K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-07-2010, 13:51   #21
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LeneGo Se meddelelser
Tak for Knus, det trænger jeg til.

Jeg håber I har ret, måske er der nogle §§-nr jeg kan slå dem i hovedet med?

Det er 74c som Curls henviser til, de læser på denne måde, at når revurderingen skal være færdig efter 18 måneder, bliver de nødt til stoppe ledighedsydelse på dette tidspunkt, hvis det tegner til at gå efter stk 3 nr 4
.

Nej nej nej.... de må KUN stoppe din ledighedsydelse, hvis de mener, du ikke står til rådighed på arbejdsmarkedet - og det gør du vel??? Hvis de påbegynder førtidspensionssag, skal din nuværende ydelse bevares indtil hvis du får førtidspension. Jeg ville absolut klage i dit sted!! Det er jo en varig tilstand og dit helbred er jo ikke forbedret. At være godkendt som fleksjobbber er en "varig" ordning. Der er ingen sanktioner... Der er en principafgørelse!! Kan finde den senere i dag.

Læs mere om ledighedsydelseudbetaling her: http://www.clh.dk/?id=1474
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2010, 15:27   #22
LeneGo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2010
Lokation: Thy
Indlæg: 29
Styrke: 14
LeneGo er ny på vejen
Jeg står til rådighed på den måde at jeg gør hvad de siger.

Deres fortolkning er at jeg ikke står til rådighed fordi jeg kun kan arbejde 6-8 timer, "det er der jo ingen der vil ansætte en fleksjobber til".

Gør det nogen forskel at jeg har fået en ny sygdom, udover det der gjorde at jeg fik fleks i første omgang?
LeneGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2010, 16:07   #23
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af LeneGo Se meddelelser
Jeg står til rådighed på den måde at jeg gør hvad de siger.

Deres fortolkning er at jeg ikke står til rådighed fordi jeg kun kan arbejde 6-8 timer, "det er der jo ingen der vil ansætte en fleksjobber til".

Gør det nogen forskel at jeg har fået en ny sygdom, udover det der gjorde at jeg fik fleks i første omgang?
Ja helt sikkert, hvis din erhvervsevne er blevet dårligere pågrund af din nye sygdom. så få kommunen til at hente ny staus fra din egen læge


Deres fortolkning er at jeg ikke står til rådighed fordi jeg kun kan arbejde 6-8 timer, "det er der jo ingen der vil ansætte en fleksjobber til".


det er helt lige meget om du ikke få et job, så må de ikke tage din ledighedsydelse. uanset timetal
Den eneste grund er hvis kommunen kan bevise det er selvforskyldt du ikke stå til rådighed på arbejdesmarkedet.

Men er du visiteret til 6-8 timer, eller hvad ligger der som dokumentation for disse timer.
for hvis kommunen ikke mener du kan komme i flexjob, så skal de alså selv starte en pensionsag op.
det er dybt ulovligt og tage din ydelse, hvis begrundelsen kun er de 6-8 timer.
uden ydeligere dokumentation

Sidst redigeret af MTVRV1; 29-07-2010 kl. 16:13.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2010, 16:38   #24
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Når vi andre bliver taget med foden lidt for meget på speederen og nogle beskedne km over fartgrænsen, så er der kontant afregning ved kasse et og i grove tilfælde et klip i "karrieren" som bilist.

Man kan jo sige det er i "småtingsafdelingen" ... og alle gør det fra tid til anden ... nogen i en kritisk situation for at komme ud af uheldige situationer osv ...

Hvorfor en sådan fartforseelse af samfundet takstes anderledes end andre forseelser der foregår i "det virkelige liv" og som også kan gå grimt ud over andre menneskers liv og førlighed - det er mig en gåde ... men sådan er der jo så meget ;-/

Men der skal nok være nogen, der kan forelæse om, hvorfor det er mere legitimt og mindre strafifaldende at overtræde lovgivningen i forvaltningsarbejdet end det er i trafikken ...

Sidst redigeret af TimeGuest; 29-07-2010 kl. 16:43.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2010, 16:46   #25
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
LeneGo

De må ikke bare stoppe din ydelse!.... Der er ingen sanktioner i at stoppe ledighedsydelse (sålænge man medvirker og samarbejder med kommunen) ifølge en principafgørelse fra Ankestyrelsen. Se mere her i sagsnr.: J.nr. 2100080-09
Du kan læse mere om afgørelsen på http://www.ast.dk/afgoerelser/principafgoerelser/
ved at skrive j.nr. i søgeord....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 08:49   #26
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
direkte link til afgørelsen

http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...?sw=2100080-09

Derudover skal kommunen opfylde denne §
Citat:

§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
Det vil sige at de skal pege på noget andet du kan end at arbejde som flekser ..

og de skal sætte det i værk og hvis ikke du kan arbejde flere timer end det du kan så er det jo lidt svært at se dem pege på andet end pension ...
og peger de på det skal de også starte sagen ...

Nu ved jeg ikke hvad du er tilkendt fleks for men nogen sygdomme bliver faktisk værre med årene samt det at man går som ledig flekser kan give stress belastning og det så også kan forværre helbreddet ...

og til andre nogen kommuner er begyndt at praktisere at fortælle deres borgere at hvis de selv søger pension og får afslag så beviser det at man ikke vil og mener man kan arbejde og man vil så blive frataget sin ledighedsydelse hvis man får afslag ...

Jeg har en hel tråd om det herinde skal finde den på et tidspunkt samt jeg har skrevet til div politikkere som alle mener at der er noget helt galt, jeg er en af dem der blev truet med det , endda på skrift og fik også at vide at hvis jeg fik afslag på den pension som kommunen indstillede mig til så var det fint og jeg beholdte min ledighedsydelse MEN hvis jeg ankede så stoppede de min ledighedsydelse (og det er så en af de ting jeg sidder og knokler med og prøver at finde kloge hoveder om lige nu ) men der er en anden tråd omkring det ...

Der findes INGEN sm afgørelse omkring dette og det er det vi har brug for.

Mht at de vil stoppe ledighedsydelse fordi de ikke mener du er til fleks har du det på skrift , ellers bed om at få det og bed dem om at skrive ned til dig efter hvilke regler og § de vil stoppe din ledighedsydelse ..
  Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 09:43   #27
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
8-10-12-15 t

Aner ikke hvor mange timer..
de har sat mig på flex men de vil ikke sætte timer på!
De siger det svinger fra job til job!
Men alle læger siger:

"Du har ingen arbejdsevne tilbage"

PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 11:19   #28
LeneGo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2010
Lokation: Thy
Indlæg: 29
Styrke: 14
LeneGo er ny på vejen
Tak skal I have for gode oplysninger.

Nej jeg har ikke min "trussel" på papir, det må jeg huske at spørge om.

Jeg er ikke visiteret til 6-8 timer, tror jeg, men jeg har ikke været over i 2 år. Men flere perioder på 0. Jeg har slutningen på mit sidste fleksjob, en virksomhedspraktik på 2 mdr, 4 mdr på ReVa-center, der siger det. og da jeg skulle starte et forløb der skulle få mig ud i virksomhedspraktik igen blev jeg så overbelastet i løbet af 5 arbejdsdage (i alt 10 timer) at jeg INTET kunne med mine arme (der officielt intet fejler) i en måned. Men jeg er ikke lægeligt udredt. Hvis en læge siger at det er varigt og uden behandlingsmuligheder skal jeg ikke i afprøvning igen før DE vil lave pensionsansøgning. (men det har jeg heller ikke på skrift, æv). Og der er det altså at jeg har fået at vide at JEG har travlt med at skaffe de udtalelser.

Men hvis ikke de holder ord, kan jeg ende samme sted som Hejdien, så det vil jeg følge med stor interesse. Jeg håber ikke de ved hvad de gør ved folk, så ond kan man ikke være.

PiaCP: Men de hjælper dig vel med at finde noget, når du ligger på grænsen? eller du bor også et af de steder hvor det bliver sjoflet? Efter min mening er der alt for mange på fleks, der burde have ftp, men det er vel ingen nyhed herinde.
LeneGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 12:53   #29
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LeneGo Se meddelelser
Tak skal I have for gode oplysninger.

Nej jeg har ikke min "trussel" på papir, det må jeg huske at spørge om.

Jeg er ikke visiteret til 6-8 timer, tror jeg, men jeg har ikke været over i 2 år. Men flere perioder på 0. Jeg har slutningen på mit sidste fleksjob, en virksomhedspraktik på 2 mdr, 4 mdr på ReVa-center, der siger det. og da jeg skulle starte et forløb der skulle få mig ud i virksomhedspraktik igen blev jeg så overbelastet i løbet af 5 arbejdsdage (i alt 10 timer) at jeg INTET kunne med mine arme (der officielt intet fejler) i en måned. Men jeg er ikke lægeligt udredt. Hvis en læge siger at det er varigt og uden behandlingsmuligheder skal jeg ikke i afprøvning igen før DE vil lave pensionsansøgning. (men det har jeg heller ikke på skrift, æv). Og der er det altså at jeg har fået at vide at JEG har travlt med at skaffe de udtalelser.

Men hvis ikke de holder ord, kan jeg ende samme sted som Hejdien, så det vil jeg følge med stor interesse. Jeg håber ikke de ved hvad de gør ved folk, så ond kan man ikke være.

PiaCP: Men de hjælper dig vel med at finde noget, når du ligger på grænsen? eller du bor også et af de steder hvor det bliver sjoflet? Efter min mening er der alt for mange på fleks, der burde have ftp, men det er vel ingen nyhed herinde.
LeneGo - her er rigtig "sjofelt" - alle læger siger NUL arbejdsevne og min sagsmishandler sir " du skal af flex - det er du slet ikke berettiget til - du kan arbejde 37 t"

Sjofelt.....ved ikk helt om det er dækkende?
Men det er vel sjofelt at hun ikke vil læse/anerkende de papirer der ligger der og er blevet anerkendt en gang!

Hende klages der iøvrigt over - as we speak - der er i går indgået en meget officiel og meget lovspækket klage - over alle de ting hun har svigtet at gøre og over den mangel på retssikkerhed hun giver mig.....
lidt spændende
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob og spørgsmål Peter Grenaa Spørgsmål ang fleksjob 16 25-03-2013 06:57
Spørgsmål om fleksjob KLUMPFODEN Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 08-03-2013 07:14
Fleksjob spørgsmål. StineBine. Spørgsmål ang fleksjob 11 05-10-2012 12:47
Lige et spørgsmål om fleksjob. Cerise Spørgsmål ang fleksjob 3 28-03-2009 02:48
Spørgsmål til fleksjob Pussi83 Spørgsmål ang fleksjob 1 16-02-2008 01:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension