K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2007, 10:44   #11
Trylledyr
Banned
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2007
Indlæg: 152
Styrke: 0
Trylledyr er ny på vejen
RE: Lejere smides på gaden som aldrig før !

I samme udsendelse synes jeg, det var interessant at høre, at Mette Frederiksen som den eneste påpegede, at mange af dem, som er tilbage på kontanthjælp, har andre problemer end ledighed... Dette blev desværre ikke kommenteret fra modstanderen (som jeg ikke lige kan huske hvad hedder)

Det handler jo ikke kun om arbejde, men også sygdom og alt for høje huslejer. Men det er jo så nemt at stå udefra og kigge ind og løse alle problemerne. Det er langt sværere at være syg og stå i l... til halsen og ikke ane, hvor der skal komme penge fra til rugbrød, når huslejen er betalt... Det vil sige, at vi er helt nede og snakke om basale behov: mad i maven, eller et sted at bo, for begge dele er der åbenbart ikke råd til. Så giver det mening, at der er nogle, der hopper på en af Låsby-Svendsens ejendomme. De er møgbillige men desværre også ved at falde sammen om ørerne på en.

For mig at se, er der ingen grund til at gå på yderligere opdagelse, hvorfor folk bliver smidt ud. Der er rigelig dokumentation flere steder fra. Jeg tror bare, at venstre ikke har spor lyst til at lytte til nogen, der har tjek på tallene, for så fremstår de ikke som "geniale" mere. (det har de nu alligevel aldrig været i mine øjne )

Men jeg mener overordnet set, at Danmark er udsat for en ufattelig ensporet tankegang fra regeringens side: arbejde arbejde arbejde. Det er kun det, der tæller. Alt andet gider vi ikke høre på. Kan du ikke betale din husleje fordi du påstår, at du skal have mad, eller dine børn skal have nye sko, eller du skal have medicin? Det vælger du jo selv... Du skal se: du skal bare have et arbejde, det løser alle problemer.

Gid det var så simpelt. Få et arbejde, så forsvinder alle problemer. D.v.s. så har vi ingen psykisk syge, arbejdsskadede, misbrugere, handicappede og andet godtfolk. Sikket et utopia... og så har du endda råd til at betale din husleje, så du ikke bliver sat ud...

Jeg vil stadig gerne ha' smileyordninger over det hele

knus
Trylle
(og jeg står endnu!)
Trylledyr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2007, 12:09   #12
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
RE: Lejere smides på gaden som aldrig før !

Ja, jeg hidser mig faktisk også op over den regering vi har, når jeg høre sådan noget. Det er jo ganske umenneskeligt, at folk skal miste deres hjem på den måde! Nu skal det blive spændende at høre, hvilke bortforklaringer de har denne gang...:@

Mht. det med husleje og boligsikring, så er jeg noget overrasket over at en almennyttig bolig kan koste 7000 kr. pr måned...??? Her betaler vi 5000 for ca 95 kvm. Og dét synes jeg allerede er dyrt, for boligen er absolut ikke det værd!!!

Lige nu er jeg syg på kontanthjælp og venter på afklaring med henblik på fleksjob. Jeg har også undersøgt det med boligsikring, og hvad jeg har råd til, fordi jeg overvejer at flytte. Og jeg synes ærligt talt, at det er for dårligt at en flekser (uden børn) på rådighedsydelse kun kan få et par hundrede kr i måneden i boligsikring, når en førtidspensionist (også uden børn), der får mere udbetalt pr md kan få 3-4 gange så meget.... Dét hænger ikke rigtigt sammen....

Mange hilsner
Risa
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2007, 17:11   #13
Trylledyr
Banned
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2007
Indlæg: 152
Styrke: 0
Trylledyr er ny på vejen
RE: Lejere smides på gaden som aldrig før !

Det er egentlig mærkeligt. Jeg prøvede for sjov skyld at prøve at regne ud, om der var forskel på boligydelsen fra kthjp til ftp. Er jo selv kronisk syg på kthjp, men regner da stærkt med at blive ftp inden alt for pokkers længe, så der må da også ske noget, tænker jeg.

Tastede troligt tallene ind og afgav de andre oplysninger, der skal til for at lave en foreløbig beregning, og borger.dk kom op med nøjagtigt samme boligydelse i begge tilfælde.... (ift. kthjp er beløbet nogenlunde, hvad jeg får nu, så den del passer fint nok) Det der undrer mig, er at når man ændrer sit indtægtsbeløb, skulle der så ikke ske noget med udbetalingsbeløbet også?

Det er lidt mystisk, hvis man får "3-4 gange så meget som ftp".. Det forstår jeg ikke, men måske handler det dybest set om, at jeg kun er mig selv. Det er jo ingen hemmelighed, at når man har hjemmeboende børn under 18 år, får man mere udbetalt, hvad der efter min mening er yderst rimeligt.

Jeg manglede dog en udregning, hvor der var forskel på boligydelse og boligsikring, hvilket jo ikke er det samme. Ydermere er der forskel på, hvornår man har fået sin pension, om man kan få -ydelse eller -sikring. Som jeg læser udregningen, er der ingen forskel. Jeg må vist på yderligere opdagelse, for det nytter ikke at spørge kommunen, de kan ikke finde ud af reglerne, med mindre man snakker med én bestemt medarbejder

Huslejepriserne er dog ikke rimelige. Jeg kan regne ud, at jeg sidder forholdsvis billigt i forhold til så mange andre. Jeg gir ca 3000 for 78 kvm. i et almennyttigt, men absolut dejligt boligkvarter. Det synes jeg er fint nok, men man skal også tænke på, at når man bor i yderkanten af en by, er huslejen billigere end i midtbyen. Jeg behøver ikke gå mere end 1,5 km, så står jeg i bymidten, og der er huslejerne over dobbelt så høje for den samme (og somme tider mindre) plads. Det er dybt tåbeligt.

Så er det jo ikke svært at se, hvem der bor i disse lejligheder. Ikke fordi jeg kunne tænke mig det. At bo ovenpå strøget med den konstante larm hele dagen, og tilmed blive rippet i husleje - ikke tale om. Så hellere bo i nærheden af bygrænsen og slippe lidt billigere Der burde være loft over huslejerne, så det passer med loftet over kontanthjælpen

knus
Trylle
(jeg står stadig!)
Trylledyr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2007, 18:50   #14
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
RE: Lejere smides på gaden som aldrig før !

Der er forskel på den boligsikring man får som kontanthjælpsmodtager og førtidspensionist.. Da jeg kom på førtidspension sidste år blev min boligsikring nedsat med 400 kr. om måneden.
Nu bor jeg også usædvanligt billigt 3269 kr. om måneden for 85 kvm.

Lige til en orientering førtidspensionister der er bevilliget pension efter 2003 får boligsikring.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2007, 20:44   #15
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
RE: Lejere smides på gaden som aldrig før !

Det er da lidt forvirrende med disse forskelle på boligsikring og boligydelse (boligydelse er for pensionister). Da pensionsreglerne blev lavet om (2003?), mener jeg, at det hed sig, at pensionister fremover skulle have boligtilskud efter samme regler som alle andre, f.eks. kassedamen i Netto.
Men nu er mine børns far blevet førtidspensionist. Han bor alene, og da han var på kontanthjælp fik han ca. 5oo kr. pr. md. i boligsikring. Nu hvor han er førtidspensionist, og stadig alene, er det blevet regnet ud at han skal have ca. 1300 kr. pr. md. i boligydelse.
Forvirrende i forhold til det i andre skriver!
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Man skal aldrig sige aldrig - FP efter 2013-regler Jasv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 21-05-2013 22:05
nordiske statsborgere smides ud Huldra Det er da strengt ! 25 23-08-2010 13:09
3.912 lejere sat på gaden i 2009! buster Politik og Samfund 20 17-03-2010 14:56
Fleksere smides på kontanthjælp i stor stil zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 17-04-2009 12:45
Førtidspensionister og lejere kan ikke få medlemskreditkort hos FDB zuza Nyttigt at vide for Førtidspensionister 1 05-03-2008 17:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension