K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-05-2013, 23:19   #1
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Hvornår træder den nye kontanthjælpsreform i kraft ?

Er der nogen der ved hvornår den nye kontanthjælpsreform træder i kraft ?

Skal dem under 30 leve for det der svarer til en SU når reformen træder i kraft ?

Jeg er temmelig forvirret ang. hvad det præcist endte med da den skulle vedtages, det er derfor jeg spørger.
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2013, 00:57   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Uhh jeg er ikke helt sikker men jeg tror det vil komme til at gælde fra 1/1-2014...

Jeg tror ikke de vil kunne nå at få det ind i systemerne i år...

Men er som sagt ikke helt sikker...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2013, 02:22   #3
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Aftalen om en kontanthjælpsreform skal nu udmøntes via lovgivning, inden den kan træde i kraft den 1. januar 2014.

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...or%20dig.aspx#


Uddannelseshjælp til unge under 30 år, der ikke har en uddannelse
Kontanthjælp bliver afskaffet og erstattet af uddannelseshjælp til alle unge under 30 år uden uddannelse. Uddannelseshjælpen er på niveau med SU.


Tillæg til udsatte unge
Unge, der ikke umiddelbart er klar til at gå i gang med en uddannelse, får efter tre måneder ret til et aktivitetstillæg, når de deltager i aktive tilbud, der kan bringe dem tættere på målet om uddannelse. Dermed opretholder de samme ydelse som i dag. De mest udsatte unge vil kunne få tillægget med det samme.


Desuden lykkedes det at sikre, at kontanthjælpsmodtagere, der er ramt af kritisk sygdom, ikke skal have de første 150.000 kroner fra erstatning modregnet i kontanthjælpen.

http://bm.dk/Nyhedsbreve/20130418%20...0kontanthjaelp


Det er nogle af punkterne i kontanthjælpsreformen.

Mette Frederiksen kalder aftalen socialt afbalanceret, fordi den ikke presser de arbejdsløse, som er ramt af eksempelvis psykisk sygdom eller store sociale problemer.

- Det er en socialt afbalanceret reform, hvor voksne, som kan arbejde, skal i arbejde, og unge som kan, skal i uddannelse.

- Men de mange tusinde danskere på kontanthjælp, som kæmper med sociale problemer, er ramt af sygdom eller har været væk fra arbejdsmarkedet i lang tid, dem bruger vi flere penge på, så både de og deres børn kan få det bedre, siger hun.


http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...%A5-plads.html
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2013, 10:26   #4
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Krag udsætter lægekonflikt et år: "Den må næste regering rode med"

Sundhedsminister Astrid Krag orker ikke mere konflikt. "Nu har vi fået skyld nok for indgreb og lockouts og hvad ved jeg. Det med lægerne må Løkke sgu brænde nallerne på", fastslår hun

taget fra politiken helt normalt - satire forstås med et gran af sandhedsprofeti
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2013, 22:34   #5
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Det var godt, så blev jeg så meget klogere.

Jeg synes slet ikke jeg kan holde styr på hvad der sker indenfor politikkens verden og alle de love og nye ting der hele tiden bliver vedtaget.

Jeg vidste ikke hvad det var som blev vedtaget helt præcist, men jeg er over 30 så det er mere fordi jeg prøver på at holde mig orienteret om nye regler og hvad der skal ske i fremtiden for kontanthjælpsmodtagere.

Men det føles som en jungel nogen gange at bevæge sig rundt i alle de ting.

Så er det rart at jeg kan få svar herinde.

Ha' en god aften til jer derude.

Mange hilsner Birkes-musen
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvornår træder nedsat udbetaling i kraft ? roboman1974 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 06-05-2013 12:54
Ændringer i tilskud til medicin træder i kraft den 4.3.2013 58hb Dit og Dat 7 24-02-2013 00:26
En skamstøtte over SRSF træder nu i kraft: Reformen af førtidspension og fleksjob. Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 03-01-2013 10:23
kontanthjælpsreform nensypigen Politik og Samfund 12 12-10-2012 17:54
FN konventionen træder i kraft på søndag Lilli Susanne Fremtiden for fleksjob og førtidspension 12 11-09-2009 10:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension