K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-05-2012, 12:40   #1
catlady
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2011
Lokation: haderslev kommune
Indlæg: 3
Styrke: 0
catlady er ny på vejen
buskort..

jeg er ny her på Forum, så undskyld mig , hvis mit indlæg er havnet et forkert sted..

sagen er den , at jeg faldet for sygedagpenge reglen om de 52 uger, og nu er kommet på kontanthjælp

Kommunen vil have mig i praktik, da de self. ikke mener , jeg fejler noget !!
efter at være havnet på kontanthjælp er der ingen penge til noget som helst, ej heller et buskort !!
Trods det nægter kommunen, at betale transport til mit praktiksted !!! Påstår jeg KUN kan blive godtgjort bagud med 1.05 kr ud over 24 km ...
hvilket for mit vedkomne udgør 14 kr pr dag .. Busbillet koster 40 kr !! så en udgift jeg ganske enkelt IKKE har råd til ..

Hvad gør jeg ????????
er der andre der har fået nægtet buskort ?
catlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2012, 16:13   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af catlady Se meddelelser
jeg er ny her på Forum, så undskyld mig , hvis mit indlæg er havnet et forkert sted..

sagen er den , at jeg faldet for sygedagpenge reglen om de 52 uger, og nu er kommet på kontanthjælp

Kommunen vil have mig i praktik, da de self. ikke mener , jeg fejler noget !!
efter at være havnet på kontanthjælp er der ingen penge til noget som helst, ej heller et buskort !!
Trods det nægter kommunen, at betale transport til mit praktiksted !!! Påstår jeg KUN kan blive godtgjort bagud med 1.05 kr ud over 24 km ...
hvilket for mit vedkomne udgør 14 kr pr dag .. Busbillet koster 40 kr !! så en udgift jeg ganske enkelt IKKE har råd til ..

Hvad gør jeg ????????
er der andre der har fået nægtet buskort ?
Nu ved jeg ikke hvordan det er med bus priser hvor du er men et måneds kort er vel langt billeger.
Det vist korakt du ikke kan få mere dækning,men har du evt.særlige udgifter der gør at du måske har mindre rådigheds beløb i for hold til andre på kontant hjælp kan du måske søge til disse ,som enkelt ydelser.Det vist den eneste mulighed.

Måske andre har et bud på hvad du kan gøre.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2012, 17:42   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Du kan ikke få betalt transport under praktik, men under opkvalificering kan du godt
( typisk det sidste før fleks ) Der fik jeg 350 kr pr mdr efter skat for 10 km hver vej, men kan du ikke få under praktik.

Har du søgt boligsikring, og hvad der ellers kan søges som kontanthjælpsmodtager ?
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 08:43   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der er mulighed for at få støtte, hvis din funktionsevne er nedsat, og du IKKE har mulighed for at gå/cykle.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvornår får vi den nye pensionsmeddelelse, januar? Buskort! Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 04-01-2013 18:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension