobcentrene i dag. Kom til demo på mandag kl.15.30 foran kbh. Rådhus, hvis du vil vide mere!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2017, 17:12   #37
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af defrost Se meddelelser
Det var mig som gjorde det.
Hvilken dom fik du ?
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2017, 19:08   #38
defrost
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2011
Indlæg: 113
Styrke: 13
defrost er ny på vejen
KageØre, jeg fik en livstidsdom og til vasen, Jeg møder bestemt ikke op til den demo. Min "kamp" er slut, når det kommer til jobcenterne.
defrost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2017, 21:09   #39
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af defrost Se meddelelser
KageØre, jeg fik en livstidsdom...
Havde godt på fornemmelsen at du bare skulle gøre dig interessant !
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2017, 06:24   #40
defrost
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2011
Indlæg: 113
Styrke: 13
defrost er ny på vejen
Jeg synes nu at en dom uden længstetid, er en livstidsdom. Bare fordi jeg ikke sidder inde, så er den ikke blevet ophævet endnu.
defrost er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SB ville indstille til §18 men nu afslag på §17 Sandie75 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 26-12-2010 21:50
Sorø Jobcenter kåret som gazelle-jobcenter buster Politik og Samfund 2 11-09-2010 10:33
Hvad ville I gøre? hla72 Accept fra vores omgivelser 29 07-04-2010 10:15
Ville du melde dig ind her ??? Stella Dit og Dat 7 17-01-2007 12:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension