K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2012, 15:03   #11
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Gransk dine forsikringsbetingeler grundigt
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2012, 16:23   #12
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af heidi kastrup Se meddelelser
nogen der har erfaring for hvor lang tid det tager for arbejdsskadestyrelsen at få fastsat endelig tab af erhvervsevnegrad og få udbetalt dette efter en pension er gået igennem? - har en midlertidig afgørelse på 35 %.
Ca 6. mdr fra de genoptager sagen. Det er ihvertfald ca den tid det har taget de gange de har genoptaget min sag.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2012, 17:21   #13
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hamselv Se meddelelser
Hej
Jeg blev tilkendt førtidspension, i foråret 2011, troede jeg havde en forsikring der dækkede, men nej, ankenævnet for forsikring har netop givet selskabet ret i at min erhvervsevne ikke er nedsat med 2/3, selv om arbejdsskade styrelsen har sat min tab til 75%, samt at arbejdsmedicinsk afdeling skriver at det ikke er realistisk at jeg kommer tilbage på arbejdsmarkedet
ja jeg er igennem samme problem.. fagforeningen er så ind over min sag.. ved så ikke om det er langt bedre at hyrre en advokat selv...
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2012, 17:27   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Som Stampe skriver er det jo yderst vigtigt at man gransker ens forsikrings betingelser og hvor når tab af erhvervsevne forsikringen kommer til udbetaling.

Forsikringsselskaberne taler ofte om erhvervsevne begrebet fremfor arbejdsevne begrebet og der kan være en forskel det i forhold til den afprøvning eller lign. man har været igennem der.

Dog skal man forfølge "udredningen" af ens situation ved forsikringsselskabet, der må være en konkret årsag til at man evt. ikke kan få dækning ved dem !!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 08:00   #15
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej Joka
Her drejer det sig om Topdanmark i muligvis et andet selskab også har nemlig 2 forsikringer
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 08:04   #16
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej Maja-bell

Tror du skal vente lidt med den advokat, til du har mere overblik, det kan hurtig koste dig et par hundrede tusinde, hvis du taber i retten
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 08:06   #17
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej Enteneller

Det er ikke så nemt som sagt, prøv at se starten på mit indlæg, det nytter jo ikke at granske, 99% af alle forsikringer har udbetaling ved 2/3 nedsættelse, men hvem tror du der afgør den nedsættelse
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 08:37   #18
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hamselv Se meddelelser
Hej
Jeg blev tilkendt førtidspension, i foråret 2011, troede jeg havde en forsikring der dækkede, men nej, ankenævnet for forsikring har netop givet selskabet ret i at min erhvervsevne ikke er nedsat med 2/3, selv om arbejdsskade styrelsen har sat min tab til 75%, samt at arbejdsmedicinsk afdeling skriver at det ikke er realistisk at jeg kommer tilbage på arbejdsmarkedet
Ja det er meget mærkeligt med de forsikringsselskaber, i al fald nogle af dem. Jeg har indtil videre ikke haft problemer med min egen forsikring, men det skræmmer mig at de i forbindelse med deres midlertidige bevillinger bl.a skriver:

"Vi minder om, at kommunen vurderer retten til disse ydelser udfra begrebet arbejdsevne, og at arbejdsevnebegrebet ikke er det samme som erhvervsevnebegrebet i dine forsikringsbetingelser."

Det er nok det der skal granskes: erhvervsevne begrebet og jeg ved at vi tidligere har haft det oppe at vende. Kan se at du også nævner erhvervsevne som forhindringen i din forsikring !!?? Jeg syntes at vi før har hørt om problemer med Top Danmark og ikke mindst Danica pension, fuldstændigt grotesk at ankenævnet også giver dem medhold, hvad er baggrunden herfor ? Du har vel været i arbejdsprøvning og det hele ? Kan man ikke høre dem om hvad de forlanger af afprøvninger og dokumentation i forhold til forsikringen og dennes udbetalings betingelser i øvrigt ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 17-01-2012 kl. 08:43.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2012, 08:53   #19
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej Enteneller
Ja har været i mange arbejdsprøvninger, er jo fp som nævnt, og til kendt 75% erhvervsevnetab i arbejdsskadestyrelsen
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fuldtidsulykkes forsikring /u erhvevsevnetabs forsikring Indiansummer Alt det andet 3 30-05-2012 16:48
tae - forsikring bmp24 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 05-01-2012 01:15
forsikring davsdavs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 14-09-2011 07:37
Forsikring ? Physen Alt det andet 0 22-06-2010 21:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension