K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2010, 10:14   #41
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Jeg har fået lov til at komme på Arbejdsmarkedscenter Syd fra 7/6 kl. 10

Glæder mig sååå meget lige nu, til at møde andre mennesker. Føler mig så indesluttet herhjemme

og endnu bedre. Jeg har fået lov til at holde fri i uge 29 + 30, da lillemandens børnehave er lukket. Det er selvfølgelig for egen regning. Men skidt med det. Jeg har feriepenge til gode
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 11:49   #42
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
NÅ!!!
Jeg har været på Århus Sygehus i dag og blive undersøgt for mit manglende samsyn.

Det er ikke godt.

Jeg har ikke noget samsyn og jeg har ikke noget akkumuleret syn. Briller hjælper mig ikke og de kan ikke hjælpe mig

Hun vil prøve at snakke med deres øjenlæge imorgen, som har en lidt neurologisk tilgang til det og snakke med ham om jeg skal forbi en neurolog. Hun måbede MEGET over at min egen læge ikke vil sende mig videre til en neurolog, pga. at det her minder om sclerose symptomer. Men nu må vi se om de vil hjælpe mig på sygehuset.

Nå men hvorom alting er, så var det en dommedagsmeddelelse. Jeg kommer ikke til at kunne læse igen. Altså udover de her linier i fora'er som jeg læser af og til.

SUK

og ja så oveni at jeg tabte fosteret i dag, var 5+3. ØVØVØVVØVØVØ
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 11:55   #43
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Hej Nilla føler med dig, både pga. barnet og læsningen.
Du har det da ikke nemt!
Mon ikke man tør håbe på, at der snart kommer noget fremgang?

(HVis du ikke har noget samsyn, kan du så ikke læse med en klap for det ene øje?)
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 11:58   #44
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Hej Nilla føler med dig, både pga. barnet og læsningen.
Du har det da ikke nemt!
Mon ikke man tør håbe på, at der snart kommer noget fremgang?

(HVis du ikke har noget samsyn, kan du så ikke læse med en klap for det ene øje?)
Tak Andersine. Jeg holder hånden for det ene øje, det er sådan jeg læser på nettet. Men det er ikke nok når det er mere end et par linier. Mine øjne flakker rundt og hopper rundt.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 14:12   #45
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Lige en lille "serviceoplysning".

Mange hjemmesider har en funktion, hvor du kan få læst teksten op.

Så behøver du ikke at sidde med den ene hånd foran øjet.

Held og lykke med det hele... pyha. Det er barske tider for dig lige nu.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 14:18   #46
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Lige en lille "serviceoplysning".

Mange hjemmesider har en funktion, hvor du kan få læst teksten op.

Så behøver du ikke at sidde med den ene hånd foran øjet.

Held og lykke med det hele... pyha. Det er barske tider for dig lige nu.

Tak Jeg har downloadet det program med "adgang for alle" - og det hjælper også når det er dokumenter jeg skal læse.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 22:38   #47
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
De ting som de kommer frem til på sygehuset, bliver de automatisk sendt til lægen? Hvordan skal jeg kunne dokumentere at jeg ikke kan se noget i en vinkel på x grader.?
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 10:40   #48
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Jeg talte med en venindes mand i går. Han har Sclerose. Suk vi har helt samme symptomer. Han måtte også døje med en læge der ikke troede på ham i starten. Og i dag sidder han i kørestol og kan næsten intet selv
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 14:00   #49
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Jeg er startet på Arbejdsmarkedscenter Syd i dag og det gik godt. De virker meget søde derude og jeg glæder mig til at komme igang. Man kan lære alt muligt kreativt og det er lige noget for mig. Desværre er det kun 10 timer om ugen. Ikke fordi jeg ikke var brændt ud efter 2 timer i dag. Men i dag var også slem fra starten. Der er intet der virker på mig i dag og min krop gør ondt og øjnene kan ikke se og jeg har hovedpine og jeg kan ikke holde en kop

Men det gik altså godt alligevel og så lærte jeg en grundlæggende ting, som jeg troede jeg havde på det rene. Nemlig at FLEXJOB er = med selvforsørgelse. Og se det er vigtigt. For det betyder helt præcist at man godt kan få revalidering til flexjob. Jeg troede kun man kunne få det hvis man skulle ud i 37 timer. Så dvs. at jeg måske ville kunne "opgraderes" til en ny og bedre Nilla, men på de 20 til 25 timer om ugen. SÅ ville jeg godt nok være glad.

Så jeg melder mig til deres kompetence kursus i næste uge, for at få hjælp til hvad det kunne være

nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 10:31   #50
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Nilla.

Du skriver
Citat:
Jeg har ikke noget samsyn og jeg har ikke noget akkumuleret syn. Briller hjælper mig ikke og de kan ikke hjælpe mig
Så jeg går udfra at det også gælder briller med prismeglas. Men kan du ikke dække det ene øje til og læse med det andet. Det må jeg selv gøre når mit samsyn driller.

I en anden tråd skriver du om lydbånd. Det er sådan at blinde og svagsynede jo også tager videregående uddannelser, og de får fremstillet fagbøgerne som lydbøger så de også kan følge med. I øvrigt udgives en del faglitteratur nu også som lydbøger.

Se http://www.spsu.dk/vu/index.html

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension